„Nasze produkty zostały zaprojektowane z myślą o wyjątkowej jakości i trwałości. Możliwość naprawy jeszcze bardziej wydłuża ich żywotność, zwiększając wartość i zadowolenie klientów” – powiedział Prakash Arunkundrum, dyrektor operacyjny w firmie Logitech. „Normalne zużycie jest nieuniknione, dlatego staramy się ułatwić ludziom dostęp do oryginalnych części zamiennych Logitech do swoich urządzeń. Posiadanie globalnych przewodników naprawczych społeczności iFixit w wielu językach zachęca więcej osób do wykonywania prostych napraw, oszczędzając pieniądze i ograniczenie ilości odpadów.”
Ankieta YouGov z 2021 r. wykazała, iż 54% konsumentów na całym świecie woli naprawiać urządzenia elektroniczne niż je wymieniać, przy czym kluczową rolę w tej decyzji odgrywa przystępność cenowa. Podobnie badanie Consumer Reports z 2024 r. wykazało, iż 7 na 10 konsumentów uważało, iż utrzymanie rozsądnej ceny naprawy jest najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o naprawie lub wymianie produktu. Kolejne badanie potwierdza tę tendencję, wskazując, iż 84% Amerykanów opowiada się za polityką „prawa do naprawy”. Pogłębia to zaangażowanie firmy Logitech w dostępne opcje napraw w ramach partnerstwa z firmą iFixit.
Firma Logitech początkowo nawiązała współpracę z firmą iFixit, aby ułatwić dostępność części zamiennych, wspierać naprawy pozagwarancyjne wybranych produktów oraz udostępniać przewodniki napraw ułatwiające naprawy w Stanach Zjednoczonych. W ramach niedawnej globalnej ekspansji społeczności iFixit na całym świecie mogą teraz znaleźć proste i łatwe do wykonania instrukcje naprawy w języku angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, holenderskim, włoskim, koreańskim i japońskim. Obsługiwane produkty obejmują teraz: wszystkie myszy komputerowe MX Master i MX Anywhere, mysz MX Master 3S, klawiaturę MX, mysz PRO X Superlight, mysz G305, mysz GPRO, mysz G502 Hero, klawiatura G915, zestaw słuchawkowy GPRO, zestaw słuchawkowy GPRO X, zestaw słuchawkowy G733, i nauka strefy. Części zamienne dostępne w witrynie iFixit to oryginalne części producenta firmy Logitech, dzięki czemu ludzie mają pewność, iż będą działać i prawidłowo pasować do ich urządzeń Logitech.
„Jesteśmy podekscytowani, iż żyjemy w świecie, w którym firmy takie jak Logitech wyróżniają się możliwością naprawy swoich urządzeń. Rosnący nacisk na możliwość naprawy w branży technologicznej zachęca firmy do projektowania urządzeń z wymiennymi komponentami i łatwością konserwacji” – powiedział Matt Ziemiński , wiceprezes ds. partnerstw w iFixit. „Logitech G733 ma funkcje ułatwiające naprawy, takie jak zdejmowane nauszniki i prosty proces wymiany części, dzięki czemu ludzie mogą bezpiecznie przeprowadzać naprawy”.
Części wymienne i instrukcje napraw dla wybranych urządzeń Logitech i Logitech G można znaleźć w centrum napraw Logitech w serwisie iFixit na całym świecie.