Obecnie niemal każda działalność gospodarcza przenosi się do internetu. W sieci użytkownicy mogą w tej chwili kupować różnego rodzaju produkty i usługi, a także zapoznać się z ofertami lokalnych przedsiębiorców. Z pewnością marzeniem każdego, kto chce przenieść swoją firmę do internetu, jest znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwań w Google, które jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Osiągnięcie tego celu nie jest jednak takie łatwe i niezbędna jest dobrze dobrana strategia oraz wieloetapowe działanie. Nic więc dziwnego, iż w sieci coraz częściej można spotkać się z pytaniem, jak zwiększyć pozycjonowanie strony.
Jak podnieść pozycję strony w Google? Wartościowa treść
Istnieje wiele czynników, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google, jednak z pewnością najważniejszym z nich jest odpowiednia i wartościowa treść. To właśnie ona przede wszystkim decyduje, czy użytkownicy będą chętnie odwiedzali daną witrynę oraz czy wyszukiwarka oceni ją pozytywnie.
Przede wszystkim warto pamiętać, iż algorytmy Google w bardzo dużej mierze zwracają uwagę na to, co znajduje się na stronie. Dlatego też warto zadbać o to, aby treści na witrynie trafiały do odbiorcy. Wyczerpujące oraz adekwatne do potrzeb odbiorców treści są bowiem promowane w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać również o różnorodność treści. Prowadząc biznes, warto na przykład założyć bloga, który dostarczy odbiorcy odpowiedzi na pytania, a jednocześnie stworzy wizerunek profesjonalnej firmy. Zróżnicowana treść jest o tyle ważna, iż odpowiada na więcej zapytań użytkowników.
Jak zwiększyć widoczność strony?
Wysokich wyników w wyszukiwarce Google nie da osiągnąć się bez dobrej optymalizacji pod kątem SEO. Co to takiego? Są to wszelkiego rodzaju działania, które sprawiają, iż algorytmy Google dużo lepiej oceniają daną witrynę. Przede wszystkim duże znaczenie odgrywają tu frazy kluczowe. Należy jednak pamiętać, iż nie mogą być one zbyt ogólne. Wtedy konkurencja jest zbyt duża. Warto znaleźć swoją niszę i to właśnie wokół niej budować swoje działania SEO.
Bardzo dobrym pomysłem jest zastosowanie „long tailów”. Są to długie frazy kluczowe, zawierające więcej słów, przez co stają się one mniej konkurencyjne. Taka metoda pozwala znaleźć więcej odbiorców i wypchnąć witrynę na wyższe pozycje. Nie można również zapomnieć o treści, która znajduje się w wynikach wyszukiwania. Przede wszystkim należy zadbać o to, aby tag title nie był ucięty w połowie i miał odpowiednią długość. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku meta description.
Google dużo wyżej promuje również strony, których adresy URL mają prostą budowę. Taki adres powinien odzwierciedlać to, co można znaleźć na danej podstronie. Należy również unikać ciągu przypadkowych znaków, a także licznych zakotwiczeń. Zachowanie odpowiedniej struktury treści również może sprawić, iż dana strona będzie lepiej oceniana. Chodzi tu zwłaszcza o odpowiednie zakotwiczenie nagłówków (h1-h6) oraz naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych. Dla robotów duże znaczenie ma również to, jak długie są akapity, czy zawierają wypunktowania oraz czy posiadają kursywę i pogrubienie.
Pozycjonowanie za efekt
Pozycjonowanie za efekt różni się od zwykłej współpracy z agencją marketingową tym, iż klient płaci za usługi tylko wtedy, gdy działania agencji przyniosą pozytywne zmiany w wyszukiwarce. Dla przykładu, gdy prowadzimy sklep z elektroniką, po wpisaniu frazy „monitor 27 cali” nasza witryna może znajdować się na 30. miejscu w wyszukiwarce. Decydując się na SEO za efekt oraz podając agencji tę konkretną frazę firma płaci tylko wtedy, gdy witryna znajdzie się na konkretnym miejscu, na przykład w pierwszej piątce wyników.
Pozycjonowanie, niezależnie czy tradycyjne, czy też za efekt, jest niezwykle istotne w przypadku działalności firmy w internecie. w tej chwili już niemal każdy użytkownik chcąc znaleźć dany produkt lub usługę wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Google. Dlatego warto zacząć współpracę z agencją marketingową, która sprawi, iż strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana.