
Volvo Cars zaprezentowało nowego SUV-a XC70, który jest pierwszą hybrydą plug-in dalekiego zasięgu w ofercie marki. Zbudowany na nowej platformie SMA, pojazd ma oferować ponad 200 km zasięgu w trybie w pełni elektrycznym, co jest najwyższym wynikiem wśród dotychczasowych hybryd plug-in Volvo. Samochód debiutuje w Chinach, a w późniejszym terminie ma trafić również do Europy.
Nowy model został zaprojektowany z myślą o rosnącym zapotrzebowaniu na hybrydy plug-in o wydłużonym zasięgu, szczególnie na rynku chińskim. Zasięg w trybie elektrycznym, wynoszący ponad 200 km, został oszacowany według chińskiego cyklu testowego CLTC, zatem w przypadku europejskiego WLTP może być nieznacznie mniejszy, co jednak i tak powinno być imponującym rezultatem jak na PHEV-a.
Połączenie napędu elektrycznego i wydajnego silnika spalinowego ma zapewnić łączny zasięg ponad 1200 km bez potrzeby ładowania czy tankowania. Pojazd wyposażono w technologię szybkiego ładowania, która pozwala uzupełnić energię od 0 do 80% w 23 minuty. Ciekawą funkcją jest ładowanie dwukierunkowe, za pomocą którego akumulator samochodu może służyć jako powerbank do zasilania urządzeń zewnętrznych, np. na kempingu.
Skandynawski design i cyfrowe wnętrze
Pod względem stylistycznym XC70 nawiązuje do nowoczesnego języka projektowego marki. Z przodu znajduje się zamknięta osłona chłodnicy, przypominająca w pełni elektryczne modele Volvo, wyposażona w aktywne żaluzje optymalizujące aerodynamikę. Z tyłu zastosowano pionowe lampy w kształcie litery C, zintegrowane z szybą. Samochód charakteryzuje się również wysokim prześwitem i dużymi kołami.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane w minimalistycznym, skandynawskim stylu. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest duży, wolnostojący, poziomy wyświetlacz o przekątnej 15,4 cala, który uzupełnia 12,3-calowy ekran kierowcy. Jako opcję będzie można zamówić wyświetlacz head-up, który wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości.
Bezpieczeństwo i dostępność
Nowe Volvo XC70 zostało wyposażone w technologię Safe Space (znaną m.in. z dostępnego już także w Polsce Volvo EX90), która wykorzystuje zaawansowane czujniki, radary i kamery do monitorowania otoczenia i wspierania kierowcy w celu unikania lub łagodzenia skutków kolizji. Wśród systemów bezpieczeństwa znalazł się m.in. alert otwarcia drzwi, który ma zapobiegać kolizjom z rowerzystami. Kierowcę wspomagają także inteligentne systemy, takie jak asystent automatycznej zmiany pasa ruchu czy Park Pilot Assist. Produkcja nowego XC70 już się rozpoczęła, a samochód jest w tej chwili dostępny w przedsprzedaży w Chinach. Terminu europejskiego debiutu tego modelu marka póki co nie ujawniła. Na koniec jeszcze galeria zdjęć zaprezentowanego w Chinach SUV-a szwedzkiej marki z chińskim kapitałem.


























































Prawie 45 tysięcy Polaków wzięło udział w akcji Volvo For Safety. Symulatory hitem lata
Jeśli artykuł Volvo prezentuje XC70. Nowy SUV przejedzie 200 km na prądzie i posłuży jako powerbank [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.