Wraz z wydaniem macOS 26 Tahoe w zeszłym miesiącu, użytkownicy zaczęli zauważać poważny problem spowolnienia GPU w popularnych aplikacjach Electron, ze względu na użycie określonego prywatnego API. Teraz zespół Electron naprawił problem i powiedział, że poprawka jest wdrażana w popularnych aplikacjach innych firm, które wykorzystują framework.
Electron to powszechny framework aplikacji, który pozwala programistom na wysyłanie kodu aplikacji internetowych jako natywnych rozwiązań. Wiele aplikacji, takich jak Discord, Slack, Figma, Visual Studio Code i wiele innych, wykorzystuje Electron.
Zazwyczaj prywatne interfejsy API nie są przeznaczone do wykorzystania przez zewnętrznych programistów i są zwykle tworzone przez Apple do konkretnych przypadków użycia. Jeśli korzystasz z prywatnego interfejsu API, robisz to na własne ryzyko, ponieważ Apple nie testuje tych interfejsów API w takim samym stopniu, w jakim testuje te publiczne.
Fakt ten stał się bardzo widoczny po macOS Tahoe, gdzie Apple zmieniło coś, co spowodowało, że wszystkie aplikacje Electron wzrosły w użyciu GPU. Wynikiem tego był fakt, że wielu użytkowników zauważyło spowolnienie i nadmierne zużycie ciepła na swoim komputerze Mac po aktualizacji.Najnowsze wersje Electron nie korzystają już z tego prywatnego API, a programiści zaczęli aktualizować swoją wersję Electron, aby złagodzić problem.
Źródło: 9To5Mac