Aktualna oferta marki Suzuki skupia się przede wszystkim na SUV-ach. Wyjątkami są modele Swift oraz Swace. Czy jednak można nazwać je aktualnie prawdziwymi flagowcami? Raczej nie. W tym kontekście powinniśmy raczej skupić się właśnie na SUV-ach. To one są bowiem prezentacją najnowszych technologii, systemów i możliwości japońskiego producenta. Na który model warto zwrócić tutaj uwagę?
SUV od Suzuki z nieoczywistą zaletą
W 2020 roku Suzuki zaprezentowało nowy model w swojej gamie. Across to hybrydowy SUV klasy średniej. Zanim jednak przejdziemy dalej, należy zwrócić tutaj uwagę na bardzo istotny fakt. Rok wcześniej – w marcu 2019 roku do skutku doszedł kapitałowy sojusz pomiędzy właśnie marką Suzuki a Toyotą. Obie japoński firmy miały dzielić się m.in. napędami, natomiast ta kooperacja była o wiele szersza. I jednym z pierwszych jej efektów był… właśnie model Across, który w gruncie rzeczy jest bliźniakiem Toyoty RAV4.
W wielu obszarach można mówić o bardzo podobnym samochodzie, który oczywiście jest wystylizowany zgodnie z ofertą Suzuki. Across powstał przede wszystkim z myślą o rynku europejskim. Co za tym idzie, jest oferowany wyłącznie w wariancie hybrydowym. I to nie byle jakim. Pod maską japońskiego SUV-a mamy bowiem 2,5-litrowy silnik zasilany jednostką elektryczną. Moc całego układu to 306 koni mechanicznych. Taka mieszanka oznacza m.in. świetne spalanie, znakomity moment obrotowy, ale też kapitalną reakcję auta choćby przy większych prędkościach.
Co z ceną?
Osiągi to niewątpliwie główna zaleta modelu Across. Moc na poziomie 306 koni mechanicznych oznacza, iż to najpotężniejsze Suzuki oferowane w Europie. Samochód jest też bezpieczny, co potwierdza maksymalny wynik w tekście Euro NCAP. Jest duży, ładowny, oferuje sporą przestrzeń wewnątrz… cieszy się dobrymi opiniami i ocenami a bliska kooperacja z Toyotą przekłada się też na legendarną jakość i niezawodność. Wszystko to brzmi oczywiście świetnie, natomiast nasuwa się pytanie zasadnicze – co z ceną?
W momencie debiutu w 2020 roku Across kosztował ok. 260 tysięcy złotych. Dziś ceny najnowszych egzemplarzy rozpoczynają się od 284 900 zł. W przypadku rocznika 2024 w cenie promocyjnej startujemy z kolei od 259 900 zł. Nieco taniej jest oczywiście na rynku aut używanych. Tam bowiem bardzo mocną hybrydę japońskiego producenta można już kupić choćby w okolicach 160 tysięcy złotych. I to z przebiegiem, który jeszcze długo nie przekroczy bariery 100 tysięcy kilometrów.
Zdjęcia: Suzuki