Wydajność karty NVIDIA GeForce RTX 5090 w Cyberpunk 2077 z obsługą DLSS 4 i bez niej — szczegółowe informacje

cyberfeed.pl 7 godzin temu



Nie jest tajemnicą, iż premiera serii RTX 50 firmy NVIDIA została przyjęta z mieszanym przyjęciem. Z jednej strony DLSS 4 z generacją wielu klatek pozwolił na nieprzyzwoite skoki wydajności, ku wielkiemu przerażeniu purystów, którzy woleliby pozbyć się magii opartej na sztucznej inteligencji. Niedawny film na YouTube szczegółowo opisuje możliwości RTX 5090 w Cyberpunk 2077 z funkcją Path Tracing w rozdzielczości 4K, zarówno z kontrowersyjnymi funkcjami sztucznej inteligencji, jak i bez nich. Przy DLSS ustawionym na tryb wydajności i generowaniu klatek 4x (trzy wygenerowane klatki), RTX 5090 zarządzał około 280 FPS. Całkiem nieźle, zwłaszcza biorąc pod uwagę całkowicie akceptowalne opóźnienie wynoszące około 52 ms, aczkolwiek z okazjonalnymi skokami.

Przełączając DLSS na jakość, liczba klatek na sekundę spada do około 230 FPS, a opóźnienie przez cały czas oscyluje wokół 50 ms. Co ciekawe, przy generowaniu klatek ustawionym na 3x lub choćby 2x, różnica w opóźnieniu między nimi była na granicy zaniedbywania, około 44 ms. Jednak FPS gwałtownie spada, gdy generowanie klatek jest całkowicie wyłączone. Po ustawieniu DLSS na tryb jakości i wyłączeniu FG, RTX 5090 ledwo radził sobie z około 70 FPS w grze. Idąc o krok dalej, prezenter wyłączył również DLSS, przez co RTX 5090 miał trudności z osiągnięciem 30 klatek na sekundę w grze, a opóźnienia wzrosły do ​​70 ms. Najwyraźniej DLSS 4 i MFG pozwalają na niesamowity wzrost wydajności przy minimalnych artefaktach, przynajmniej w Cyberpunk 2077, chyba iż ktoś naprawdę tego szuka.



Source link

Idź do oryginalnego materiału