..... sprawa w zasadzie dotyczy tematu szerzonego po YT czyli dolewanie płynu hamulcowego.........
Napisze w skrócie......całość systemu hamulcowego, klamka i zacisk w rowerach zostały tak zaprojektowane aby płynu wystarczało na całą żywotność klocków, co rozumujemy iż klocki ścieramy do granicy bezpiecznej, płynu w systemie jest na tyle dużo, aby nie trzeba było go uzupełniać w trakcie.
Problemem jest czasem przy bardzo zużytych klockach, iż jak się zapowietrzy system, np odwrócimy rower i naciśniemy klamkę, nadmiernie zużyte klocki, czy inne przypadki, to mamy tzw pustą klamke, jest zapowietrzona, bo powietrze dostało się do systemu przewodu.
i tutaj jest tak.......
Nie dolewamy płynu, nie ma takiej potrzeby, choćby nie wolno, trzeba cały system poprawnie odpowietrzyć i napełnić ponownie prawidłowo.





To jest poprawna i jedynie prawdziwa akcja, a nie jakieś tam dolewki i inne idiotyczne kombinacje pseudoserwisantów z netu.
Przelany i odpowietrzony hamulec działa poprawnie, prawidłowo ustawiony zacisk, daje nam odczucie "twardej" klamki w momencie jak klocki stykają się z tarczą .
Jeśli klamka jest gumowata, to albo zacisk jest źle ustawiony, albo wypusty pod montaż zacisku są krzywe, albo może klocki krzywo działają i trzeba tutaj sprawdzić czy coś nie jest uszkodzone.
Reasumując temat .... nigdy nie robimy dolewek tylko prawidłowo przelewamy system hamulca i odpowietrzamy go.
W tym przypadku mamy bezpiecznie działający hamulec.
Myślę iż Państwo zrozumieli ....
Zapraszam na serwis.
Można wcześniej rezerwować terminy na telefon.
Szybki serwis na bieżąco 8-24h.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy