Cyberpunk 2077 otrzymuje obsługę DLSS 4 wraz z łatką 2.21. Wszyscy użytkownicy RTX mogą wypróbować nowy model Transformers DLSS

cyberfeed.pl 6 godzin temu


CD Projekt RED udostępnił najnowszą łatkę 2.21 dla Cyberpunk 2077, która jest dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Nowa łatka wprowadza różne poprawki na wszystkich platformach, ale dodaje także obsługę DLSS 4 z generacją wielu klatek dla kart graficznych NVIDIA GeForce RTX z serii 50.

Zgodnie ze szczegółami podanymi w informacjach o wersji, funkcja ta „zwiększa liczbę klatek na sekundę, wykorzystując sztuczną inteligencję do generowania do trzech razy na tradycyjnie renderowaną klatkę”. Wprowadza także szybszą generację pojedynczych klatek, co powinno zmniejszyć zużycie pamięci na kartach graficznych z serii RTX 50 i RTX 40. Łatka dodaje także opcję wyboru pomiędzy modelem CNN lub nowym modelem Transformer dla rekonstrukcji promieni DLSS, DLSS Super rozdzielczości i DLAA na wszystkich kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX. Według CD Projekt RED nowy model Transformera powinien poprawić stabilność, oświetlenie i szczegółowość w ruchu.

Oprócz tych aktualizacji nowa łatka naprawia także artefakty i smugi na ekranie w grze dzięki rekonstrukcji promieni DLSS oraz naprawia pole Generowanie klatek w Ustawieniach grafiki po wyłączeniu skalowania rozdzielczości. Nowa łatka 2.21 wprowadza także poprawki szeregu różnych problemów, a także problemów z dostosowywaniem kolorów pojazdów, tworzeniem postaci i trybem fotograficznym na wszystkich platformach.

Oto pełne uwagi do wydania.

Tryb fotograficzny

  • Nibbles i Adam Smasher mogą się teraz pojawiać, gdy V jest w powietrzu lub w wodzie.
  • Naprawiono opcję Wyraz twarzy dla Adama Smashera.
  • Naprawiono błąd powodujący brak świecącego systemu cybernetycznego klatki piersiowej Adama Smashera.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego, jeżeli włączono alternatywny wygląd Johnny’ego, obie opcje jego odrodzenia (domyślna i alternatywna) skutkowały alternatywnym wyglądem.
  • Postacie pojawiające się, gdy V jest w powietrzu lub w wodzie, nie będą już przyciągane do ziemi.
  • Postacie będą teraz poprawnie zapisywane w ustawieniach wstępnych.
  • Pojawiające się postacie będą teraz widoczne po dodaniu tła.
  • Obrót i pozycja V będą teraz poprawnie zapisane w ustawieniach wstępnych.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż regulacja suwaka Góra/Dół dla V nie powodowała zmiany ich pozycji pomiędzy określonymi wartościami.
  • NPC, którzy staną się niewidzialni po wyłączeniu opcji Otaczający NPC, nie będą już mieli kolizji.
  • Naprawiono błąd, przez który wczytanie ustawienia wstępnego mogło powodować pojawienie się dodatkowych źródeł światła choćby po wyłączeniu lub odrodzenie ich w niewłaściwych pozycjach.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego kamera mogła utknąć na ścianach po włączeniu opcji Pełna kolizja.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż ustawienia aparatu miały zastosowanie dopiero po dwukrotnym załadowaniu zapisanego ustawienia wstępnego.
  • Włączenie tła nie będzie już powodować zmiany pozycji kamery.
  • Obracanie kamery będzie teraz działać poprawnie przy włączonym tle.
  • Naprawiono błąd powodujący pojawianie się monitów o przesunięcie kamery i obrócenie kamery, gdy nie można przesunąć kamery (np. podczas korzystania z kamery z perspektywą pierwszoosobową).
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający poruszenie kamerą po odrodzeniu postaci i podświetleniu opcji Edytuj postać.
  • Wyłączenie aberracji chromatycznej w ustawieniach grafiki nie będzie już miało wpływu na możliwość jej dostosowania.
  • Naprawiono błąd powodujący znikanie niektórych przedmiotów w scenach po wyłączeniu opcji Otaczający NPC.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż włączenie tkaniny PhysX odblokowywało pojazdy NCPD.
  • Siatka reguły trójpodziału będzie teraz prawidłowo dopasowywana do wybranego współczynnika kształtu.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż obraz w SmartFrame nie był widoczny, jeżeli uzyskano do niego dostęp, gdy V nie był skierowany w jego stronę.
  • Naprawiono błąd, przez który równoczesne otwarcie trybu fotograficznego z Szafą lub Skrytką powodowało, iż gra przestawała odpowiadać.
  • Naprawiono błąd umożliwiający dostęp do trybu fotograficznego przed pełnym załadowaniem pliku zapisu, co powodowało jego otwarcie bez interfejsu użytkownika i blokowanie dalszych działań.
  • Naprawiono inne drobne problemy z trybem fotograficznym, związane ze pojawiającymi się postaciami, ruchem kamery, sterowaniem i nie tylko.
  • Naprawiono różne problemy z interfejsem użytkownika w menu trybu zdjęć, ramek inteligentnych i galerii, w tym niespójności suwaków, błędy lokalizacji, brakujące efekty dźwiękowe, nieprawidłowe zachowanie podczas interakcji z niektórymi funkcjami i nie tylko.

Dostosowanie koloru pojazdu

  • Naprawiono kilka niespójności tekstur i kolorów w pojazdach, w których zastosowano CrystalCoat.
  • Naprawiono błąd powodujący brak wyjaśnienia ikony farby w sprayu w wyskakującym samouczku Autofixera po zakończeniu umowy na pojazd.
  • Naprawiono kilka drobnych problemów z interfejsem użytkownika w menu CrystalCoat i TwinTone.

Tworzenie postaci

  • Ustawienia Randomizera podczas tworzenia postaci zostaną teraz zachowane po przejściu do kroku Dostosuj atrybuty.
  • Naprawiono błąd, przez który opcja Koloru przekłucia nie była dostępna podczas tworzenia postaci po włączeniu przekłuć, jeżeli V początkowo ich nie miał.
  • Naprawiono inne drobne problemy z tworzeniem postaci, w tym nieprawidłowe stosowanie opcji wyglądu, przycinanie obrazu, niespójne zachowanie interfejsu użytkownika, problemy z funkcjonalnością po użyciu randomizera i nie tylko.

Różnorodny

  • Run This Town — naprawiono błąd, w wyniku którego w pewnych okolicznościach nie można było dezaktywować odcisku Aguilara po spotkaniu z Bennettem.
  • Naprawiono kilka przypadków, w których Johnny mógł pojawiać się jako duplikat na siedzeniu pasażera podczas niektórych zadań, gdy był już obecny w scenie.
  • Naprawiono błąd powodujący, iż Johnny nie pojawiał się wystarczająco często jako pasażer.
  • Wprowadzono kilka poprawek do zachowania NPC i pojazdów podczas różnych małych wydarzeń w Night City.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż z niektórymi dostawcami nie można było wchodzić w interakcję zgodnie z przeznaczeniem.
  • Naprawiono błąd powodujący brak narracji w telewizyjnych kanałach informacyjnych lub był on zbyt cichy.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż Quadra Turbo-R V-Tech używała opisu Quadra Turbo-R 740 zamiast własnego, unikalnego.
  • Naprawiono brakujące wyskakujące okienko „sprawdź, co nowego” w wersji 2.2 w menu głównym.

Specyficzne dla konsoli

  • Naprawiono problem polegający na tym, iż zrzuty ekranu w Galerii na Xbox były puste, jeżeli zostały zrobione z włączonym HDR10.
  • Dodano wyskakujące okienko w Galerii powiadamiające graczy, gdy dostęp do zrzutów ekranu zostanie zablokowany przez ustawienia prywatności konsoli na Xbox.
  • Zrzuty ekranu usunięte na Xbox poza interfejsem Galerii będą teraz poprawnie oznaczone w Galerii i znikną z zajętych miejsc po ponownym otwarciu Galerii.
  • Naprawiono problem polegający na tym, iż tryb graficzny na Xbox Series S mógł być domyślnie ustawiony na Jakość zamiast na Wydajność.

Specyficzne dla komputera PC

  • Dodano obsługę DLSS 4 z generacją Multi Frame Generation dla kart graficznych GeForce RTX z serii 50, która zwiększa liczbę klatek na sekundę poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji do generowania do trzech razy na tradycyjnie renderowaną klatkę – włączona od 30 stycznia w GeForce RTX z serii 50. DLSS 4 wprowadza także szybsze generowanie pojedynczych klatek przy zmniejszonym zużyciu pamięci dla serii RTX 50 i 40. Dodatkowo możesz teraz wybierać pomiędzy modelem CNN lub nowym modelem Transformer do rekonstrukcji promieni DLSS, DLSS Super Rozdzielczość i DLAA na wszystkich dzisiejszych kartach graficznych GeForce RTX. Nowy model Transformer poprawia stabilność, oświetlenie i szczegółowość w ruchu.
  • Naprawiono artefakty i rozmazanie na ekranach w grze podczas korzystania z rekonstrukcji promieni DLSS.
  • Pole Generowanie klatek w ustawieniach grafiki zostanie teraz prawidłowo zresetowane po wyłączeniu skalowania rozdzielczości.



Source link

Idź do oryginalnego materiału