Na początek, akcelerator promieni RDNA 4 wprowadza nowy silnik Double Ray Tracing Intersect Engine, co powinno oznaczać co najmniej 100% wzrost wydajności przecięcia promieni w porównaniu z RDNA 3, który z kolei oferował 50% wzrost w porównaniu z RDNA 2. Nowa instrukcja transformacji węzła instancji RT powinna poprawić sposób, w jaki akceleratory promieni obsługują geometrię. Niektóre z innych funkcji, które mamy problem z opisaniem, obejmują 64-bajtowy węzeł RT, optymalizację trzech par śledzenia promieni, flagi zmian zakodowane w barycentrycznych w celu uproszczenia wykrywania węzłów proceduralnych; ulepszony ślad BVH (być może ślad pamięci): i obsługa RT dla zorientowanego pola ograniczającego i przecięcia węzłów instancji. Oczekuje się, iż AMD zadebiutuje z procesorami graficznymi do gier serii Radeon RX opartymi na RDNA 4 na początku 2025 roku.