Zmiana na szczycie rynku telewizorów PREMIUM! Wielki producent wyprzedzony

13 godzin temu
Podczas gdy globalny rynek telewizorów urósł zaledwie o 2% w ostatnim kwartale 2024 roku, sprzedaż telewizorów Premium zwiększyła się aż o 51%. Po raz pierwszy TCL stało się drugim największym sprzedawcą w tym sektorze, wyprzedzając LG.


TCL wyprzedza LG w sprzedaży telewizorów Premium. Sprzedaż wzrosła o 51%!
Najnowsze dane rynkowe pochodzą od firmy Counterpoint Research. Wynika z nich, iż chińskie marki Hisense i TCL konsekwentnie przejmują udziały rynkowe od południowokoreańskich gigantów, LG i Samsunga, które od lat dominowały na rynku telewizorów.
Jeśli chodzi o globalną sprzedaż telewizorów, TCL wyprzedziło LG już w 2022 roku, a Hisense zrobiło to rok później. Dane za 4. kwartał 2024 roku ponownie potwierdzają, iż Samsung pozostaje liderem, jednak TCL depcze mu po piętach. LG wciąż utrzymuje czwartą pozycję:
dane: Counterpoint Research za: FlatpanelsHD
Hisense i TCL w ostatnich latach znacząco zwiększyły swój udział w segmencie telewizorów Premium. W 4. kwartale 2024 roku TCL po raz pierwszy wyprzedziło LG pod względem sprzedaży modeli premium.
"Sprzedaż telewizorów premium, obejmujących modele QD-MiniLED, QD-LCD, NanoCell, LCD 8K, QD-OLED, WOLED i Micro LED, wzrosły rok do roku o 51%, osiągając rekordowy poziom. W całym 2024 roku wzrost wyniósł 38% rok do roku" - podaje Counterpoint Research. "Wraz z nasileniem ekspansji chińskich marek na rynek premium, który prognozowany jest na dynamiczny wzrost, udział Samsunga spadł do 29%, tracąc 12 punktów procentowych rok do roku. Z kolei TCL dostarczyło ponad dwa razy więcej telewizorów premium niż rok wcześniej, wyprzedzając LG i zajmując drugie miejsce w tym segmencie".
Jednak definicja telewizora Premium pozostaje nieprecyzyjna, a stosowanie marketingowych określeń, takich jak "NanoCell" (zwykły LCD) czy "QLED" / QD-LCD (bez zaawansowanego podświetlenia Mini LED), może nie oddawać rzeczywistego obrazu rynku. Na przykład choćby telewizory ze średniej półki są w tej chwili reklamowane jako "QLED" lub choćby "Mini LED", co sprawia, iż coraz częściej klasyfikacja telewizorów LCD pod marką Premium staje się jedynie kwestią marketingu.
dane: Counterpoint Research za: FlatpanelsHD
Mimo to, sprzedaż telewizorów LCD z podświetleniem MiniLED rośnie w imponującym tempie - wzrost wyniósł ponad 170% rok do roku, według danych Counterpoint Research, które jednocześnie ostrzega przed potencjalnymi zagrożeniami:
"Jeśli administracja Trumpa wprowadzi "bombę celną", telewizory produkowane w Meksyku również zostaną objęte 25-procentowym cłem na import z tego kraju. Szczególnie mocno może to dotknąć południowokoreańskie firmy, które stanowią dużą część rynku telewizorów premium w Ameryce Północnej. Dlatego pilnie potrzebne są środki zaradcze, aby przygotować się na każdą ewentualność" - stwierdził Calvin Lee, analityk Counterpoint Research.
Źródło: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1741073813
[info]Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News[/info]

Zobacz więcej na temat produktów firmy TCL:
Idź do oryginalnego materiału