E-commerce w Polsce rośnie. W kwietniu sprzedaż online wzrosła o 8,2%

4 godzin temu

W kwietniu 2025 roku polski rynek e-commerce odnotował wzrost sprzedaży o 8,2% rok do roku – wynika z danych BaseLinker. To kolejny miesiąc wzrostów, mimo sezonowych spadków i wysokiej konkurencji na rynku.

Kategorie „supermarket” i „dom i ogród” zanotowały najwyższy wzrost sprzedaży. Według specjalistów, warunki atmosferyczne oraz rozpoczęcie sezonu grillowego wpłynęły na zwiększony popyt na artykuły domowe, ogrodnicze oraz żywność. Te dwie kategorie pozostają na czołowych pozycjach sprzedażowych już przez drugi miesiąc z rzędu.

W relacji do marca 2025 roku sprzedaż wzrosła nieznacznie – o 0,3%. Liczba transakcji spadła o 1,9%, natomiast średnia wartość koszyka wzrosła o 2,3%. Oznacza to tyle, iż klienci kupowali rzadziej, ale wydawali więcej na jedno zamówienie.

Przeciętna kwota zakupów w kwietniu zwiększyła się o 3,1% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, choć wzrost ten nie przewyższył poziomu inflacji. W marcu średnia wartość zamówienia osiągnęła 204,30 zł, natomiast w kwietniu odnotowano dodatkowy wzrost o 2,3%.

Coraz większe znaczenie ma też sprzedaż zagraniczna. Udział transakcji typu cross-border przekroczył już 18% całkowitej sprzedaży polskiego e-commerce, a dynamika wzrostu w tym segmencie sięga 13,1% rok do roku.

Aleksandra Rząd, kierująca działem Business Intelligence w BaseLinker, zaznacza, iż polski rynek handlu elektronicznego w kwietniu zachował wysoką dynamikę z marca:

„Zaobserwowaliśmy nie tylko wyraźny skok sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku, ale i wzrost średniej wartości zamówienia. Takie wyniki są dobrą prognozą na kolejne miesiące, ale także zachęcają do dalszych inwestycji w handel w sieci”.

Idź do oryginalnego materiału