Gra 3DPrintle pomaga w nauce rozpoznawania błędów w druku 3D

7 miesięcy temu
Zdjęcie: ezgif-1-1e9fdadeb8


Wordle, rewelacyjna internetowa gra słowna, zjednała sobie internet – a nowe wersje tego prostego formatu pojawiają się w zasadzie we wszystkim, co można sobie wyobrazić. Teraz mamy 3DPrintle: minigrę inspirowaną Wordle, w której gracze muszą zidentyfikować błędy w druku 3D, walcząc z SI.

Twórca 3DPrintle, 3DQue, stoi za Quinly, systemem automatyzacji drukarek 3D, który wykorzystuje firmowe oprogramowanie, aby umożliwić autonomiczne usuwanie wydruków i drukowanie ciągłe. w tej chwili firma pracuje nad nową, opartą na chmurze sztuczną inteligencją wykrywającą awarie, którą nazywa QuinlyVision, aby wykrywać 14 różnych błędów w druku i, jeżeli to możliwe, zdalnie je usuwać.

“Trenowaliśmy wewnętrznie SI QuinlyVision i pomyśleliśmy ‘hej, to jest całkiem zabawne!'”, powiedziała Steph Sharp, współzałożycielka i CEO 3DQue. Mając na uwadze niedawną popularność Wordle, inżynierowie 3DQue rozpoczęli ambitny projekt poboczny, którego celem było udostępnienie swojego programu szkoleniowego dla SI.

Choć gra jest zakorzeniona w szkoleniu SI, 3DQue nie zmusza użytkowników do podawania swoich danych, aby móc grać. Gracze mogą wybrać pomiędzy uczestnictwem w grze jako gość, gdzie żadne dane nie są zapisywane, lub jako zawodnik, gdzie wkład gracza pomaga w szkoleniu SI. Firma dostrzega wartość swojej gry niezależnie od tego, czy jej wyniki pomagają w uczeniu się maszyn, czy nie.

“Różnica pomiędzy doświadczonym operatorem a nowicjuszem polega na ilości awarii, które widzieli” – powiedział Sharp, omawiając wartość 3Dprintle dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z drukiem 3D. Podczas ostatniego live streamu 3DQue na temat QuinlyVision Steven McCulloch, lider projektu Quinly w 3DQue, powiedział “Prawdopodobnie zobaczyłem moje pierwsze 100 niepowodzeń w pierwszym roku, a następnie zobaczyłem moje następne 100 niepowodzeń w ciągu następnych czterech lat.” 3DQue ma nadzieję, iż możliwość oglądania niepowodzeń w druku w formie gry pomoże nowym operatorom w szybkim wdrożeniu się do pracy, co pomoże zaoszczędzić czas i materiały.

Aby zwiększyć wartość edukacyjną swojej nowej gry, 3DQue wyprodukował szereg filmów z udziałem McCullocha, które gracze mogą znaleźć na stronie powitalnej gry. Filmy te uczą widzów o tych awariach: czym są, jak są wykrywane przez AI, dlaczego do nich dochodzi i jak im zapobiegać.

Gamifikacja szkolenia SI jest stosowana już od jakiegoś czasu i trafiła do popularnych gier sieciowych. Jednym z przykładów jest popularna sandboksowa kosmiczna gra MMO EVE Online i jej minigra Project Discovery, w której gracze wykonują prawdziwą pracę naukową – cytometrię przepływową. W pierwszej wersji gry, która wspomagała The Human Protein Atlas, gracze pomagali sztucznej inteligencji w trenowaniu wyników – podobnie jak w 3Dprintle. Kolejne wersje Projektu Discovery przez cały czas pomagają w uczeniu maszynowym, ale wyniki są wykorzystywane według uznania naukowców, którzy je otrzymują.

W serwisie 3DPrintle uczestnicy, którzy udowodnili swoje umiejętności, będą mieli możliwość wzięcia udziału w szkoleniu sztucznej inteligencji QuinlyVision na głębszym poziomie. Firma Sharp twierdzi, iż doświadczeni użytkownicy będą mogli przesyłać własne obrazy i filmy do 3DPrintle i brać udział w bardziej wymagających quizach.

Ostatecznym celem QuinlyVision jest zapobieganie marnotrawstwu materiału i oszczędzanie czasu produkcji. Zidentyfikowane awarie mogą być usuwane, a parametry mogą być ustawione tak, aby zdalnie próbować rozwiązywać problemy utrudniające produkcję (takie jak pęcherze w dyszach), przedrukowywać nieudane modele 3D określoną liczbę razy lub po prostu przesuwać je dalej w kolejce. Nadrzędne cele QuinlyVision wykraczają daleko poza te ramy, z planami identyfikacji przyczyn źródłowych i tego, co Sharp nazwał “konserwacją predykcyjną”.

3DQue ma nadzieję, iż QuinlyVision będzie w stanie wykryć 14 awarii druku w maju 2023 r., a jego bardziej ambitne funkcje będą gotowe do uruchomienia w 2024 r. Sharp twierdzi jednak, iż funkcje będą wprowadzane w miarę ich niezawodności i spodziewa się, iż to, co 3DQue nazywa wewnętrznie wykrywaniem “oszczędzania dysz” (kleksy, niedostateczne wytłaczanie i brak wytłaczania) zostanie uruchomione jako pierwsze – ale beta testerzy będą mieli do niego dostęp jeszcze w tym roku.

Do tego czasu, możesz pomóc w szybszym przygotowaniu QuinlyVision i przy okazji dobrze się bawić grając w 3DPrintle!

Żródło: https://all3dp.com

Idź do oryginalnego materiału