W Europie Samsung Galaxy A55 walczy z całą serią iPhone 16

6 dni temu

iPhone 16 był najlepiej sprzedającym się modelem telefona w okresie świątecznym.

Są to dane Kantar Worldpanel ComTech.

Seria iPhone'ów 16 pozostaje najpopularniejszą serią telefonów na świecie.

Ponad 1 na 5 nabywców telefonów twierdzi, iż funkcje sztucznej inteligencji w dużym lub pewnym stopniu wpłynęły na ich preferencje dotyczące marki.

Pięć największych europejskich rynków - Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Włochy i Hiszpania - odnotowało stabilną sprzedaż telefonów rok do roku, przy czym sprzedaż wzrosła we Francji, Niemczech i Hiszpanii.

Samsung pozostaje najlepiej sprzedającą się marką Androida, z silną sprzedażą w Wielkiej Brytanii. Galaxy A55 był najlepiej sprzedającym się modelem z Androidem w całej europejskiej piątce. Musi on jednak stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony Xiaomi i Google Pixel.

Seria iPhone'ów 16 firmy Apple radziła sobie dobrze, zdobywając 8% udziału w sprzedaży na najważniejszych 5 europejskich rynkach, ze znaczącym sukcesem w Wielkiej Brytanii, gdzie osiągnęła 23% całkowitej sprzedaży telefonów.

Sprzedaż serii Google Pixel 9 spadła w ostatnim kwartale, a poprzednia seria Pixel 8 wyprzedziła ją w całej europejskiej piątce, napędzana atrakcyjnymi świątecznymi rabatami.

Seria Xiaomi 13 radziła sobie dobrze w Hiszpanii, odpowiadając za 1 na 10 sprzedaży, ponieważ dwuletnie urządzenie zostało mocno przecenione w okresie świątecznym.

W październiku 2024 r. Worldpanel ComTech przeprowadził ankietę wśród swoich panelistów, pytając: „W jakim stopniu funkcje sztucznej inteligencji (AI) wpływają na preferencje dotyczące konkretnej marki telefona?”.

Wyniki wskazują, iż inwestycje producentów w marketing AI zaczynają się opłacać. Wśród konsumentów, którzy kupili nowy telefon w ubiegłym roku w europejskiej piątce i Stanach Zjednoczonych, 23% stwierdziło, iż funkcje AI zdecydowanie lub w pewnym stopniu wpłynęły na ich preferencje dotyczące marki. Wpływ ten był największy wśród nabywców iPhone'ów, na poziomie 27%, co odzwierciedla skupienie się Apple na Apple Intelligence w kampanii serii iPhone 16.

Znaczna część konsumentów przez cały czas nie jest jednak świadoma funkcji AI, a 18% kupujących stwierdziło, iż „nie są świadomi konkretnych funkcji AI dla konkretnej marki telefona”. Daje to producentom możliwość dotarcia do tej grupy, edukując ich w zakresie funkcji sztucznej inteligencji i przypadków użycia w celu zwiększenia chęci zakupu. Nie jest to jednak gwarantowany rezultat. Wśród konsumentów, którzy są świadomi funkcji sztucznej inteligencji, 28% stwierdziło, iż funkcje te nie wpłynęły na ich preferencje dotyczące marki. Wynika to głównie z faktu, iż żaden producent nie wprowadził jeszcze naprawdę unikalnej, przełomowej funkcji AI. Na przykład, chociaż konsumenci doceniają Circle to Search, jest ona dostępna zarówno na urządzeniach Google Pixel, jak i Samsung, co oznacza, iż nie może służyć jako najważniejszy wyróżnik dla żadnej z marek.

Idź do oryginalnego materiału