Windows 11 24H2 przez cały czas ma problemy z niektórymi skanerami

4 dni temu

Choć Microsoft ogłosił usunięcie błędów związanych z obsługą skanerów w Windows 11 24H2, część użytkowników przez cały czas zgłasza trudności przy korzystaniu z urządzeń wielofunkcyjnych firmy Canon.

Jakiś czas temu pojawiły się doniesienia, iż Windows 11 24H2 ma problemy z protokołem eSCL, używanym przez urządzenia wielofunkcyjne do komunikacji ze skanerami. Firma Microsoft zaznaczyła, iż błąd został naprawiony jeszcze w grudniu, jednak doniesienia od użytkowników sugerują, iż nie wszystkie usterki zostały w pełni usunięte.

Jeden z czytelników zgłosił do serwisu The Register, iż w przypadku Canon ImageClass MF269dw, czyli urządzenia łączącego funkcje drukarki, kopiarki, skanera i faksu, kłopoty z obsługą skanera pojawiają się wyłącznie w systemie Windows 11. Jak wyjaśnił:

„Działa na komputerze z Windows 10, ale nie w Windows 11, chyba iż zarówno komputer, jak i skaner są podłączone do sieci kablem Ethernet.”

Użytkownik podkreśla również nieprzewidywalny charakter błędu:

„Wydaje się, iż w różnych sytuacjach działa lub nie działa losowo dla różnych użytkowników.”

Dodatkowo wspomina, iż wsparcie techniczne Canona potwierdziło problem w systemie Microsoftu:

„Wsparcie techniczne Canona twierdzi, iż problem z eSCL w wersji 24H2 wciąż nie jest naprawiony.”

Microsoft w listopadzie ogłosił tzw. „compatibility safeguard hold” dla użytkowników podłączających urządzenia przez protokół eSCL, aby zapobiec instalacji aktualizacji na komputerach, do których podłączony jest taki sprzęt. W grudniu pojawiła się łatka KB5048667, a w komunikatach firmy sugerowano, iż usterka została naprawiona.

Canon potwierdził, iż niektóre urządzenia korzystające z systemu ScanGear MF w dalszym ciągu mogą borykać się z błędami. Według przedstawiciela producenta:

„Microsoft w tej chwili pracuje nad poprawką w systemie operacyjnym, aby rozwiązać ten problem, i utrzymujemy z nimi bliski kontakt. Termin nie został jeszcze potwierdzony, jednak spodziewamy się usunięcia błędów jeszcze w styczniu 2025.”

W oczekiwaniu na finalne poprawki Canon zaleca użytkownikom korzystanie z systemowych narzędzi Microsoftu do skanowania lub podłączanie urządzeń przewodowo, np. poprzez USB. Rozwiązanie to ma pomóc w uniknięciu komunikatów o błędach i problemów z wykrywaniem sprzętu. Szczegóły dotyczące ewentualnej modyfikacji sterownika ScanGear MF nie zostały dotąd ujawnione.

Idź do oryginalnego materiału