Trendforce zauważa, iż chińscy producenci paneli byli główną siłą stojącą za wzrostem panelu Monitora Gier LCD w 2024 r. W celu poprawy rentowności, wielu agresywnie rozszerzyło się na segment monitorowania gier i zwiększoną zdolność produkcyjną. Ponadto wydanie wysoce oczekiwanej gry Black Mit: Wukong pod koniec 2024 r. Dalej zwiększyło popyt w Chinach, zwiększając podwyżkę wysyłki o prawie 50% dla HKC, 40% dla CSOT i ponad 20% dla Boe.
Patrząc w przyszłość, oczekuje się, iż przesyłki paneli monitorowania gier LCD zwolnią z powodu dwóch kluczowych czynników. Po pierwsze, włączenie e -sportów w Igrzyskach azjatyckich Hangzhou w 2023 r. I premierę Czarnego Mitta w 2024 r.: Wukong znacząco napędzało popyt, szczególnie w Chinach. Jednak dla 2025 r. Nie zidentyfikowano podobnych wydarzeń związanych z prowadzeniem rynku.
Po drugie, pomimo obfitości głównego nurtu modeli 165 Hz, intensywna konkurencja cenowa utrudniała rentowność dla twórców paneli, co spowodowało stopniowe zmniejszenie produkcji tych modeli. Trendforce spodziewa się, iż oprócz dalszej agresywnej ekspansji rynku HKC inni producenci paneli będą podejmować bardziej konserwatywne podejście do przesyłek.
Natomiast segment panelu Monitora Gaming OLED doświadczył wzrostu wzrostu w 2024 r., A przesyłki globalne wzrosły o 132% r. Ten szybki wzrost był przede wszystkim masowej produkcji głównego nurtu 27-calowego i 31,5-calowego monitorów gier OLED, które rozpoczęły się dopiero pod koniec 2023 r., Pozostawiając rynek na wczesnym etapie rozwoju w 2024 r. Sprzedaż paneli, znacznie zwiększając wolumen wysyłki.
TrendForce zauważa, iż chociaż oczekuje się, iż więcej marek inwestuje w monitory gier OLED w 2025 r., Paneli panelu skoncentrują się na utrzymaniu wysokiej klasy pozycjonowania i rentowności OLED, co prowadzi do wolniejszych obniżek cen. W związku z tym przewiduje się, iż przesyłki panelu OLED w gier wzrośnie o 40% w 2025 r., Co oznacza przejście do bardziej stabilnej fazy wzrostu.