Globalna awaria Starlink. Elon Musk przeprasza użytkowników

19 godzin temu

W nocy z czwartku na piątek doszło do globalnej awarii sieci satelitarnej Starlink, należącej do SpaceX, firmy kierowanej przez Elona Muska. Przez ponad dwie i pół godziny użytkownicy na całym świecie zgłaszali problemy z dostępem do internetu – tylko w serwisie Downdetector odnotowano ponad 60 tysięcy zgłoszeń.

Elon Musk gwałtownie zareagował na sytuację. Opublikował w serwisie X przeprosiny i zapewnił, iż prace nad przywróceniem usługi są w toku. Dwie godziny później Michael Nicolls, wiceprezes ds. inżynierii Starlink, poinformował, iż sieć w większości została już przywrócona. Pełne przywrócenie usług nastąpiło około północy.

Awaria zbiegła się w czasie z wcześniejszym ogłoszeniem Muska o dynamicznym rozwoju usługi Starlink umożliwiającej bezpośrednie połączenia satelitarne z telefonami komórkowymi. T-Mobile, amerykański operator komórkowy, uruchomił niedawno usługę T-Satellite, opartą na technologii Starlink, która ma zapewniać łączność w miejscach, gdzie brakuje zasięgu tradycyjnych sieci. Nie wiadomo, czy T-Satellite również została dotknięta czwartkową awarią.

To kolejny w ostatnim czasie incydent związany z infrastrukturą należącą do Elona Muska. Platforma społecznościowa X, którą przejął w 2022 roku za 44 miliardy dolarów, również zmagała się z licznymi przestojami – ostatnio w maju i na początku lipca. Sam Musk przyznał wówczas, iż konieczne są poważne ulepszenia operacyjne.

Idź do oryginalnego materiału