Takie manifesty wysyłkowe mają tendencję do bycia niesamowicie opisowymi i mówią o Arc „Battlemage” X3 i Arc „Battlemage” X4 SKU, każdy z 448 jednostkami wykonawczymi (EU), w 56 rdzeniach Xe. Zakładając, iż rdzeń Xe przez cały czas ma 128 zunifikowanych shaderów w architekturze „Battlemage”, patrzysz na 7168 zunifikowanych shaderów dla tego GPU, oszałamiający 75% wzrost tylko w liczbie liczbowej shaderów, nie uwzględniając wzrostu IPC i innych funkcji na poziomie architektury. Opisy mówią również o 256-bitowej magistrali pamięci, chociaż nie określają typu pamięci ani szybkości. Biorąc pod uwagę, iż w momencie premiery Arc A770 „Alchemist” był GPU klasy 1440p, przewidujemy, iż Intel może spróbować GPU klasy 4K. Oprócz wydajności grafiki rastrowej 3D, firma Intel spodziewa się znacznej poprawy wydajności śledzenia promieni i sztucznej inteligencji w swoich oddzielnych procesorach graficznych Xe2, co uczyni je potężnym wyborem dla profesjonalistów zajmujących się twórczością kreatywną.