Hulajnogi elektryczne zyskały ogromną popularność jako wygodny środek transportu miejskiego. Pozwalają ominąć korki, są przyjazne środowisku i dostarczają frajdy z jazdy. Rynek oferuje szeroki wybór – od tanich modeli dla początkujących, po potężne hulajnogi premium dla entuzjastów prędkości. Poniżej przedstawiamy obszerne porównanie hulajnóg elektrycznych z pełnego zakresu cenowego, skupiając się na kluczowych cechach takich jak zasięg, maksymalna prędkość, moc silnika, pojemność baterii, komfort jazdy (amortyzacja), system składania, waga, maksymalne obciążenie, cena oraz dostępność części zamiennych.
Spis treści hulajnogi elektryczne:
- Hulajnogi elektryczne budżetowe (do ok. 1500 zł)
- Hulajnogi elektryczne ze średniej półki (ok. 1500–3000 zł)
- Hulajnogi elektryczne premium (powyżej 3000zł)
- Dostępność części zamiennych i serwis
- Podsumowanie użytkownika Xiaomi Pro 2
- Pełne porównanie hulajnóg elektrycznych – od modeli budżetowych po topowe maszyny premium.
- Zasięg, prędkość, moc, bateria, komfort – wszystkie najważniejsze cechy w jednym miejscu.
- Dla miejskich dojazdów i terenowych wyzwań – wybierz hulajnogę dopasowaną do stylu jazdy.
- Responsywne tabele porównawcze – idealne do analizy na telefonie lub laptopie.
- Dostępność części i serwis – praktyczne informacje, które ułatwią użytkowanie hulajnogi.
Hulajnogi elektryczne budżetowe (do ok. 1500 zł)

W segmencie budżetowym dominują modele o prostszej konstrukcji, mniejszej mocy i krótszym zasięgu, ale za to lekkie i niedrogie. Typowa hulajnoga elektryczna budżetowa rozpędza się do 20 km/h, oferuje zasięg około 15–20 km na jednym ładowaniu i posiada silnik o mocy 250 W. Bateria zwykle ma pojemność ~200 Wh (np. 36 V, 6 Ah) co przekłada się na krótki czas ładowania i niską wagę urządzenia ~12–13 kg. Tego typu hulajnogi przeważnie nie mają dodatkowej amortyzacji (sztywna rama), ale dzięki niewielkiej wadze i kompaktowym wymiarom łatwo je przenosić i składać. Są idealne na krótkie dojazdy do szkoły czy pracy po gładkich nawierzchniach.
Przykładowe modele budżetowe: Jednym z popularnych modeli jest Motus Siver City 250W. Posiada on silnik 250 W, osiąga 20 km/h i zapewnia około 18 km zasięgu dzięki baterii 216 Wh (36 V 6 Ah). Waży ok. 13 kg i udźwignie użytkownika o masie do 100 kg. Podobne parametry oferuje Xiaomi Mi Electric Scooter Essential – bazowy model Xiaomi – z zasięgiem 20 km, prędkością 20 km/h i wagą około 12 kg. Z kolei polski Motus Scooty 8.5 Lite to lekka hulajnoga z silnikiem 250 W, zasięgiem do 19 km i również maksymalną prędkością 20 km/h. Wszystkie te urządzenia mają składane kolumny kierownicy (składanie zajmuje ok. 3 sekund) i 8–8,5-calowe koła pneumatyczne, co zapewnia podstawowy komfort jazdy. Należy jednak pamiętać, iż brak amortyzatorów oznacza odczuwanie większych wstrząsów na nierównościach – hulajnogi budżetowe najlepiej sprawdzają się na równej nawierzchni miejskiej.
Poniżej zestawienie kluczowych parametrów przykładowych modeli z tego segmentu:
Hulajnogi elektryczne budżetowe
Motus Siver City 250W | 18 | 20 | 250 W | 216 Wh (6 Ah) | 13,1 | 100 | ~1200–1500 zł |
Xiaomi Mi Essential | 20 | 20 | 250 W | 187 Wh (5,2 Ah) | 12 | 100 | ~1300–1400 zł |
Motus Scooty 8.5 Lite | 19 | 20 | 250 W | ~216 Wh (6 Ah) | 12 | 100 | ~1300–1500 zł |
¹Waga Motus Scooty 8.5 Lite ok. 12 kg (wartość ze specyfikacji producenta).
Modele budżetowe wyróżniają się niską ceną i prostotą obsługi. Zapewniają podstawowy komfort jazdy – zwykle mają miękkie, pompowane opony 8-calowe zamiast zawieszenia, co częściowo tłumi drgania. System składania bywa bardzo wygodny – np. dzwonek pełniący funkcję zaczepu do zablokowania kierownicy po złożeniu (rozwiązanie Xiaomi). Minusem budżetowych hulajnóg jest ograniczona moc – 250-watowy silnik wystarczy do jazdy po płaskim terenie, ale może mieć trudności pod górę i z cięższym użytkownikiem. jeżeli jednak potrzebujemy hulajnogi na krótkie dystanse po mieście i zależy nam na mobilności oraz niskiej cenie, te modele spełnią swoją rolę.
Hulajnogi elektryczne ze średniej półki (ok. 1500–3000 zł)

W średnim segmencie cenowym znajdziemy hulajnogi elektryczne o znacznie lepszych osiągach. Mają one mocniejsze silniki (typowo 300–500 W mocy nominalnej), większe baterie (ok. 450–550 Wh), co przekłada się na zasięg rzędu 30–65 km na jednym ładowaniu. Większość osiąga prędkość maksymalną 20–25 km/h (zgodnie z ograniczeniami prawnymi w Polsce), przy czym poza terenem publicznym wiele z nich można odblokować do ~30 km/h. Hulajnogi te są cięższe – zwykle ważą 15–20 kg, ale przez cały czas na tyle poręczne, by dało się je złożyć i wnieść po schodach czy przewieźć w bagażniku. Poprawia się także komfort jazdy: pojawiają się większe koła 10-calowe, a niektóre modele wyposażono w podstawową amortyzację lub lepsze zawieszenie decku. Systemy składania są solidniejsze (często z podwójną blokadą dla bezpieczeństwa), choć wciąż proste w obsłudze.
Przykładowe modele klasy średniej: Niekwestionowanym bestsellerem jest Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2. Ten model oferuje zasięg do 45 km dzięki baterii 474 Wh (37 V 12,8 Ah), a jego silnik 300 W (600 W mocy maksymalnej) rozpędza hulajnogę do 25 km/h. Waży około 14,2 kg. Xiaomi Pro 2 ceniony jest za niezawodność i dostęp do aplikacji mobilnej – to wciąż kompaktowa hulajnoga, ale już pozwalająca na dłuższe trasy. Z kolei Segway-Ninebot Max G30 słynie z wyjątkowego zasięgu – choćby 65 km na jednym ładowaniu. Wyposażono go w mocniejszy silnik 350 W i większą baterię ~551 Wh, co czyni go nieco cięższym (ok. 19 kg), ale bardzo praktycznym dla osób pokonujących dłuższe dystanse. Ninebot Max ma 10-calowe pompowane opony i wzmocnioną konstrukcję – to jedna z najbardziej wytrzymałych hulajnóg miejskich w tej klasie. Popularną propozycją z polskiego rynku jest Motus Scooty 10 (2023). Ten model posiada silnik 350 W (szczytowo 700 W) i akumulator 36 V 15 Ah, co przekłada się na zasięg ok. 60–65 km. Jego waga (~17,8 kg) pozostaje umiarkowana, a dzięki 10-calowym kołom i amortyzacji przedniego zawieszenia jazda jest dość komfortowa. Motus Scooty 10 został zaprojektowany z myślą o polskich warunkach – ma kierunkowskazy, tempomat i mocną ramę o udźwigu aż 120 kg.
W tej kategorii warto wspomnieć też hulajnogi Techlife – polska marka znana z mocnych podzespołów. Przykładowo model Techlife X5 oferuje około 35 km zasięgu i 350 W mocy, ale już Techlife X6/X7 Lite dysponuje silnikiem ~600–1000 W (szczytowo choćby 1600 W) i prędkością maksymalną zwiększoną do ~40 km/h (po odblokowaniu poza drogami publicznymi). To pokazuje, iż górny zakres średniej półki zaczyna płynnie przechodzić w segment hulajnóg sportowych.
Poniższa tabela zestawia najważniejsze parametry wybranych modeli średniej klasy:
Hulajnogi elektryczne ze średniej półki
Xiaomi Mi Pro 2 | 45 | 25 | 300 W (600 W max) | 474 Wh (12,8 Ah) | 14,2 | 100 | ~2400–2600 zł |
Segway-Ninebot Max G30 | 65 | 25 | 350 W (700 W max) | 551 Wh (15,3 Ah) | 19 | 100 | ~2800–3200 zł |
Motus Scooty 10 2023 | 60 | 20 | 350 W (700 W max) | 540 Wh (15 Ah) | 17,8 | 120 | ~2700–3000 zł |
Uwagi: Wartość w nawiasie przy prędkości oznacza fabryczne ograniczenie do 20 km/h zgodne z polskimi przepisami (25 km/h to potencjalna prędkość po odblokowaniu w innych krajach).
Hulajnogi średniej klasy zapewniają znakomity kompromis między osiągami a mobilnością. Pozwalają na dłuższe dojazdy w mieście, a ich mocniejsze silniki radzą sobie lepiej na wzniesieniach. Komfort zwiększają większe koła i często ulepszone zawieszenie (np. Motus Scooty 10 ma amortyzację wahaczową). Większa bateria oznacza dłuższy czas ładowania (zwykle 5–9 godzin), ale w zamian rzadziej musimy ją uzupełniać. Wciąż są to urządzenia stosunkowo łatwe w transporcie – większość z nich składa się w podobny sposób jak modele budżetowe, choć z nieco masywniejszym mechanizmem blokującym dla stabilności. W tym segmencie znajdziemy najwięcej modeli uniwersalnych – odpowiednich zarówno do codziennych dojazdów, jak i weekendowych przejażdżek rekreacyjnych.
Hulajnogi elektryczne premium (powyżej 3000zł)
W segmencie premium rozpoczyna się świat hulajnóg o wysokich osiągach, często określanych mianem e-hulajnóg sportowych lub terenowych. To pojazdy dla wymagających – wyposażone w dwa silniki lub jedne o bardzo dużej mocy, potrafiące przekroczyć 50–80 km/h (na prywatnym terenie) oraz osiągać zasięgi rzędu 80–100 km na jednym ładowaniu. Baterie w tych modelach mają ogromną pojemność (np. 60–72 V, 30+ Ah), co oznacza choćby ponad 2000 Wh energii – stąd duży zasięg, ale też znaczny wzrost wagi urządzenia (często 30–50 kg). Hulajnogi premium z reguły posiadają rozbudowane układy amortyzacji (sprężynowe, hydrauliczne), większe 11-calowe koła przystosowane do wysokich prędkości oraz wzmocnione hamulce tarczowe hydrauliczne dla bezpieczeństwa. Konstrukcje ram są masywne (wysokowytrzymałe stopy aluminium, stal), a system składania bywa mniej poręczny – np. podwójne zaciski zamiast prostego zatrzasku – co zwiększa sztywność i eliminuje luzy podczas agresywnej jazdy. W tej klasie rośnie też cena, która bywa porównywalna z motorowerami – topowe modele kosztują choćby 10–15 tys. zł, ale oferują osiągi niedostępne dla tańszych hulajnóg.
Przykładowe modele premium: Jednym z najbardziej znanych na świecie modeli jest Dualtron Thunder od Minimotors. Ta hulajnoga wyposażona jest w dwa silniki o mocy 2700 W każdy (łącznie ~5400 W), co pozwala rozwinąć prędkość aż 80 km/h i zapewnia przyspieszenie dostarczające solidnej dawki adrenaliny. Potężna bateria 60 V 35 Ah (LG) daje zasięg do 100 km. Dualtron Thunder waży około 43 kg i udźwignie 120 kg. Posiada on pełne zawieszenie (przód i tył), hydrauliczne hamulce tarczowe i 11-calowe szerokie opony – to prawdziwy lider segmentu high-end, często wybierany przez miłośników ekstremalnej jazdy. Zbliżone osiągi ma polski Techlife X9, określany mianem „monstrualnej hulajnogi” – dwa silniki 1600 W każdy (razem 3200 W nominalnie) pozwalają rozpędzić się choćby do 100 km/h, a akumulator 72 V 32 Ah oferuje do 100 km zasięgu. Techlife X9 wyposażono w pełną amortyzację i hamulce hydrauliczne, a jego masa dochodzi do 50–55 kg – to już urządzenie, które bardziej przypomina mały skuter elektryczny niż klasyczną miejską hulajnogę. W kategorii premium warto wyróżnić również młodą polską markę Ruptor, która we współpracy z producentem Kaabo oferuje mocne hulajnogi terenowe. Model Ruptor R1 to mocna hulajnoga miejsko-terenowa z silnikiem 500 W, która może rozpędzić się do 45 km/h i przejechać około 80 km na jednym ładowaniu. Wyposażona jest w 10-calowe koła z zawieszeniem wahaczowym, podwójne amortyzatory oraz tarczowe hamulce z przodu i tyłu. Mimo dużego akumulatora 48 V 20 Ah, konstrukcja R1 pozostaje względnie poręczna jak na tę klasę wagową (ok. 25–30 kg) i udźwignie 120 kg. Dla bardziej wymagających Ruptor ma też model Ruptor R6 z silnikiem 1600 W i udźwigiem 150 kg – tutaj postawiono na maksymalną moc kosztem nieco mniejszego zasięgu ~55 km (to sprzęt typowo pod off-road).
Ogólnie hulajnogi premium zapewniają osiągi zarezerwowane dotąd dla motocykli elektrycznych: przyspieszenie, które wciska w kierownicę, i możliwość pokonywania długich tras. Poniżej porównanie kluczowych parametrów dla przykładowych modeli z tej półki:
Hulajnogi elektryczne premium
Dualtron Thunder | 100 | 80 | 2×2700 W (5400 W) | 2100 Wh (60 V 35 Ah) | 43 | 120 | ~15–16 tys. zł |
Techlife X9 | 100 | 100 | 2×1600 W (3200 W) | 2304 Wh (72 V 32 Ah) | 55 | 130–150 | ~14–15 tys. zł |
Ruptor R1 | 80 | 45 | 1×500 W | 960 Wh (48 V 20 Ah) | ~25 | 120 | ~4–5 tys. zł |
²Szacunkowa masa własna Ruptor R1 ok. 25 kg (brak oficjalnej specyfikacji w źródle, podano dla R6: 29 kg).
Hulajnogi klasy premium to często flagowe modele producentów, naszpikowane technologiami: znajdziemy tu sygnalizację kierunkowskazami, zaawansowane wyświetlacze LCD, często również łączność z aplikacją na telefona do monitorowania parametrów i konfiguracji trybów jazdy. Komfort jazdy stoi na najwyższym poziomie – podwójne amortyzatory hydrauliczne skutecznie tłumią nierówności, a szerokie opony (czasem terenowe z agresywnym bieżnikiem) zapewniają dobrą przyczepność choćby poza asfaltem. Oczywiście, tak potężne hulajnogi wymagają rozsądku: pełna moc dostępna jest tylko poza drogami publicznymi, a osiąganie prędkości rzędu 80–100 km/h wymaga doświadczenia i środków ochronnych (kasku, ochraniaczy). Dla większości użytkowników potencjał tych maszyn będzie wykorzystywany częściowo – np. duża moc przekłada się na bezproblemową jazdę pod strome wzniesienia i z obciążeniem, a wielki zasięg oznacza, iż hulajnogę naładujemy raz na kilka dni intensywnej eksploatacji. Mimo wysokiej ceny, dla pasjonatów szybkości i technologii hulajnogi premium stanowią atrakcyjną opcję, oferując niespotykane wrażenia z jazdy.
Dostępność części zamiennych i serwis
Przy wyborze hulajnogi elektrycznej warto uwzględnić dostępność części zamiennych oraz zaplecze serwisowe. W przypadku popularnych marek, takich jak Xiaomi czy Segway-Ninebot, nie ma problemu z częściami – na rynku jest wiele zamienników: opon, dętek, baterii, hamulców itp. Na przykład do modeli Xiaomi M365/Pro dostępne są liczne akcesoria i części (od opon po błotniki) w sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych. Także hulajnogi Motus czy Techlife, dzięki temu iż są obecne na polskim rynku, mają zapewniony serwis gwarancyjny i pogwarancyjny – dystrybutorzy (jak Barel czy sklepy typu Media Expert, RTV Euro AGD) oferują części oraz naprawy. Istnieją choćby dedykowane sklepy z częściami do Motus (np. Hulajnoga.net, TourSport) gdzie kupimy akumulatory, opony, klocki hamulcowe i inne elementy eksploatacyjne. Nowi gracze jak Ruptor również rozwijają sieć autoryzowanych serwisów – producent planuje dystrybucję swoich hulajnóg w dużych sieciach oraz współpracuje z doświadczonymi partnerami (m.in. Motus, Kaabo, Dualtron), co oznacza, iż użytkownik nie zostanie pozostawiony bez wsparcia.
Ogólna zasada jest taka: im bardziej popularny model, tym łatwiej z dostępnością części. Dlatego hulajnogi Xiaomi czy Ninebot cieszą się powodzeniem – choćby po kilku latach można do nich dokupić nową baterię czy opony. Przy mniej znanych, niszowych konstrukcjach premium części również są dostępne, ale często tylko u specjalistycznych dystrybutorów (np. części do Dualtrona sprowadzimy przez oficjalnego importera bądź sklepy z branży e-mobility). Przed zakupem warto sprawdzić, czy w okolicy jest serwis, który podejmie się naprawy danej hulajnogi oraz czy podstawowe elementy (np. hamulce, opony) mają standardowe wymiary. Na szczęście wiele podzespołów jest dość uniwersalnych – np. 11-calowe opony pasują do różnych modeli Dualtron, Kaabo czy Techlife. Podsumowując, wybierając hulajnogę elektryczną – zwłaszcza droższą – dobrze jest upewnić się, iż utrzymanie jej w sprawności nie będzie kłopotliwe.
Podsumowanie użytkownika Xiaomi Pro 2
Rynek hulajnóg elektrycznych oferuje rozwiązania dla wszystkich – od niedrogich modeli miejskich, po mocne hulajnogi terenowe. Kluczem jest dopasowanie sprzętu do własnych potrzeb. jeżeli szukamy lekkiego pojazdu na krótkie dystanse, lepiej postawić na model budżetowy lub średni, taki jak Xiaomi Mi Pro 2 czy Motus, które zapewniają dobry balans ceny do możliwości. Dla wymagających użytkowników, pokonujących dalekie trasy lub oczekujących najwyższej dynamiki, odpowiednie będą hulajnogi premium pokroju Dualtron czy Techlife – pamiętajmy jednak o ich wadze i konieczności regularnej konserwacji. Niezależnie od wyboru, hulajnoga elektryczna to świetna inwestycja w szybkie i przyjemne przemieszczanie się po mieście. Przy odpowiedniej dbałości (ładowanie baterii zgodnie z zaleceniami, kontrola ciśnienia w oponach, serwis hamulców) posłuży przez długi czas, dając wiele satysfakcji z jazdy. Mamy nadzieję, iż powyższe porównanie ułatwi podjęcie decyzji i pozwoli wybrać hulajnogę elektryczną skrojoną pod Wasze oczekiwania. Bezpiecznej jazdy!
Źródła: Specyfikacje techniczne i opisy pochodzą z oficjalnych materiałów producentów oraz polskich dystrybutorów hulajnóg elektrycznych i zostały zweryfikowane na podstawie recenzji oraz rankingów branżowych. Wszystkie podane dane (zasięg, prędkości, moc, itp.) dotyczą deklarowanych wartości fabrycznych – w praktyce mogą się one różnić w zależności od warunków użytkowania (waga jeźdźca, teren, styl jazdy).
mi-home.pl – Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2
Media Expert – ranking hulajnóg elektrycznych
motus.com.pl – oficjalna strona hulajnóg Motus
techlife.pl – hulajnogi elektryczne Techlife
dualtron.pl – hulajnogi elektryczne Dualtron
ruptor.pl – marka hulajnóg Ruptor
segway.com – Segway-Ninebot Max G30 specs
tour-sport.pl – akcesoria i części do hulajnóg Motus
hulajnoga.net – sklep z częściami do Xiaomi i Motus