Apple oferuje stosunkowo długie okresy serwisowania swoich produktów. Obejmuje to usługi naprawcze i dostępność części zamiennych długo po wygaśnięciu gwarancji. Ale w pewnym momencie nadchodzi czas, aby każdy produkt został wycofany przez Apple. Apple określa to jako „discontinued” i „vintage”. Teraz przyszła kolej na iPhone’a 6s Plus, iPhone’a XS Max i kilka modeli Apple Watch Series 2.
iPhone XS Max i 6s Plus są teraz vintage
Lista przestarzałych i wycofanych produktów Apple zawiera te iPhone’y, iPady, iPody, komputery Mac, Apple TV i modele Apple Watch, które nie były sprzedawane od ponad pięciu, ale nie więcej niż siedmiu lat. jeżeli urządzenie znajdzie się na tej liście, Apple oferuje serwis sprzętu za pośrednictwem certyfikowanych dostawców usług i sklepów Apple tylko wtedy, gdy komponenty i części zamienne są w magazynie. Od tego momentu naprawy stają się coraz trudniejsze.
Produkty wycofane z produkcji to urządzenia, które zostały wycofane z produkcji ponad siedem lat temu. Apple zaprzestaje świadczenia usług sprzętowych dla wycofanych produktów bez wyjątku. Oznacza to, iż dostawcy usług nie będą już mogli zamawiać części zamiennych do wycofanych produktów.
W tym tygodniu na listę przestarzałych produktów trafiły: iPhone 6s Plus i iPhone XS Max. Oznacza to, iż choć naprawy są możliwe, to z czasem coraz trudniej będzie znaleźć części zamienne. iPhone 6s Plus z 32 GB pamięci został wcześniej sklasyfikowany jako „wycofany z produkcji”.
Ponadto aluminiowe i wykonane ze stali nierdzewnej modele Apple Watch Series 2 są w tej chwili klasyfikowane jako „wycofane” na całym świecie, ale wysokiej klasy model Series 2 z ceramiczną obudową nie został jeszcze dodany do listy.
Całą listę można przejrzeć na stronie Apple.
Źródło: Apple