Na początku życia iPhone’a Apple stworzył tylko jeden model dla wszystkich. Dziś firma co roku wypuszcza cztery flagowce, a w swojej ofercie ma także iPhone’a SE i starsze modele. Jest dużo do nadążania, ale nowy raport daje nam dobry obraz tego, które modele sprzedają się najlepiej.
Podział sprzedaży modeli iPhone’a
CIRP opublikował przegląd sprzedaży iPhone’ów Apple’a z ostatnich kilku lat. Ich raport koncentruje się na porównaniu różnych modeli, aby zobaczyć, który jest najpopularniejszy.
Oto surowe liczby dotyczące tegorocznego procentu sprzedaży iPhone’a (z wyłączeniem SE):
2024
- Baza: 42%
- Dodatkowo: 13%
- Zawodowcy: 19%
- Zawodowiec: 26%
Na pierwszy rzut oka liczby te są zaskakujące, ale nabierają o wiele więcej sensu, gdy zagłębisz się w szczegóły.
Kluczowe szczegóły pomagają zrozumieć zaskakujące liczby
To, co od razu mnie uderzyło, to miażdżący sukces podstawowego modelu iPhone’a.
Z jednej strony wielu może założyć, iż podstawowy iPhone sprzedaje się najlepiej, ponieważ jest najtańszy.
Ale jeżeli śledzisz sprzedaż iPhone’a dokładniewiesz, iż spośród nowych flagowców Apple każdego roku najlepiej sprzedają się modele Pro i Pro Max.
Jak więc to możliwe, iż w 2024 roku bazowy iPhone sprzedał się ponad dwukrotnie więcej niż model Pro i prawie tyle samo, co Pro i Pro Max razem wzięte?
Należy pamiętać o ważnym szczególe: liczby te przedstawiają całkowitą sprzedaż iPhone’a według „klasy” modelu, a Apple sprzedaje tylko jeden model Pro i Pro Max na raz – ale zawsze możesz kupić kilka różnych „podstawowych” modeli.
Idź do internetowym sklepie Apple teraz kup iPhone’a i oto, co zobaczysz:
Zwróć uwagę, iż jedyne modele Pro i Pro Max, jakie możesz kupić, pochodzą z właśnie wprowadzonej na rynek linii iPhone’a 16.
Ale jeżeli interesuje Cię model podstawowy lub Plus, Apple oferuje trzy różne iPhone’y w trzech różnych przedziałach cenowych.
Zatem chociaż podstawowa „klasa” iPhone’a może być najlepiej sprzedającym się modelem Apple, w rzeczywistości nie jest to najlepiej sprzedający się indywidualny model. Ten zaszczyt przypada Pro Maxowi.
Kolejny wniosek: sprzedaż iPhone’a Plus wygląda jeszcze bardziej rozczarowująco, gdy zdasz sobie sprawę, iż liczby porównują trzy modele Plus z jednym Pro Max, a mimo to dużo tracą.
Ogólnie rzecz biorąc, liczby mogą mylić w zależności od tego, co obliczają. Linia Apple Pro w dalszym ciągu odnosi największe sukcesy w oparciu o pojedyncze modele, jednak gdy zestawić wszystkie modele podobnej klasy, okazuje się, iż firma tak naprawdę sprzedaje więcej bazowych iPhone’ów niż czegokolwiek innego.
Najlepsze akcesoria do iPhone’a
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.