Wyciekło kilka funkcji sprzętowych AMD RDNA 4 Architecture Ray Tracing

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Wiedzieliśmy od majaże AMD wprowadza swoją architekturę graficzną RDNA 4 nowej generacji ze znaczącą aktualizacją wydajności ray tracingu, i od tego czasu miało pewne pojęcie, iż firma pracuje nad przeniesieniem większej części procesu ray tracingu przez dedykowany sprzęt o stałej funkcji, odciążając jeszcze bardziej silnik shaderów. Kepler_L2, wiarygodne źródło przecieków GPU, rzuca światło na niektóre z wielu nowych funkcji sprzętowych, które AMD wprowadza wraz z RDNA 4, aby lepiej przyspieszyć ray tracing, co powinno dać jego GPU niższy koszt wydajnościowy włączenia ray tracingu. Kepler_L2 uważa, iż ​​te funkcje sprzętowe powinny również trafić do GPU nadchodzącej konsoli Sony PlayStation 5 Pro.

Na początek, akcelerator promieni RDNA 4 wprowadza nowy silnik Double Ray Tracing Intersect Engine, co powinno oznaczać co najmniej 100% wzrost wydajności przecięcia promieni w porównaniu z RDNA 3, który z kolei oferował 50% wzrost w porównaniu z RDNA 2. Nowa instrukcja transformacji węzła instancji RT powinna poprawić sposób, w jaki akceleratory promieni obsługują geometrię. Niektóre z innych funkcji, które mamy problem z opisaniem, obejmują 64-bajtowy węzeł RT, optymalizację trzech par śledzenia promieni, flagi zmian zakodowane w barycentrycznych w celu uproszczenia wykrywania węzłów proceduralnych; ulepszony ślad BVH (być może ślad pamięci): i obsługa RT dla zorientowanego pola ograniczającego i przecięcia węzłów instancji. Oczekuje się, iż AMD zadebiutuje z procesorami graficznymi do gier serii Radeon RX opartymi na RDNA 4 na początku 2025 roku.



Source link

Idź do oryginalnego materiału