
Apple zaprezentował dziś Apple Watch Ultra 3, czyli najnowszy i najbardziej zaawansowany model zegarka z serii Ultra. Urządzenie zadebiutuje w sprzedaży 19 września, a jego cena startuje od 3799 złotych. Zamówienia przedpremierowe można składać już dziś.
Apple Watch Ultra 3 wprowadza łączność satelitarną, dzięki której użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, udostępniać lokalizację czy kontaktować się ze służbami ratunkowymi choćby bez zasięgu sieci komórkowej czy Wi-Fi. Funkcja ta obejmuje także automatyczne wezwanie pomocy w przypadku wykrycia poważnego upadku lub wypadku samochodowego. Wszystkie opcje satelitarne będą darmowe przez pierwsze dwa lata.
Zegarek oferuje również największy ekran w historii Apple Watch, wykorzystujący technologię LTPO3 i OLED wide-angle. Ramki są o 24% cieńsze, a ekran w trybie always-on odświeża się raz na sekundę, co pozwala obserwować wskazanie sekundnika bez podnoszenia nadgarstka.
Bateria zapewnia teraz do 42 godzin pracy w standardowym trybie i aż 72 godziny w trybie oszczędzania energii. Wystarczy 15 minut ładowania, aby uzyskać 12 godzin działania.
Apple Watch Ultra 3 wprowadza powiadomienia o nadciśnieniu, opracowane na podstawie danych od ponad 100 tysięcy uczestników badań i zweryfikowane klinicznie. Funkcja będzie dostępna w ponad 150 krajach po uzyskaniu zgód regulacyjnych. Ulepszony monitoring snu dodaje ocenę jakości (sleep score), opartą m.in. na czasie snu, regularności i fazach snu.
W ramach nowych funkcji fitness pojawia się Workout Buddy, który wykorzystuje Apple Intelligence do dostarczania spersonalizowanej, głosowej motywacji podczas treningów. Zegarek obsługuje także najbardziej precyzyjny GPS w smartwatchu sportowym oraz wodoodporność do 100 metrów.
Koperta zegarka wciąż wykonana jest z tytanu i dostępna w kolorze naturalnym oraz czarnym. W ofercie pojawiły się też nowe paski: Trail Loop z odblaskową nitką, odświeżone wersje Ocean Band i Alpine Loop, a także nowe propozycje w kolekcji Hermès, w tym gumowy pasek Scub’H Diving z tytanową klamrą.
Apple Watch Ultra 3 trafi do klientów w ponad 50 krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii, Indiach czy Australii. Sprzedaż rusza 19 września, a zamówienia można składać już teraz.