Hamulce hydrauliczne serwis, nie dolewamy tylko przelewamy !

velotech-pl.blogspot.com 4 dni temu

..... sprawa w zasadzie dotyczy tematu szerzonego po YT czyli dolewanie płynu hamulcowego.........

Napisze w skrócie......całość systemu hamulcowego, klamka i zacisk w rowerach zostały tak zaprojektowane aby płynu wystarczało na całą żywotność klocków, co rozumujemy iż klocki ścieramy do granicy bezpiecznej, płynu w systemie jest na tyle dużo, aby nie trzeba było go uzupełniać w trakcie.

Problemem jest czasem przy bardzo zużytych klockach, iż jak się zapowietrzy system, np odwrócimy rower i naciśniemy klamkę, nadmiernie zużyte klocki, czy inne przypadki, to mamy tzw pustą klamke, jest zapowietrzona, bo powietrze dostało się do systemu przewodu.

i tutaj jest tak.......

Nie dolewamy płynu, nie ma takiej potrzeby, choćby nie wolno, trzeba cały system poprawnie odpowietrzyć i napełnić ponownie prawidłowo.

To jest poprawna i jedynie prawdziwa akcja, a nie jakieś tam dolewki i inne idiotyczne kombinacje pseudoserwisantów z netu.

Przelany i odpowietrzony hamulec działa poprawnie, prawidłowo ustawiony zacisk, daje nam odczucie "twardej" klamki w momencie jak klocki stykają się z tarczą .

Jeśli klamka jest gumowata, to albo zacisk jest źle ustawiony, albo wypusty pod montaż zacisku są krzywe, albo może klocki krzywo działają i trzeba tutaj sprawdzić czy coś nie jest uszkodzone.

Reasumując temat .... nigdy nie robimy dolewek tylko prawidłowo przelewamy system hamulca i odpowietrzamy go.

W tym przypadku mamy bezpiecznie działający hamulec.

Myślę iż Państwo zrozumieli ....


Zapraszam na serwis.

Można wcześniej rezerwować terminy na telefon.

Szybki serwis na bieżąco 8-24h.

Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału