Mechanizm korbowy ESSA na 32 czy 40 zębów.

velotech-pl.blogspot.com 1 miesiąc temu

OK..... ponad 2 miesiące czekania i wreszcie dostałem na serwis korby ESSA.





Jak podarek na święta.....będę wreszcie mógł dołożyć korbę do testowego rowerka.
Korba ma blaty zespolone z lagą ....a ja myślałem iż w dobie ochrony planety i recyklingu Shimano zrobi je w końcu odkręcane, aby wymieniać tylko same blaty, co zmniejszyło by zaśmiecanie złomem, ale po co to takie infantylne rozumowanie mechanika, nie bądź Pan głąb oni wiedzą lepiej.......sami naukowcy amatorzy.
No to jak już powstała ESSSA, to w danych podawano tylko korby z blatami 32, a na pudełeczku jest też i 40 z ?
Jakież było moje zdziwienie i dotarłem do źródełka iż będą też zaraz korby z blatami 40 z .
To ułatwi wymianę starych systemów napędowych na nowe 1 rzędówki bo z blatem 40 będzie można coś turystycznie pojechać.

Kasety 11-40 i 11-45 to już wybór do jakiego typu roweru i zastosowania. Jest to małe światełko w tunelu bo na 32 z przodu nie idzie jechać w trasę.
Licząc 40/45 mamy przełożenie ok 0,88, a 32/40 to 0,8, to i tak nam nie daje na większych podjazdach komfortu, dopiero 32/45 jest przełożeniem "górskim", jednakże nie dorównuje to staremu typowemu 22/32 czyli 0,68.

Reasumując nowy system 1x8 nie pokryje starszego systemu 44/32/22 i kasety 11-32.
Amatorzy podjazdów górskich jednak będą musieli skorzystać z Cuesa?.
Takie dywagacje odnośnie co można zaproponować klientowi już od dzisiaj przy wymianie napędu na nowy.
Czekam teraz na dostawę korby z blatem 40z i czy da się to zastosować do mojej przełajki, 40 przód, kaseta 1140 i czy przerzutka Essa podejdzie do klamkomanetek szosowych na 8s.

Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału