Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie

linkhouse.pl 7 miesięcy temu
Zdjęcie: Najlepsze podcasty SEO w Polsce i na świecie


Dobry podcast SEO powinien wyróżniać się przede wszystkim doświadczeniami ekspertów, którzy w nim uczestniczą. To było główne kryterium podczas tworzenia naszego rankingu.

Co ciekawe, badania Holistic SEO wykazały, iż na całym świecie istnieje ok. 5 milionów podcastów zawierających ponad 70 milionów odcinków. W konsekwencji znalezienie odpowiednich nagrań branżowych, które przemówią zarówno do początkujących, jak i profesjonalistów okazuje się wymagającym zadaniem. Eksperci Linkhouse jednak dali radę! W tym artykule omówimy 16 najlepszych podcastów SEO w 2024 roku – weźmiemy pod uwagę polskie oraz zagraniczne opcje.

Jakie są najlepsze podcasty SEO?

Po przejrzeniu wielu podcastów SEO wybraliśmy 16 najlepszych, które z pewnością zagwarantują wartościową wiedzę. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem dużej agencji SEO, digital marketerem, czy osobą dopiero rozpoczynającą przygodę z pozycjonowaniem, poniższe podcasty SEO będą pomocne:

  1. SEO Fridays
  2. Podcast Piotra Poloka
  3. Podcast Damiana Sałkowskiego
  4. SERP Up’s
  5. SEO 101
  6. Search Engine Journal
  7. The Recipe for SEO Success
  8. Authority Hacker
  9. NerdBrand Podcast
  10. SEO Mindset
  11. SEO Rant
  12. Confessions of an SEO
  13. Edge of the Web
  14. Search Off the Record
  15. Marketing O’clock
  16. Unknown Secrets of Internet Marketing

SEO Fridays

Osoby prowadzące: Dawid Medwediuk

Tematy: SEO, marketing, SEM, AI, on-page SEO

Częstotliwość publikacji: Raz w miesiącu

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: DawidMed

Dostępne platformy: Spotify, YouTube, Apple Podcasts, Empik Go, Aspirate, Podkasty

Omówienie: SEO Fridays to jeden z najpopularniejszych polskich podcastów. Dawid Medwediuk kieruje do swojego audytorium treści bazujące na doświadczeniach, łącząc pozycjonowanie z innymi istotnymi zagadnieniami (w tym AI oraz Google Ads). Podcasty Dawida dedykujemy przede wszystkim początkującym oraz doświadczonym pozycjonerom, którzy chcą usłyszeć stanowiska znanych osobistości SEO (np. Łukasz Rogala, Tomasz Jeska i Sebastian Heymann).

Podcast Piotra Poloka

Osoby prowadzące: Piotr Polok

Tematy: Reklama w Internecie, copywriting, SEO, marketing w wyszukiwarkach

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: Piotr Polok

Dostępne platformy: Apple Podcasts, YouTube, Spotify, Empik Go

Omówienie: Piotr Polok w swoim podcaście postawił na poruszanie nieco kontrowersyjnych tematów, które dają świeże spojrzenie na marketingową rzeczywistość. Nie poznasz tutaj nowinek SEO czy też technicznych zagadnień związanych z pozycjonowaniem, ale z pewnością zaciekawisz się tematyką, jeżeli jesteś copywriterem czy też specjalistą ds. marketingu.

Podcast Damiana Sałkowskiego

Osoby prowadzące: Damian Sałkowski

Tematy: SEO, biznes, marketing

Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: Senuto

Dostępne platformy: YouTube, Podcasty Apple, Spotify, Podbean, iHeartRadio

Omówienie: Damian Sałkowski to założyciel Senuto – popularnego narzędzia SEO. W swoim podcaście porusza kwestie budowania oraz zarządzania wizerunkiem marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Kładzie nacisk na dawanie wartości osobom rozpoczynającym swoją przygodę w branży, natomiast jego treści są również przydatne dla doświadczonych adeptów SEO. o ile szukasz interesujących informacji o pozycjonowaniu – koniecznie sprawdź podcast Damiana!

SERP Up’s

Osoby prowadzące: Mordy Oberstein i Crystal Carter

Tematy: Ogólne SEO, wskazówki dotyczące digital marketingu, keyword research

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 45 minut

Strona internetowa: SERP Up’s

Dostępne platformy: Podcasty Apple, Spotify, Podcasty Google

Omówienie: SERP’s Up udowadnia, iż nowinki o SEO mogą zarówno uczyć, jak i ekscytować. Mordy i Crystal minimum raz w tygodniu zapraszają ekspertów branżowych, aby zagłębiali się w różne tematy. Zaczynają od przedstawienia ogólnych informacji na temat odcinka, a następnie zamieszczają intrygujący klip z dłuższą wypowiedzią gościa, przedstawiający dodatkowe strategie i kroki do wykonania.

SEO 101

Gospodarze: Ross Dunn, Scott Van Achte

Tematy: Techniczne SEO, link building, optymalizacja on-site (w witrynie), SEM

Częstotliwość publikacji: Co 3 tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: SEO 101

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud i Apple Podcast

Omówienie: Ross Dunn i Scott Van Achte przyjmują nieformalny i konwersacyjny styl, aby przełamać złożoność SEO. SEO 101 omawia najnowsze aktualizacje Google i aktualności związane z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Podcast oferuje cenne informacje branżowe marketerom na każdym poziomie umiejętności – od początkujących, aż do zaawansowanych.

Search Engine Journal Show

Osoby prowadzące: Loren Baker

Tematy: Wiadomości i newsy branżowe, wywiady ze specjalistami SEO, przedsiębiorczość, media społecznościowe, SEM

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: Search Engine Journal Show

Dostępne platformy: Apple Podcast, Google Play, Spotify

Omówienie: Podcast ten na początku nazywał się Marketing Nerds. Jego nazwa w 2014 roku zmieniła się na Search Engine Nerds, stając się zaufanym źródłem ekspertów SEO. Obejmuje wszystkie aspekty marketingu w wyszukiwarkach. Prowadząca Loren Baker zagłębia się w strategie SEO i techniki marketingowe, badając przyszłość reklamy typu programmatic oraz zmieniające się trendy w tworzeniu treści (tzw. content marketingu). Program ten dedykujemy dla średnio-zaawansowanych oraz ekspertów SEO. Aktualna nazwa to Search Engine Journal Show.

The Recipe for SEO Success

Osoby prowadzące: Kate Toon

Tematyka: SEO, content marketing

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie lub co miesiąc

Przeciętny czas trwania odcinka: 35 minut

Strona internetowa: The Recipe for SEO Success

Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Apple

Omówienie: Kate Toon zaprasza do swojego programu wielu gości, aby omawiali tematy związane z SEO i marketingiem. jeżeli lubisz żartobliwe przekomarzanie się i poczucie humoru, posłuchaj podcastu Kate. Jest świetny zarówno dla początkujących oraz tzw. starych wyjadaczy.

Authority Hacker

Osoby prowadzące: Mark Webster i Gael Breton

Tematy: Zaawansowane strategie SEO, content marketing, wskazówki dotyczące digital marketingu

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 1-1,5 godziny

Strona internetowa: Authority Hacker

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts, YouTube

Opis: Gael Breton i Mark Webster w każdym odcinku omawiają swoje kariery polegające na tworzeniu i sprzedaży wysoko ocenianych witryn internetowych. Bazują na innowacyjnym podejściu do SEO i marketingu oraz ponad 10-letnim doświadczeniu. Podcast ten dedykujemy pozycjonerom z wieloletnim doświadczeniem. Narracja jest utrzymana w humorystycznym stylu.

NerdBrand Podcast

Osoby prowadzące: Jason Davis, Jonathan Payne, Mikayla Meek, Mitch Gregory

Tematyka: Marketing, branding

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut

Strona internetowa: NerdBrand Podcast

Dostępne platformy: Apple, Google, Spotify, Amazon Music

Omówienie: Podcast NerdBrand jest skoncentrowany na omawianiu sprecyzowanych tematów związanych z budowaniem marki osobistej, które łączą się w pewnym stopniu z SEO. Chociaż podcast nie dotyczy bezpośrednio SEO, poruszane tematy są bardzo istotne dla osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach (w tym pozycjonowaniem i Google Ads).

SEO Mindset

Osoby prowadzące: Sarah McDowell, Tazmin Suleman

Tematy: Wskazówki dotyczące zdrowia psychicznego, rozwój kariery

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: SEO Mindset

Dostępne platformy: Spotify, podcasty Apple, Podcasty Google

Omówienie: Podcast ten nie został poświęcony wyłącznie SEO. Prowadzący, Sarah McDowell i Tazmin Suleman, łączą swoją wiedzę z zakresu coachingu i pozycjonowania, w celu zapewnienia cennych spostrzeżeń na temat budowania pewności siebie i rozwoju kariery w branży SEO. Ich porady wykraczają jednak poza naszą branżę i dotyczą różnych zawodów. Co więcej, czasami pojawiają się w nich wypowiedzi innych ekspertów, omawiających strategie zwiększania umiejętności na rynku SEO i wychodzenia poza strefę komfortu.

SEO Rant

Osoby prowadzące: Mordy Oberstein

Tematyka: Ogólne SEO, techniczne SEO

Częstotliwość publikacji: Co miesiąc

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: SEO Rant

Dostępne platformy: Spotify, Soundcloud, Apple Podcast

Omówienie: Mordy Oberstein to wybitna postać w branży, nadzorująca branding SEO w Wix. Jest też współwłaścicielem innych podcastów, np. Edge of the Web, wraz z Erin Sparks. Jego przedsięwzięcie SEO Rant skupia najlepszych marketerów zajmujących się działaniami w wyszukiwarkach, przedstawiających swoje perspektywy na nieco kontrowersyjne oraz techniczne tematy (w tym SEO LGBTQ+ i programmatic SEO w zakresie content marketingu).

Confessions of an SEO

Gospodarze: Carolyn Holzman

Tematy: Krótkie historie SEO, najnowsze aktualizacje SEO

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie (czasami co miesiąc)

Przeciętny czas trwania odcinka: 15 minut

Strona internetowa: Confessions of an SEO

Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify, Amazon Music

Omówienie: Carolyn Holzman prowadzi krótki podcast, w którym dzieli się osobistymi spostrzeżeniami i anegdotami na różne tematy, od aktualizacji Google po konferencje, w których uczestniczyła. Podcast skupia się na przedstawieniu ważnych informacji w atrakcyjny sposób dla początkujących i zaawansowanych, zgłębiając także niszowe tematy, stosując humorystyczne podejście.

Edge of the Web

Osoby prowadzące: Erin Sparks

Tematy: Newsy digital marketingowe, media społecznościowe, content marketing

Częstotliwość publikacji: Co dwa tygodnie

Przeciętny czas trwania odcinka: 40 minut

Strona internetowa: Edge of the Web

Dostępne platformy: Apple Podcast, Spotify i Soundcloud

Omówienie: Erin Sparks prowadzi podcast zmuszający odbiorców do myślenia, nie koncentrując się wyłącznie na SEO. Rozmówca omawia wszelkie aspekty marketingu, jednocześnie przewidując trendy rynkowe i przygotowując słuchaczy na kolejne aktualizacje Google.

Search Off The Record

Gospodarze: Zespół ds. relacji z wyszukiwarkami Google

Tematyka: Kompleksowe podejście do pozycjonowania, techniczne aspekty SEO

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 25 minut

Strona internetowa: Search Off The Record

Dostępne platformy: Podcasty Google, Spotify, Stitcher, Podcasty Apple, Search Off The Record

Omówienie: Interesują Cię wewnętrzne działania wyszukiwarki Google? W takim razie Search Off the Record może okazać się idealnym podcastem SEO. Każdy odcinek poświęcony jest premierom, ustalaniu priorytetów funkcji w Google Search Console (GSC) i bieżącym projektom zespołów wyszukiwarki Google. W wymienionym podcaście omawiane są również tematy SEO obejmujące JavaScript itd.

Marketing O’Clock

Osoby prowadzące: Greg Finn, Jessica Budde, Christine „Shep” Zirnheld i Nicole Waddington

Tematy: Aktualności SEO, trendy w marketingu cyfrowym, PPC, aktualności z mediów społecznościowych.

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 60 minut

Strona internetowa: Marketing O’Clock

Dostępne platformy: Apple, Stitcher i Spotify

Omówienie: Podcast oferujący cotygodniowe wiadomości z zakresu SEO i digital marketingu, a także dodatkowe panele marketingowe O’talk, w których biorą udział eksperci z całego świata. To kolejny świetny program dla początkujących oraz ekspertów w pozycjonowaniu.

Unknown Secrets of Internet Marketing

Osoby prowadzące: Matta Bertrama

Tematy: SEO, reklamy PPC, automatyczne kampanie mailingowe, taktyki marketingowe w mediach społecznościowych

Częstotliwość publikacji: Co tydzień

Przeciętny czas trwania odcinka: 30 minut

Strona internetowa: Unknown Secrets of Internet Marketing

Dostępne platformy: Spotify, Podcasty Google, Soundcloud, Pandora, Podcasty Apple, iHeart, Amazon Music

Omówienie: Jeden z najlepszych podcastów SEO, prowadzony co tydzień przez specjalistę ds. digital marketingu – Matta Bertrama. Matt wyjaśnia metody zwiększania ruchu na stronie i poprawy widoczności w Internecie, gwarantując praktyczne porady w formie angażujących oraz interesujących dyskusji.

Podcast SEO – co to jest?

Podcast SEO to zasób audio, w którym rozmówcy dzielą się spostrzeżeniami na temat SEO, marketingu cyfrowego i widoczności w Internecie. Podcasty zawierają szczegółowe dyskusje, wnikliwe wywiady i cenną wiedzę specjalistyczną liderów branżowych. Przekazują wiedzę z zakresu optymalizacji stron internetowych, poprawy pozycji w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page) oraz najnowszych trendów SEO. Podcasty pozycjonerskie oferują cenne informacje na temat strategii, narzędzi zwiększających wydajność witryny w wynikach wyszukiwania oraz aktualizacji algorytmów (algorytmy Google zmieniają się choćby od 500 do 600 razy rocznie).

Kluczowe zalety podcastów SEO – jak to wygląda w praktyce?

Podcasty SEO odgrywają rolę spersonalizowanego przewodnika po stale zmieniającym się świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Będąc słuchaczem, zyskujesz dostęp do wiedzy ekspertów, którzy wypowiadają się na temat trendów branżowych oraz praktycznych strategii opracowywanych przez profesjonalistów.

Warto również wspomnieć, iż podcasty oprócz dostarczania informacji, tworzą poczucie wspólnoty. Słuchając podcastów SEO, dołączasz do grona osób o podobnych poglądach, które dzielą się wartościowymi, branżowymi doświadczeniami (w tym wyzwaniami oraz triumfami).

Podsumowanie

Podsumowując, 16 najlepszych podcastów SEO, które wymieniliśmy w dzisiejszym artykule, gwarantują kompleksową wiedzę, praktyczne strategie pozycjonerskie i spostrzeżenia branżowe, pomocne zarówno początkującym, średnio-zaawansowanym, jak i specjalistom SEO.

Jeżeli chcesz utrzymać przewagę w nieustannie zmieniającym się świecie SEO – ranking najlepszych podcastów SEO od Linkhouse pomoże wybrać rozwiązania audio, które utrwalą Twoją wiedzę i pozwolą ją zdecydowanie poprawić.

Idź do oryginalnego materiału