Jak wyglądały podcasty w 2024 roku – dosłownie

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


W 2024 r. podcasty staną się medium opartym przede wszystkim na wideo. Chociaż podcasty wideo są już dostępne stosunkowo długi czaspokazuje z New York TimesaNPR i wiele innych sieci podcastów, które od lat udostępniają wyłącznie dźwięk, niedawno zaczęły dodawać komponent wideo, aby zyskać nowych słuchaczy. W rzeczywistości Spotify, główny gracz na rynku podcastów, wkrótce zacznie płacić podcasterom aby umieszczać filmy na platformie.

Po latach wysiłków producentów próbujących popularyzować programy audio w mediach społecznościowych, podcasty dominują w tej chwili w TikToku, Instagram Reels i YouTube Shorts, gdy producenci wideo zdali sobie sprawę, iż mogą po prostu sfilmować rozmowę talentów. Tymczasem cotygodniowe podcasty chcą przyciągnąć młodszych odbiorców, którzy dorastali w YouTube. W rezultacie producenci wideo zastanawiają się, jak tworzyć podcasty, a producenci audio zastanawiają się, jak tworzyć filmy.

Zauważyłem kilka rozwijających się trendów w tym formacie podcastów wideo. Nie jest to zaskakujące; gdy jeden producent odkryje skuteczną formułę, inni ją wypróbują. Przyjrzyjmy się obecnym trendom w projektowaniu i technologii, a następnie opowiem o tym, co moim zdaniem może się zmienić w ciągu najbliższego roku.

Projekt domu

Wiele współczesnych studiów podcastów wygląda jak salony i piwnice. Ten nie jest nowym zjawiskiem z talk show, ale wiele podcastów zaczęło się w przestrzeni życiowej, a większe firmy medialne przyjęły tę estetykę. Oczy. Kominki. Fałszywe rośliny. Półki na książki. To środowisko zapewnia bardziej „wyluzowany” styl długich wywiadów, który jest typowym klimatem większości podcastów w stylu czatu.

1/5

Klimat piwnicy Billa Mahera.Zrzut ekranu: YouTube / Club Random

1/5

Klimat piwnicy Billa Mahera.Zrzut ekranu: YouTube / Club Random

W tych programach wideo często pojawiają się kanapy i wygodne krzesła. Okrągły stół został porzucony i najważniejsza jest rozrywka — środowisko, w którym można rozmawiać godzinami, jest o wiele wygodniejsze. Zarówno gospodarze, jak i goście często siedzą razem na kanapie lub siedzą osobno w wygodnych fotelach.

1/5

Po prostu odpoczywam na kanapie.Zrzut ekranu: YouTube / Mniej znane postacie

1/5

Po prostu odpoczywam na kanapie.Zrzut ekranu: YouTube / Mniej znane postacie

Kolejnym trendem, który zauważyłem, są drewniane listwy na ścianach w studiach podcastów — nasza własna przestrzeń Vox Media również poszła w tym kierunku. Działają lepiej w zakresie pochłaniania dźwięku, a jednocześnie wyglądają jak przestrzeń mieszkalna. To już wydaje się być wyznacznikiem podcastów wideo w połowie 2020 roku.

1/7

Ta konfiguracja obejmuje wiele tropów podcastów, ale wygląda bardzo wygodnie.Zrzut ekranu: YouTube / Dwa gorące ujęcia

1/7

Ta konfiguracja obejmuje wiele tropów podcastów, ale wygląda bardzo wygodnie.Zrzut ekranu: YouTube / Dwa gorące ujęcia

W przypadku szerokokątnych ujęć kamery ukazujących całe pomieszczenie, zwykle na środku ekranu znajduje się coś, na przykład telewizor lub gigantyczne logo programu, aby stworzyć symetryczny wygląd studia. Neony i kolorowe światła są teraz bardzo modne, ponieważ dodają kolorowego blasku bardziej wyciszonej przestrzeni studyjnej. Dużo kursywnych liter.

W przypadku filmów wideo priorytetem jest często promowanie marki i większość producentów uważa, iż ​​oznacza to dosłownie patrzenie na logo przez dwie godziny. Jest to również łatwy sposób, aby osoba przewijająca TikTok wiedziała, jaki program ogląda (chociaż zwykle nie jest to dobrze przycinane w przypadku filmów w pionie).

1/8

Telewizor wygląda na trochę krzywy.Zrzut ekranu: YouTube / The Daily Beast

1/8

Telewizor wygląda na trochę krzywy.Zrzut ekranu: YouTube / The Daily Beast

Większa dbałość o technologię

Mikrofony są często umieszczane na stojakach podłogowych wystających ponad kanapy (te przegubowe stojaki na wysięgnikach są od dziesięcioleci podstawowymi elementami studiów nagraniowych). W efekcie standy często wyłaniają się z kadru i niezgrabnie wystają szeroko przed twarze gości. Rury wystające pod różnymi, niestosownymi kątami wyglądają jeszcze bardziej bałaganiarsko, gdy na oddzielnych krzesłach siedzi wielu gości.

1/6

Mnóstwo gości, każdy z własnym puchowym krzesłem i stojakiem na mikrofon.Zrzut ekranu: YouTube / sieć Joe Buddena

1/6

Mnóstwo gości, każdy z własnym puchowym krzesłem i stojakiem na mikrofon.Zrzut ekranu: YouTube / sieć Joe Buddena

Chociaż nowe rodzaje mikrofon oznacza podcasty zostały wprowadzone na rynek, w wielu programach rezygnuje się z długich i niewygodnych masztów na rzecz gospodarzy i gości trzymających mikrofony. Na ekranie wydaje się to bardziej autentyczne i intymne, a wielu komików stand-upowych preferuje tę metodę. Jednakże może to być nieco niezręczne w przypadku niedoświadczonych gości, którzy rozmawiają rękami lub nie wiedzą, jak trzymać mikrofon o wąskiej charakterystyce biegunowej.

1/6

Musisz trzymać ten mikrofon przez cały występ.Zrzut ekranu: YouTube / Łysy i piękny

1/6

Musisz trzymać ten mikrofon przez cały występ.Zrzut ekranu: YouTube / Łysy i piękny

Może być jeszcze gorzej. Kiedy podcasty składają się najpierw z dźwięku, ale zawierają komponent wideo, często można spotkać się z niezręcznymi praktykami uchwyconymi przez kamerę, jak ten przykład, w którym każdy gość przykłada telefon do twarzy, aby nagrać dźwięk, patrząc bezpośrednio na widza. Jest to powszechna praktyka w przypadku wywiadów radiowych, ale nie sprawdza się w przypadku wywiadów wideo.

W prawdziwym życiu nigdy nie widziałeś ludzi korzystających z telefonów w ten sposób podczas rozmów wideo.Zrzut ekranu: YouTube / Dziennik

The Mikrofony Shure SM7B są przez cały czas bardzo popularne w tym medium, jak również budżetowy model MV7. Często w celach brandingowych na spodzie mikrofonu przykleja się nieporadnie kostki z nazwą programu. Przypomina to flagi mikrofonów na mikrofonach ręcznych prezenterów, które są w tej chwili dopasowywane do tych klasycznych mikrofonów studyjnych. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, iż budowanie marki w przypadku filmów przyciętych pionowo jest skuteczniejsze niż duże logo na ścianie w studiu.

1/6

Wrzuć tam to logo!Zrzut ekranu: YouTube / Pod Save America

1/6

Wrzuć tam to logo!Zrzut ekranu: YouTube / Pod Save America

Duże słuchawki izolujące są powszechne w radiu i podcastach i przez cały czas są używane w wielu wersjach wideo. Kiedy jednak goście są odlegli i patrzą bezpośrednio na kamerę internetową, te duże nauszniki wystają bardzo niezgrabnie — bardziej niż wtedy, gdy patrzy się na czyjś profil.

1/5

Zdalny gość używa dowolnych posiadanych słuchawek.Zrzut ekranu: YouTube / The Weekly Show z Jonem Stewartem

1/5

Zdalny gość używa dowolnych posiadanych słuchawek.Zrzut ekranu: YouTube / The Weekly Show z Jonem Stewartem

A więc tak będzie wyglądać wiele podcastów wideo w 2024 roku. A co powiesz na przyszły rok?

Przyszłość wygląda bardziej profesjonalnie

Wierzę, iż w 2025 roku producenci podcastów w końcu przestaną podążać za tymi schematami i spróbują się wyróżnić. Niektórzy producenci zatrudnieni do pomocy w przejściu na technologię wideo zaczną kwestionować powód stosowania dużych słuchawek i grubych mikrofonów zakrywających twarze ludzi i zdecydują się na mniejsze mikrofony lavalier i monitory douszne.

Nowi widzowie mogą zacząć zapominać o słowie „podcast” i nazywać oglądane programy na czacie po prostu „programami”. Dyrektorzy mediów będą starali się zdecydować na dystrybucję programów na platformach liniowych, takich jak Roku, Pluto czy Tubi. Cienka granica między podcastami a programami telewizyjnymi będzie coraz cieńsza.

Na rynek pojawiło się więcej niedrogich narzędzi do produkcji, w zasadzie zmieniając proste ustawienie biurka i MacBooka w w pełni wyposażoną sterownię. Gospodarze już wyprowadzają się ze studia i wprowadzają sklepy fryzjerskie, korty tenisowei dalej chodniki. Narzędzia AI, takie jak Descript, Hush i Accentize, mogą przekształcić mniej niż optymalne nagrania mikrofonowe w pełniejsze i mocniejsze nagrania w stylu transmisji. Z tych narzędzi do postprodukcji szczególnie skorzystają podcastowcy, których sprzęt gorzej radzi sobie z niekontrolowanym środowiskiem nagrywania.

A kto wie? Być może wahadło ponownie się odwróci, gdy budżety na te programy staną się zbyt kosztowne, aby utrzymać program wideo kilka razy w tygodniu bez dużej liczby fanów. Być może choćby zmniejszą skalę do formatu zawierającego wyłącznie dźwięk. I być może właśnie tam wznowią nowy eksperyment w medium audio.



Source link

Idź do oryginalnego materiału