Zauważono w transporcie procesory graficzne Intel Arc „Battlemage” Xe2 z 448 jednostkami EU (56 rdzeniami Xe)

cyberfeed.pl 3 dni temu


Intel zamierza produkować dyskretne procesory graficzne do gier oparte na architekturze graficznej Xe2 „Battlemage”, która zadebiutowała z procesorem Core Ultra 200V „Lunar Lake-MX” jako iGPU. Dzięki swojej następnej generacji Intel planuje zdobyć jeszcze większy udział w rynku grafiki do gier, zarówno na platformach notebooków, jak i komputerów stacjonarnych. „Battlemage” będzie najważniejszy dla Intela, ponieważ będzie mógł przedstawić swoją sprawę Microsoftowi i Sony w sprawie pół-niestandardowych układów dla ich konsol nowej generacji. Intel ma wszystkie elementy układanki SoC konsoli, które ma AMD. Próbka dyskretnego procesora graficznego Xe2 „Battlemage” o nazwie kodowej „Churchill Falls” została zauważona podczas transportu do i z lokalizacji znanych z rozwoju Intel SoC, takich jak Bangalore w Indiach i Szanghaj w Chinach.

Takie manifesty wysyłkowe mają tendencję do bycia niesamowicie opisowymi i mówią o Arc „Battlemage” X3 i Arc „Battlemage” X4 SKU, każdy z 448 jednostkami wykonawczymi (EU), w 56 rdzeniach Xe. Zakładając, iż rdzeń Xe przez cały czas ma 128 zunifikowanych shaderów w architekturze „Battlemage”, patrzysz na 7168 zunifikowanych shaderów dla tego GPU, oszałamiający 75% wzrost tylko w liczbie liczbowej shaderów, nie uwzględniając wzrostu IPC i innych funkcji na poziomie architektury. Opisy mówią również o 256-bitowej magistrali pamięci, chociaż nie określają typu pamięci ani szybkości. Biorąc pod uwagę, iż w momencie premiery Arc A770 „Alchemist” był GPU klasy 1440p, przewidujemy, iż Intel może spróbować GPU klasy 4K. Oprócz wydajności grafiki rastrowej 3D, firma Intel spodziewa się znacznej poprawy wydajności śledzenia promieni i sztucznej inteligencji w swoich oddzielnych procesorach graficznych Xe2, co uczyni je potężnym wyborem dla profesjonalistów zajmujących się twórczością kreatywną.



Source link

Idź do oryginalnego materiału