IPhone 16e sprzedaje się dobrze w Europie, ale nie tak dobrze jak iPhone SE

macpretorians.com 1 dzień temu

iPhone 16e miał być przełomem w przedziale budżetowych aparatów. Europa powitała iPhone’a 16e w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się telefonów w marcu. Niestety nie jest to aż tak dobre przyjęcie, jakie miał iPhone SE. W tym przedziale cenowym na rynku europejskim modele Apple muszą konkurować z modelami innych firm, które są tańsze.

Wprowadzony na rynek pod koniec lutego 2025 r. iPhone 16e był dziewiątym najlepiej sprzedającym się telefonem w Europie w marcu. Takie wyniki przekazuje nam raport Counterpoint Research. iPhone 16e stanowił 8% sprzedaży Apple i 2% całkowitej sprzedaży telefonów w tym miesiącu. W Europie Zachodniej, gdzie Apple ma tendencję do osiągania lepszych wyników, iPhone 16e zajął siódme miejsce. Jednak patrząc w przeszłość zarówno iPhone SE 2022, jak i iPhone SE 2020 osiągnęły wyższe pozycje na liście. iPhone SE 2022 i iPhone SE 2020 stanowiły odpowiednio 12% i 19% sprzedaży Apple w pierwszym miesiącu, w porównaniu do 8% w przypadku iPhone’a 16e. Jest to zauważalna różnica i Apple musi przemyśleć swoją strategię na rynku telefonów z niższej półki.

Powodów tej różnicy można upatrywać tym razem w cenie. iPhone 16e jest droższy od iPhone’a SE zarówno z 2020 roku jak i 2022. Cena jaką firma ustaliła za model 16e umieszcza go zbyt blisko iPhone’a 15, który posiada lepszą specyfikację i design bardziej zbliżony do modeli pro.

Ta niewielka różnica cenowa powoduje, iż może dojść do efektu „kanibalizmu” i jeden z modeli niedługo zniknie z rynku. To nakładanie się stworzyło wewnętrzną konkurencję, która wydaje się ograniczać atrakcyjność iPhone’a 16e. iPhone 15 pozostał w pierwszej dziesiątce w Europie w kwietniu, co jest sygnałem, iż kupujący przez cały czas preferują starsze modele premium nad najnowszym urządzeniem Apple ze średniej półki.

Apple może być zmuszone do ponownego przemyślenia, w jaki sposób równoważy funkcje, ceny i tożsamość marki dla swoich ofert niższego poziomu na rynkach rozwijających się. Może to oznaczać oferowanie dłuższego wsparcia dla systemu lub aktualizacji projektu. Pomocne może być również obniżenie kosztów produkcji poprzez ponowne wykorzystanie komponentów i wprowadzenie bardziej agresywnych cen lub zachęt do wymiany.



Źródło: appleinsider

Idź do oryginalnego materiału