WhatsApp otrzymał kolejną aktualizację. Nie wszyscy będą jednak zadowoleni z wprowadzonych nowości. Doszło bowiem do odświeżenie karty Aktualizacje zawierającej szereg szalenie popularnych funkcjonalności. Teraz zobaczycie tam chociażby reklamy oraz promowane kanały. Dokładnie tak, komunikator zaczyna powoli wypełniać się sponsorowanymi treściami. Czy jednak będą one przeszkadzać w codziennym użytkowaniu?
WhatsApp jeszcze bardziej kuszący dla firm i influencerów
Zaledwie kilka dni temu przygotowaliśmy dla Was listę nowości, które wprowadzono do popularnego komunikatora przez kilka ostatnich miesięcy. Usprawniono chociażby czaty – pojawiły się tam animowane emotikony ożywiające wiadomości. Trudno też przejść obok kreatora naklejek czy dodatkowych filtrów i efektów. Jak się jednak okazuje, to dopiero początek.
- Sprawdź także: WhatsApp nie zwalnia tempa – oto nowości, które warto znać
Przedstawiciele firmy Meta poinformowali o debiucie następnego istotnego patcha. Obejmuje on swoim zasięgiem zakładkę Aktualizacje, która każdego dnia odwiedzana jest podobno przez 1,5 miliarda internautów. To z jej poziomu można przejść do sekcji Kanały oraz Status – ułatwiają one nawiązywanie bliższego kontaktu ze znajomymi lub osobami o podobnych zainteresowaniach. Nic zatem dziwnego, iż twórcy komunikatora WhatsApp chcą jeszcze bardziej wykorzystać potencjał drzemiący w popularnych miejscach aplikacji.
WhatsApp (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych
Ogłoszono trzy nowe usprawnienia. Pierwszym z nich są subskrypcje kanałów – funkcja pozwala wspierać finansowo ulubiony kanał w zamian za otrzymywanie specjalnych aktualizacji. Wystarczy przelać miesięcznie określoną kwotę, by uzyskać dostęp do ekskluzywnych materiałów. Opcję prawdopodobnie doskonale kojarzycie z innych platform pokroju Twitcha czy YouTube’a.
Kolejnym udogodnieniem są natomiast promowane kanały. Ich administratorzy otrzymają opcję odpłatnego zwiększenia widoczności zarządzanej przez siebie przestrzeni. Dzięki temu konkretne kanały będą pojawiać się nieco wyżej na publicznej liście, co zwiększy szansę na przyciągnięcie kolejnych aktywnych członków.

Reklamy mają być nieinwazyjne i tworzone z myślą o prywatności
Teraz przechodzimy do najbardziej kontrowersyjnej nowości z tego całego zestawienia. Przeglądając statusy znajomych natkniemy się niedługo na reklamy poszczególnych firm oraz marek. Wystarczy jedno kliknięcie, by rozpocząć rozmowę z ich przedstawicielami. To łatwy sposób na zadanie nurtujących pytań czy wyrażenie zainteresowania konkretnych produktów.
Twórcy aplikacji WhatsApp przekonują, iż reklamy będą kierowane wyłącznie na podstawie ograniczonych informacji o użytkowniku (kraj, miasto, język, obserwowane kanały, sposób interakcji). Nie ma więc mowy o sprzedawaniu czy udostępnianiu numeru telefonu, prywatnych wiadomości i rozmów. Co istotne, sponsorowane treści nie pojawią się na łamach listy czatów.
Jeśli więc korzystacie z komunikatora wyłącznie do prowadzenia rozmów ze znajomymi, to choćby nie będziecie świadomi istnienia reklam. Pozostaje mieć nadzieję, iż tak zostanie. Messenger chociażby oferuje kontrowersyjne spoty choćby w swojej głównej sekcji.
- Przeczytaj również: WhatsApp pozwoli Ci stworzyć własnego chatbota
Koniecznie dajcie znać co sądzicie o wprowadzanych usprawnieniach. Czy tego typu sponsorowane treści faktycznie są według Was inwazyjne, czy raczej nie zwracacie na nie uwagi?
Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@solomin_d)