ALT-y i alternatywna rzeczywistość. Rozmowa o dostępności

1 rok temu
Rzadko zastanawiamy się, jak „wygląda” rzeczywistość – i Internet – z „punktu widzenia” osoby z dysfunkcją wzroku. W większości też nie wiemy, w jaki sposób osoby niewidome pracują z urządzeniami elektronicznymi. Nie zawsze też pamiętamy, iż w codziennej pracy SEO korzystamy z opcji, które powstały z myślą o tej właśnie grupie użytkowników. O ALT-ach i dostępności rozmawiam z Magdalena Rutkowską, artystką i specjalistką ds. dostępności w obszarze kultury i sztuki.
Karolina Drożdż, SEO Executive w Bluerank: Większość użytkowników Internetu nigdy na oczy nie widziała żadnego opisu alternatywnego (ALT). Specjaliści SEO wykorzystują je w codziennej pracy, ale to Ty masz z nimi kontakt non stop, bo są integralną częścią Twojego życia w internecie. Do kogo więc należą ALT-y? Do specjalistów SEO czy osób niewidzących?
Magdalena Rutkowska: Ostatnio prowadziłam burzliwą dyskusję na temat opisów...
Idź do oryginalnego materiału