TP Vision – licencjobiorca marki odpowiedzialny za projektowanie, produkcję i sprzedaż telewizorów oraz urządzeń audio Philips – po raz kolejny zdobył międzynarodowe uznanie za oferowanie produktów wyróżniających się doskonałym europejskim wzornictwem. Philips TV & Sound otrzymał cztery prestiżowe nagrody Red Dot 2025, a spółka siostrzana MMD została uhonorowana trzema nagrodami Red Dot za monitory Philips.
Długofalowe zaangażowanie TP Vision w tworzenie produktów łączących to, co najlepsze w europejskim wzornictwie, innowacjach oraz wewnętrznej ekspertyzie technicznej jest możliwe dzięki bezpośrednim inwestycjom w utrzymanie dedykowanego zespołu projektowego z siedzibą w Amsterdamie.
Jakość produktów Philips z kategorii TV, audio oraz monitorów niezmiennie spotyka się z pozytywnym odbiorem, zarówno wśród mediów branżowych, partnerów handlowych, jak i klientów na kluczowych rynkach europejskich. Uznanie płynie również ze strony środowisk związanych z profesjonalnym wzornictwem, czego potwierdzeniem jest siedem nagród Red Dot 2025.
Od ponad 71 lat nagrody Red Dot trafiają do tych firm, które poprzez doskonałe wzornictwo pragną podkreślić wyjątkowość swoich produktów i marek. 18 000 zgłoszeń pochodzących z 70 państw powoduje, iż Red Dot to jeden z największych i najbardziej prestiżowych konkursów wzornictwa na świecie.
Nagrody Red Dot, przyznawane przez niezależne jury złożone z 50 międzynarodowych ekspertów w dziedzinie designu, honorują produkty reprezentujące najwyższy poziom wzornictwa. Ocenie podlega szereg kryteriów, takich jak funkcjonalność, jakość, ergonomia, innowacyjność, trwałość oraz zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju.
„Nasze przyszłościowe podejście do tworzenia produktów – zarówno ze strony wewnętrznych zespołów technicznych, jak i projektowych – jest naprawdę unikalne w świecie elektroniki użytkowej. Dzięki temu Philips TV & Sound oraz Monitory Philips wyróżniają się na tle rynku, na którym wiele produktów wygląda podobnie. Wierzymy, iż nasze rozwiązania i ich wzornictwo są naprawdę wyjątkowe, a uznanie ze strony profesjonalnej społeczności designu zawsze jest dla nas niezwykle cenne.” – powiedział Rod White, Chief Design Officer w TP Vision.
Zwycięzcy Red Dot 2025
Philips Ambilight OLED+950
Nowy flagowy telewizor OLED 950 został zaprojektowany tak, by już samym wyglądem komunikować najwyższą jakość obrazu, jakiej można oczekiwać od modeli z rocznika 2025. Zgodnie z tą ideą, wzornictwo celowo uproszczono, aby subtelnie odsunąć uwagę od samego urządzenia i w pełni skupić ją na treści wyświetlanej na ekranie.
Ekstremalnie smukłe, ciemne aluminiowe nóżki, osadzone na narożnikach delikatnie sfazowanego profilu, podkreślają lekkość konstrukcji i nowoczesny charakter technologii OLED. Z kolei połączenie czterostronnego systemu Ambilight z potężnym, zintegrowanym systemem audio zapewnia wyjątkowe, immersyjne doświadczenia – plasując ten model w absolutnej czołówce swojej kategorii.
Philips Ambilight OLED+910 z nagłośnieniem marki Bowers & Wilkins
Bazując na sukcesie wcześniejszych Philips OLED z nagłośnieniem Bowers & Wilkins, OLED910 to najnowsza odsłona modelu, w którym zastosowano zintegrowany, ale przez cały czas wyeksponowany system audio.
Kluczowym elementem wzornictwa jest charakterystyczny dla Philipsa owalny kształt „kapsułki”, widoczny zarówno na powierzchni głośnika, jak i w podstawach – celowo zaokrąglone formy mają łagodzić techniczny charakter telewizora i ułatwiać jego harmonijne wkomponowanie w domowe wnętrza.
Domowy charakter urządzenia wzmacnia wysokiej jakości wełniana tkanina mélange od Kvadrat, która nadaje mu przytulny, elegancki wygląd. Dopełnieniem całości jest nowy pilot z ukrytymi przyciskami funkcyjnymi – rzadziej używane elementy pozostają niewidoczne i podświetlają się dopiero w momencie użycia, co pozwala zminimalizować wizualny chaos i zachować czystość formy.
Philips Ambilight OLED850 oraz OLED860
Nowe modele OLED 850 i OLED 860 zostały zaprojektowane z myślą o użytkownikach, którzy cenią sobie wysoką jakość wykonania, centralną podstawę oraz możliwość obrotu ekranu dla idealnego kąta widzenia, a jednocześnie poszukują dyskretnego, ale skutecznego rozwiązania dźwiękowego.
Telewizor posiada wysokiej jakości, w pełni zintegrowany system audio, który pozostaje dyskretnie ukryty, a jego design został starannie dopasowany do sylwetki ultracienkiego soundbara Philips 8200 – opcjonalnego dodatku dla użytkowników poszukujących jeszcze lepszego dźwięku.
Soundbar został wyposażony w specjalnie zintegrowane magnesy, które umożliwiają jego szybkie przymocowanie do metalowej podstawy telewizora. Spójne, ciemne metaliczne wykończenie obu urządzeń podkreśla ich elegancką, jednolitą estetykę, a dedykowana osłona na przewody dyskretnie ukrywa kable, prowadząc je schludnie ku tyłowi.
Dziecięce słuchawki Philips K4200
Nowe słuchawki 4200 zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o dzieciach, uwzględniając fakt, iż współczesne młode pokolenie zwraca znacznie większą uwagę na formę i wykończenie niż kiedykolwiek wcześniej.
Model 4200 wyróżnia się nowoczesnym, minimalistycznym wzornictwem oraz dekoracyjnym, koncentrycznym pierścieniem świetlnym w obudowie, który wprowadza element zabawy i lekkości. Kolorystyka i wykończenie czerpią z trendów na rok 2025, dzięki czemu słuchawki wyglądają świeżo i atrakcyjnie.
Model K4200 zaprojektowano również z myślą o bezpieczeństwie najmłodszych – maksymalna głośność została ograniczona do 85 dB, a rodzice mogą dodatkowo ustawić indywidualny limit głośności dzięki aplikacji Philips, co zwiększa kontrolę i komfort użytkowania.
Zespół MMD otrzymał także trzy nagrody Red Dot 2025 za monitory Philips z serii B2D500 i B2D400 oraz nowy gamingowy model Philips Evnia 5000.
foto, źródło. Philips