
Platforma X (dawniej Twitter) rozpoczęła testy nowej funkcji, która ma rozwiązać jeden z największych problemów twórców: drastycznie niższe zasięgi postów zawierających linki do zewnętrznych stron.
Nowy interfejs, testowany w tej chwili na iOS, ma pozwolić na czytanie artykułu bez jednoczesnego tracenia z oczu oryginalnego wpisu.
Problem jest znany od lat. Użytkownicy X narzekają, iż algorytm platformy „karze” posty z linkami, obcinając im widoczność. Kierownictwo X, w tym Nikita Bier, szef produktu, twierdzi, iż nie jest to celowe działanie, a skutek utraty „sygnału” o jakości treści. W obecnym modelu kliknięcie w link przenosi użytkownika do przeglądarki, zakrywając cały post. Po przeczytaniu artykułu, użytkownik najczęściej zamyka kartę i nie wraca już do oryginalnego wpisu, by go polubić, odpowiedzieć czy podać dalej. W efekcie algorytm nie wie, czy treść była wartościowa.
We're testing a new link experience, starting on iOS — to make it easier for your followers to engage with your post while browsing links.
For creators, a common complaint is that posts with links tend to get lower reach. This is because the web browser covers the post and… pic.twitter.com/oWraLpPwji
— Nikita Bier (@nikitabier) October 19, 2025
Testowane rozwiązanie ma to zmienić. Jak widać na nagraniu udostępnionym przez Biera, po kliknięciu w link strona internetowa otworzy się, ale oryginalny post zwinie się i „przyklei” do dolnej części ekranu iPhone’a. Dzięki temu użytkownik, czytając artykuł, przez cały czas będzie miał widoczne przyciski „Lubię”, „Odpowiedz” i „Podaj dalej”. Ma to zachęcić do interakcji i wysłania algorytmowi sygnału, iż treść jest dobra.
„Dzieje się tak, ponieważ przeglądarka internetowa zakrywa post, a ludzie zapominają polubić lub odpowiedzieć. W ten sposób X nie otrzymuje jasnego sygnału, czy treść jest dobra” – napisał Nikita Bier, wyjaśniając powody testów.
Oczywiście, zmiana ta jest tylko częścią większego problemu. W przeszłości X był wielokrotnie oskarżany o celowe dławienie zasięgów linków do konkretnych, konkurencyjnych witryn. Sam Elon Musk przyznawał, iż linki „nie przyciągają tak dużej uwagi”. Nowy interfejs jest jednak krokiem w stronę rozwiązania przynajmniej technicznego aspektu tego problemu.
Jeśli artykuł Koniec z karaniem za linki? X testuje nowy sposób ich otwierania, by zwiększyć zasięgi nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.