Firma Intel udostępniła najnowszą wersję sterowników graficznych Arc GPU, wersja 101.6449 WHQL. Najnowsze sterowniki są w rzeczywistości sterownikami uruchamiania dla procesorów Intel Core z serii N i serii 2, o nazwie kodowej Twin Lake, Raptor Lake-H Refresh, Raptor Lake-U Refresh. Oprócz zaktualizowanej obsługi nowych procesorów, najnowszy sterownik naprawia także niektóre problemy z kartami graficznymi Intel Arc z serii B, a także procesorami Intel Core Ultra Series 1 i Series 2 z procesorami graficznymi Intel Arc. przez cały czas istnieje wiele nierozwiązanych problemów z procesorami graficznymi Intel Arc z serii B i A, ale miejmy nadzieję, iż Intel naprawi je w następnej wersji sterowników.
POBIERAĆ: Sterowniki graficzne Intel Arc GPU 101.6449 WHQL
Przegląd najważniejszych wydarzeń:
- Uruchom sterownik dla procesorów Intel Core z serii N i Series 2 (nazwa kodowa Twin Lake, Raptor Lake-H Refresh, Raptor Lake-U Refresh).
Naprawione problemy:
Produkty graficzne Intel Arc z serii B:
- W grze Skull and Bones (DX12) może wystąpić awaria aplikacji podczas uruchamiania rozgrywki.
- W niektórych scenariuszach na niektórych kartach przechwytywania mogą pojawiać się artefakty wizualne.
- Wydajność gry Tom Clancy’s Rainbow Six Siege (DX12) może być niższa od oczekiwanej.
Intel Core Ultra Series 1 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- Podczas gry w Call of Duty Modern Warfare III (DX12) może wystąpić migotanie.
Intel Core Ultra Series 2 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- W Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) w niektórych scenach rozgrywki mogą pojawiać się zniekształcenia w postaci czarnego cienia.
Znane problemy:
Produkty graficzne Intel Arc z serii B:
- F1 24 (DX12) z XeSS FG może wykazywać pewne uszkodzenia i awarie aplikacji
- Aplikacja może ulec awarii podczas dynamicznej zmiany ustawień XeSS FG podczas gry. Zalecane jest przełączenie ustawień XeSS FG w menu gry przed rozpoczęciem wyścigu.
- Skrót „Alt + Enter” może zmienić tryb wyświetlania na wyłączny tryb pełnoekranowy, który nie jest obsługiwany w XeSS 2 i może powodować zawieszanie się gry.
- MLPerf może wykazywać sporadyczne błędy podczas pracy w konfiguracjach systemów z wieloma procesorami graficznymi. Jako obejście zaleca się wyłączenie zintegrowanego procesora graficznego.
- Topaz Labs Photo AI może wykazywać uszkodzenia w przypadku niektórych operacji ulepszania obrazu.
- Magix Vegas Pro może wykazywać uszkodzenia podczas korzystania z funkcji przesyłania stylów.
- W przypadku korzystania z opcji HQAO w Dassault Systèmes CATIA może wystąpić awaria aplikacji.
- Wydajność programu Adobe Lightroom Classic może być niższa od oczekiwanej. Rozwiązaniem jest ustawienie zalecanych preferencji w aplikacji
- W obszarze Edycja, Preferencje, Opcje wydajności wybierz opcję Procesor graficzny jako „Niestandardowy”.
- Wybierz opcje „Użyj procesora graficznego do wyświetlania”, „Użyj procesora graficznego do przetwarzania obrazu” i „Użyj procesora graficznego do eksportu”.
Produkty graficzne Intel Arc z serii A:
- W niektórych scenariuszach kampanii Call of Duty: Black Ops 6 (DX12) może wykazywać ciemniejsze cienie niż oczekiwano.
- Topaz Gigapixel AI może powodować sporadyczne awarie podczas eksportowania obrazów.
- Intel Core Ultra Series 1 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- PugetBench dla Davinci Resolve Studio V19 może sporadycznie powodować błędy, gdy ustawienia wstępne testu porównawczego są ustawione na Rozszerzone.
- W Davinci Resolve Studio v19.0 mogą wystąpić błędy podczas renderowania scenariuszy testowych OpenVino.
- Topaz Video AI może doświadczyć uszkodzeń podczas eksportowania filmów po użyciu niektórych modeli do usprawnień wideo
- Intel Core Ultra Series 2 z wbudowanymi procesorami graficznymi Intel Arc:
- W programie Adobe Premiere Pro mogą występować uszkodzenia wyjściowego wideo po wykonaniu kodowania 8K AV1.
- PugetBench dla Davinci Resolve Studio V19 może sporadycznie powodować błędy, gdy ustawienia wstępne testu porównawczego są ustawione na Rozszerzone.
- W Davinci Resolve Studio v19.0 mogą wystąpić problemy podczas renderowania niektórych scenariuszy testowych OpenVino.
- W programie Davinci Resolve Studio v19.0 mogą sporadycznie występować błędy podczas renderowania niektórych scenariuszy AI/ML.
- Topaz Video AI może doświadczyć uszkodzeń podczas eksportowania filmów po użyciu niektórych modeli do usprawnień wideo.
- W grze Horizon Zero Dawn Remastered (DX12) może wystąpić awaria podczas rozgrywki, gdy włączone jest generowanie klatek.
Naprawione problemy z oprogramowaniem graficznym Intel:
- W niektórych konfiguracjach systemów częstotliwość rekonfiguracji systemu Windows w IGS jest wyższa niż oczekiwano i może trwać dłużej po uśpieniu.
Znane problemy z oprogramowaniem graficznym Intel:
- Oprogramowanie Intel Graphics może powodować sporadyczne awarie aplikacji podczas nawigowania po stronach lub w oknach dialogowych z powodu podstawowego problemu ze strukturą. Poprawka zostanie udostępniona w IGS, gdy WinAppSDK 1.7 będzie dostępny do aktualizacji. W ramach obejścia problemu można bez problemu ponownie uruchomić aplikację.
- Podczas korzystania z opcji ustawień, preferencji i resetowania wszystkich ustawień w systemie Windows 10 aplikacja może powodować sporadyczne awarie. Ustawienia można bez problemu resetować z poszczególnych stron.
- W oprogramowaniu Intel Graphics Software może czasami wystąpić awaria pojedynczej aplikacji przy pierwszej zmianie układu metryk w oknie wyboru metryk. Ta awaria nie będzie miała już wpływu na późniejsze użytkowanie.
- Ogranicznik FPS może nie ograniczać liczby klatek na sekundę przy włączonej funkcji VSync i włączonym trybie niskiego opóźnienia.
- Kontrole profilu nie zawsze zastępują kontrole globalne.
- Skalowanie wyświetlacza w nienatywnych rozdzielczościach panelu może spowodować niezamierzone skalowanie.
- Dostrajanie wydajności systemu graficznego Intel (BETA):
- Funkcja Intel Graphics Software Performance Tuning jest w tej chwili w fazie beta. W związku z tym wydajność i funkcje mogą działać nieoczekiwanie. Firma Intel będzie w dalszym ciągu udoskonalać oprogramowanie do dostrajania wydajności w przyszłych wersjach.
- W scenariuszach z wieloma procesorami graficznymi i dwoma urządzeniami z możliwością dostrajania wydajności strona dostrajania wydajności może próbować zastosować zmiany do jednego lub większej liczby urządzeń jednocześnie, a nie indywidualnie w oparciu o selektor procesora GPU.