Zwiastun Inno3D wyraźnie zwraca uwagę na „zaawansowaną technologię DLSS”, „ulepszone śledzenie promieni” z nowymi rdzeniami RT, „lepszą integrację sztucznej inteligencji w grach i tworzeniu treści”, „zwiększoną efektywność energetyczną przez sztuczną inteligencję” oraz technologię skalowania opartą na sztucznej inteligencji dla twórców treści oraz optymalizacje dla generatywnych zadań AI. Wszystko to brzmi, jakby opierało się na poprzedniej technologii NVIDIA, takiej jak RTX Video Super rozdzielczość, chociaż wzmianka o tworzeniu treści sugeruje, iż będzie ona miała większe możliwości niż poprzednie wysiłki, które najwyraźniej były skupione głównie na konsumentach. Oczywiście oczekuje się również ulepszonych rdzeni RT w nowych procesorach graficznych RTX 5000, chociaż pozornie będzie to pierwszy raz, kiedy NVIDIA wykorzysta sztuczną inteligencję do zwiększenia poboru mocy, co sugeruje, iż ogłoszenie na targach CES będzie obejmować nowe funkcje aplikacji NVIDIA. Jednak naprawdę wyróżniające się funkcje to „Neural Rendering” i „Advanced DLSS” – oba są nowymi nomenklaturami. Oczywiście Advanced DLSS może być po prostu kopią marketingową Inno3D, ale Neural Rendering sugeruje, iż NVIDIA „zrewolucjonizuje sposób przetwarzania i wyświetlania grafiki”, co jest tak niejasne, jak mogłoby się wydawać.
Na podstawie informacji ujawnionych przez Inno3D możemy spekulować, iż pojawi się nowa technologia DLSS, być może DLSS 4. jeżeli chodzi o renderowanie neuronowe, NVIDIA ma stronę zawierającą szczegółowe informacje badania, które przeprowadził w odniesieniu do nowych metod tekstur, cieniowania i oświetlenia generowanych przez sztuczną inteligencję, chociaż nie jest jasne, które z tych nowych metod – które wydają się być również musiały zostać dodane do gier po stronie dewelopera – zostaną wdrożone. Cokolwiek to jednak będzie, NVIDIA prawdopodobnie ujawni szczegóły, gdy zaprezentuje swoje nowe procesory graficzne z serii 5000.