Apple ogłosiło dziś zwycięzców konkursu App Store Awards 2023. Redaktorzy App Store wybrali 14 najlepszych aplikacji i gier na iPhone’a, iPada, Maca, Apple Watcha i Apple TV.
App Store Awards – najlepsze aplikacje i gry 2023
Wśród zwycięzców znalazły się gry i aplikacje, które pozwalają użytkownikom rozwijać kreatywność, przenosić się do świata nowych przygód, a także bawić wspólnie z bliskimi i znajomymi.
Doceniono produkcje dostarczające użytkownikom wartościowych doświadczeń i przyczyniające się do ważnych przemian kulturowych. Tytuły oceniano przez pryzmat wyjątkowych innowacji technicznych, wrażeń użytkownika i designu.
Aplikacje
Aplikacja roku na iPhone’a: AllTrails od AllTrails, Inc.
AllTrailsrozwija społeczność miłośników wędrówek dzięki kompleksowym mapom szlaków i propozycjom wycieczek dla wszystkich amatorów aktywnego wypoczynku.
Aplikacja roku na iPada: Pręt‑à‑Makeup od Pręt‑à‑Template
Aplikacja Pręt‑à‑Makeup pozwala zarówno profesjonalistom, jak i zwykłym użytkownikom testować różne makijaże na iPadzie, a jednocześnie promuje inkluzywność i samoekspresję.
Aplikacja roku na Maca: Photomator od UAB Pixelmator Team
Wbudowane w aplikację Photomatornarzędzia oparte na uczeniu maszynowym sprawiają, iż zaawansowana obróbka zdjęć przebiega łatwo i bezproblemowo.
Aplikacja roku na Apple TV: MUBI od MUBI, Inc.
MUBI wspiera kino niezależne i międzynarodowe dokumenty, proponując starannie selekcjonowane treści.
Aplikacja roku na Apple Watch: SmartGym od Mateusa Abrasa
SmartGym na Apple Watch wyróżnia się kompleksową biblioteką ćwiczeń, treningów i zaawansowanych wskaźników fitnessowych.
Gry
Gra roku na iPhone’a: Honkai: Star Rail od COGNOSPHERE PTE. LTD.
Honkai: Star Rail zabiera graczy w dostępną na iPhonie podróż pełną nieszablonowych postaci i rozbudowanych taktycznych potyczek.
Gra roku na iPada: Lost in Play od Snapbreak Games
Lost in Play to rewelacyjna klasyczna przygodówka typu point‑and‑click, która przenosi graczy do urokliwego świata niczym z dziecięcej wyobraźni.
Gra roku na Maca: Lies of P od NEOWIZ
Lies of P oferuje rozgrywkę osadzoną w znakomicie dopracowanym świecie mrocznego fantasy
Gra roku w Apple Arcade: Hello Kitty Island Adventure od Sunblink
Hello Kitty Island Adventurepozwala zanurzyć się w świecie gry z najcudowniejszym celem, jaki tylko może być: zdobywaniem przyjaciół.
Zwycięzcy w kategorii Wpływ kulturowy
Oprócz najlepszych gier i aplikacji na iPhone’a, iPada, Maca, Apple Watch i Apple TV redaktorzy App Store wyróżnili też pięć produkcji, które sprzyjają pozytywnym zmianom, i przyznali im nagrody w kategorii Wpływ kulturowy.
Tegoroczni zwycięzcy zachęcają użytkowników do nauki i rozwoju w inkluzywnej i otwartej przestrzeni. Przyczyniają się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości, skłaniają do autorefleksji i wzmacniają więzi między różnymi pokoleniami.
Pok Pok od Pok Pok
Pok Pok to cyfrowy pokój z zabawkami zaprojektowany z myślą o inkluzywności. Stanowi uniwersalną przestrzeń dla wszystkich przedszkolaków bez względu na pochodzenie etniczne i sprawność fizyczną, w której mogą bawić się, rozwijać i uczyć postrzegania świata jako jednej całości.
Proloquo od AssistiveWare
Proloquo od AssistiveWare to aplikacja, która od ponad dekady proponuje pionierskie rozwiązania w zakresie ułatwień dostępu. Oferuje narzędzia do komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC), które pozwalają porozumiewać się na nowe sposoby.
Too Good To Go od Too Good To Go
Too Good to Go umożliwia użytkownikom ograniczanie marnotrawstwa żywności. W tym celu łączy ich z restauracjami i sklepami, które mają nadwyżkę niesprzedanego jedzenia i chętnie podzielą się nim za niską cenę.
Unpacking od Humble Bundle
Unpacking proponuje graczom relaksujące zagadki, których rozwiązywanie koi umysł. To, co zmienne i ulotne, staje się tu bliskie i znajome.
Finding Hannah od Fein Games GmbH
Finding Hannah to nie tylko inkluzywna gra polegająca na znajdowaniu ukrytych przedmiotów. To także barwna i poruszająca opowieść o dojrzewaniu osnuta wokół takich tematów jak szukanie pokrzepienia czy odkrywanie własnej tożsamości.