Xiaomi wyprzedza Samsunga. Globalny rynek smartwatchy wraca do formy w 2025 roku

6 godzin temu

Po trudniejszym okresie dla segmentu urządzeń ubieralnych, rok 2025 przynosi wyraźne odbicie. Globalne dostawy inteligentnych zegarków rosną, a układ sił wśród największych producentów uległ znaczącej zmianie. Najważniejszym wydarzeniem jest awans Xiaomi, które pod względem sprzedaży oficjalnie wyprzedziło Samsunga.

Wygląda na to, iż zapaść na rynku wearables, którą mogliśmy obserwować w 2024 roku, odeszła w niepamięć. Według najnowszych prognoz Counterpoint Research, do końca 2025 roku światowy rynek smartwatchy wzrośnie o około 7% rok do roku. Za tym ożywieniem stoją konkretne ulepszenia technologiczne. Producentom udało się wprowadzić m.in. nowoczesne fundamenty techniczne oraz bardziej wydajne procesory.

Kluczowa okazała się także optymalizacja systemu i głębsza integracja na linii sprzęt-oprogramowanie. Konsumenci zmienili też swoje oczekiwania. Dziś zaawansowane monitorowanie zdrowia, długi czas pracy na baterii oraz płynna kooperacja ze telefonem to standardy, których wymaga się również od produktów ze średniej półki cenowej.

Chińska dominacja staje się faktem

To Chiny są w tej chwili głównym motorem napędowym całej branży, Ich udział w światowym rynku ma wzrosnąć w 2025 roku do poziomu 31%, co stanowi wyraźny skok względem 25% notowanych rok wcześniej. Sytuacja ta nie jest dziełem przypadku. W Państwie Środka z pewnością pomogły rządowe dopłaty dla konsumentów oraz systematyczny wzrost dochodów – co skłania użytkowników do częstszej wymiany sprzętu na nowsze modele.

Efekt? Aż trzy z pięciu najpopularniejszych marek zegarków na świecie to firmy chińskie. Xiaomi prowadzi w tym zestawieniu, stawiając na zrównoważone portfolio produktowe. Nie trzeba przyglądać się ofercie producenta zbyt długo, aby zorientować się, iż firma oferuje dziś pełen wachlarz: od budżetowych opasek sportowych po luksusowe smartwatche napakowane funkcjami. Silnym magnesem na klientów może być też system HyperOS oraz funkcja HyperConnect, które zwiększają lojalność użytkowników wobec ekosystemu marki.

Apple liderem, Samsung w defensywie

Ranking największych producentów w 2025 roku otwiera Apple, które utrzymało pozycję lidera. Firma z Cupertino przerwała pasmo spadków, notując w trzecim kwartale 2025 roku wzrost dostaw o 12% rok do roku. To odbicie lidera z pewnością stabilizuje całą kategorię i przywraca zaufanie kupujących.

fot. Counterpoint Research

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja Samsunga. Koreański gigant musi uznać wyższość Xiaomi i przygotować się na lekkie spadki sprzedaży. Tymczasem po piętach depcze mu Huawei, które wykazuje imponującą dynamikę wzrostu na poziomie 42% rok do roku. Zestawienie top 5 zamyka marka Xiaotiancai.

W tym miejscu chyba możemy nieco zaryzykować stwierdzenie, iż obserwujemy koniec pewnej epoki. Samsung, który przez lata mógł wydawać się jedyną realną alternatywą dla Apple w segmencie premium, traci dystans do chińskich konkurentów. Sukces Xiaomi to efekt pewnego rodzaju pragmatyzmu – oferują szeroki wybór i bardzo konkurencyjne ceny. Z kolei Samsung w segmencie wearables wydaje się w tej chwili znajdować w stanie dość głębokiej stagnacji.

Źródło: XiaomiTime / Zdj. otwierające: Xiaomi

Po co ci Garmin? Amazfit T-Rex 3 w rekordowo niskiej cenie
AppleSamsungsmartwatcheXiaomi
Idź do oryginalnego materiału