Według najnowszego kwartalnego raportu IDC, globalny rynek urządzeń noszonych na nadgarstku dostarczył w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. 139,0 mln sztuk takich urządzeń. To oznacza spadek o 1,0% rok do roku.
Chiński rynek urządzeń noszonych na nadgarstku dostarczył 45,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
Rynek urządzeń noszonych na nadgarstku obejmuje smartwatche i opaski na rękę.
W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku na rynek dostarczono 112,2 miliona sztuk zegarków, co oznacza spadek o 3,8% rok do roku. Chiński rynek smartwatch’y dostarczył 32,9 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 23,3% rok do roku.
W tym samym okresie na rynek dostarczono 26,8 miliona sztuk opasek, co oznacza wzrost o 12,7% rok do roku. Chiński rynek opasek na rękę dostarczył 12,9 miliona sztuk, wykazując wzrost o 12,6% rok do roku.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku Huawei zajął pierwsze miejsce pod względem skumulowanych dostaw na globalnym rynku urządzeń noszonych na nadgarstku. Od początku tego roku Huawei osiągnął ciągły i stabilny wzrost na rynkach Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Wraz z premierą nowej serii 10, smartwatch Apple powrócił na pierwsze miejsce na rynku urządzeń noszonych na nadgarstku w trzecim kwartale. Apple Watch zajmuje pierwsze miejsce na globalnym rynku smartwatch’y.