Final Cut Camera 2.0 firmy Apple będzie obsługiwać formaty ProRes RAW i Genlock

macpretorians.com 2 godzin temu

Apple ogłosiło wprowadzenie aplikacji Final Cut Camera 2.0, która dodaje obsługę nagrywania w formacie ProRes RAW i synchronizacji genlock dla modeli iPhone 17 Pro i iPhone 17 Pro Max. Dzięki bezpłatnej aktualizacji aplikacji wysokiej klasy modele iPhone’a 17 firmy Apple stają się pierwszymi telefonami, które mogą nagrywać w formacie ProRes RAW.

ProRes RAW przechwytuje nieprzetworzone dane bezpośrednio z matrycy aparatu, dając montażystom większą elastyczność podczas korekcji kolorów i późniejszej edycji materiału filmowego. Format ten zajmuje również mniej miejsca niż inne formaty wideo RAW, zachowując jednocześnie wysoką jakość.

Aktualizacja 2.0 dodaje funkcję nagrywania z otwartą bramką, która wykorzystuje pełną matrycę aparatu do uchwycenia większej części sceny niż standardowe 4K. Dodatkowy materiał filmowy ułatwia kadrowanie, stabilizację lub zmianę proporcji obrazu bez utraty jakości.

Jednocześnie obsługa Genlock pozwala wielu urządzeniom iPhone 17 Pro nagrywać w idealnej synchronizacji między sobą i z profesjonalnymi kamerami. Funkcja ta eliminuje konieczność manualnego dopasowywania materiału filmowego klatka po klatce podczas edycji. Camera ProDock firmy Blackmagic Design już współpracuje z nową funkcją genlock.

Aplikacja obsługuje teraz również manualne sterowanie przeprojektowanym przednim aparatem we wszystkich modelach iPhone’a 17. Kwadratowy czujnik jest większy niż poprzednio i umożliwia nagrywanie filmów w orientacji poziomej lub pionowej bez konieczności obracania telefonu.

Dodatkowe nowe funkcje aplikacji Final Cut Camera 2.0 wymienione przez Apple obejmują:

  • Obsługa Apple Log 2, dająca użytkownikom możliwość nagrywania w jeszcze szerszej gamie kolorów w formacie ProRes lub HEVC dzięki iPhone’a 17 Pro. Użytkownicy mogą zastosować Log 2 LUT w Final Cut Pro dla iPadów i komputerów Mac, aby przeglądać i edytować swoje nagrania z zachowaniem żywości oryginalnej sceny.
  • Możliwość włączenia kodu czasowego z opcjami takimi jak pora dnia, czas nagrywania lub zewnętrzny kod czasowy w celu precyzyjnej identyfikacji materiału filmowego podczas postprodukcji.
  • Obsługa przechwytywania wideo dzięki nowego teleobiektywu 200 mm przy użyciu formatu ProRes do 4K60 fps w telefonie iPhone 17 Pro, zapewniająca jeszcze więcej opcji kadrowania.

Ponadto programy Final Cut Pro 11.2 i Final Cut Pro dla iPada 2.3 zostaną wzbogacone o narzędzia przeznaczone specjalnie do edycji materiału filmowego iPhone ProRes RAW, w tym regulatory ekspozycji i temperatury barwowej.



Źródło: MacRumors

Idź do oryginalnego materiału