Baseus w ubiegłym roku sprzedał 3,64 mln przenośnych urządzeń ładujących. Taki wynik sprawił, iż co czwarte urządzenie miało logo Baseusa.
Do wyników i danych sprzedażowych zaliczono klasyczne i bezprzewodowe ładowarki, powerbanki i kable. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku sprzedano 3,64 mln produktów Baseus. To znacznie więcej w porównaniu z Hama, SBS, Anker czy GreenCell. Udział procentowy konkurencji był niższy i żadna z nich nie przekroczyła 15% udziałów rynkowych. To tylko potwierdza dominację Baseus.
Na ten rok zaplanowano flagowe linie produktów, będą nimi:
- EnerFill: małe, kolorowe i proste w użyciu akcesoria dla telefona lub słuchawek.
- PicoGo: małe ładowarki i powerbanki o mocy 45 W — wykonane z myślą o użytkownikach iPhone’a.
- EnerCore: większe modele z wyższą pojemnością, docenią je wymagający użytkownicy domowi i nie tylko.
- Nomos: stacje dokujące i huby, sprawdzające się świetnie w trakcie pracy hybrydowej.
- EnerGeek: sprzęt o mocy powyżej 100 W, zasili laptopa, telefona, tablet i dodatkowe urządzenia (2). Sprawdzi się świetnie w trakcie podróży.
Moc banków energii i ładowarek jest ważna. Największą popularnością cieszą się modele o pojemności 20 000 mAh, stanowią między 37 a 41% wszystkich zakupów. Wersje z niższą pojemnością (10 000 mAh) to 31%, a wyższe (30 000 mAh) około 12%.
Wygląd i pozostałe parametry nie wyglądają szokująco. Polacy w większości kupują czarne power banki i kabel o długości 1 m.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się bezprzewodowe ładowarki i powerbanki zgodne z MagSafe. Odnotowano tutaj 5% wzrost. Widać, iż coraz więcej użytkowników decyduje się na zakup ładowarek o mocy 100 W. Powód jest dość prosty, chcą naładować telefona, słuchawki i laptopa w tym samym momencie.
Na początku obecnej dekady polski rynek urządzeń ładujących osiągnął dojrzałość i nasycenie. Nie zmienia to jednak faktu, iż przez cały czas będzie rósł. W latach 2023-2030 jego wartość ma wzrosnąć z 23,2 do 39,25 mln €. Warto odnotować, iż w latach 2020-2023 najszybciej rosła sprzedaż tradycyjnych powerbanków i bezprzewodowych.

Świadomość ekologiczna to istotny aspekt, co widać po przeprowadzonym badaniu. Polscy konsumenci zwracają uwagę na wpływ produktu na środowisko (85%). Ważne są też ekologiczne opakowania (63%).
Wzrost popularności ładowarek i powerbanków bierze się z powszechniejszego korzystania z urządzeń mobilnych. Zainteresowanie grami mobilnymi też robi swoje, a gracze potrzebujący dodatkowego zasilania są kluczowi.
Promocje są bardzo ważne, właśnie wtedy dochodzi do decyzji zakupowych. Najpopularniejsze produkty to kable wspierające szybkie ładowanie i wieloportowe ładowarki.
Baseus bacznie śledzi globalne trendy, szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Od niedawna są dostępne powerbanki i ładowarki z wbudowanymi kablami. Dzięki temu nie trzeba kupować dodatkowego i sprzęt jest gotowy do pracy po wyjęciu z pudełka. To może stanowić kierunek rozwoju branży w przyszłości.