Vision Pro – pierwszy headset VR/AR od Apple – został właśnie pokazany na scenie WWDC 2023!

1 rok temu

Z ust Tima Cooka padło hasło „one more thing”! Po wielu latach plotek i przecieków, dzisiaj w końcu dowiedzieliśmy się, jak i z czym Apple zamierza wejść do świata headsetów VR/AR – oto Vision Pro!

Vision Pro

  • Rzeczywiście wygląda jak gogle narciarskie! Jest też koronka cyfrowa…
  • To headset AR/VR, który obsługuje software Apple’a i pozwala na… zobaczmy na co!
  • Jest wsparcie dla obsługi głosowej i gestów palcami i/lub rękami.
  • Jest to doświadczenie AR i VR, zależnie od tego, co chcemy.

  • Vision Pro ma w pełni trójwymiarowy interfejs użytkownika.
  • Home View, widok domowy, to zbiór ikonek, znany z innych OS-ów.
  • Wszystko co widzimy ma hierarchię w przestrzeni, dla prostoty obsługi.
  • Aplikacje można ustawiać w naszej przestrzeni wirtualnej dowolnie. My jesteśmy w centrum tej przestrzeni oczywiście.
  • Environments / Środowiska obejmują i wypełniają przestrzeń widzianą przez Vision Pro (nasz pokój), w pełni lub częściowo.
  • Inni widzą nasze oczy na ekranie zewnętrznym. Wygląda to dosyć naturalnie. Zaskoczony jestem. Ta funkcja nazywa się EyeSight. Dzięki temu inni też widzą co robimy, w tym widzą, iż my ich nie widzimy. Jak ktoś się pojawi obok nas, to może nam się pojawić w widoku automatycznie. Cool!

  • Po UI nawigujemy oczami i gestami. Ręce mogą spoczywać nam na nogach – nie musimy ich w pełni podnosić, aby wykonać gest. Wystarczy ruch nadgarstka czy palców.

  • Aplikacja wyglądają trochę jak te na iPada, ale nie do końca. Wymiarowo są podobne, ale mają inne proporcje i design. Rozdzielczość tych wirtualnych okien nie wygląda specjalnie imponująco. Okna możemy ustawiać tak, jak potrzebujemy, np. do pracy, i zostaną one zapamiętane.
  • Jest wsparcie dla Magic Trackpada i Magic Keyboard.
  • Naszego Maca można też otworzyć/odtworzyć w świecie wirtualnym, a ekran ma 4K i można zmieniać jego proporcje.

  • Zdjęcia i wideo można wyświetlać w ogromnych wymiarach, aby przeglądać nasze archiwa. Panoramy będą nas otaczały – będą miały naprawdę typu 180°, więc wykraczają poza nasz widok. Niesamowite.
  • Vision Pro może też rejestrować Spatial Photos i Spatial Videos.

  • Vision Pro ma tryb kinematograficzny, aby odwzorować wrażenia, jakbyśmy byli w kinie. Można też zmienić otoczenie i oglądać film np. w lesie, na tle nocnego nieba. To zapowiada się ciekawie w samolotach i podobnych miejscach. Będzie też wsparcie dla filmów / kina 3D.
  • Apple Arcade będzie wspierało granie na Vision Pro, również dzięki kontrolerów z innych konsol.

  • Bob Iger z Disneya wyszedł na scenę i zapowiedział, iż będą współpracowali z Vision Pro w grach, kinie, filmach dokumentalnych i w transmisjach sportowych. Disney+ będzie dostępne pierwszego dnia wejścia Vision Pro na rynek.

Hardware

  • Przód Vision Pro to wygięte szkło. Na obudowie z customowego stopu metalu mamy cyfrową koronkę i przycisk do różnych akcji.
  • Vision Pro jest modularny.
  • Osłona od światła dopasowuje się do naszej twarzy i są rożne wersje.
  • Pasek ma głośniki i dostarcza Spatial Audio. Potrafi też dostarczyć Ambient audio, dzięki czemu mamy wrażenie, iż dźwięk dochodzi z otoczenia. Można korzystać z własnych.

  • Pasek jest elastyczny.
  • Zeiss będzie robił magnetyczne szklane wstawki dla osób noszących okulary.

  • Bateria jest osobna, ma aluminiową obudowę i łączy się plecionym kablem.
  • Ekrany mają łącznie 23 mln pikseli – technologia to Micro-OLED (rozumiem to jako ok. 4 pełnych MP per oko, czyli w sumie 8 MP). Dzięki temu można wyświetlać treści 4K bez utraty rozdzielczości.
  • Jest wysokiej jakości system do śledzenia naszych oczu i rąk, dzięki mnogich czujników.

  • Bazą Vision Pro jest Apple M2. Równolegle pracuje z nim Apple R1 – nowy układ przetwarzający informacje z kamer, czujników i innych. R1 eliminuje lag (ma 12 ms).

  • Zewnętrzny ekran EyeSight powoduje, iż przód Vision Pro wygląda, jakby przód był przeźroczysty.

  • Vision Pro tworzy nam avatara na podstawie swoich kamer i czujników. Inni użytkownicy Vision Pro będą nas wtedy widzieli w 3D.
  • visionOS to nazwa systemu operacyjnego, która to wszystko obsługuje.
  • Natywnie będzie od razu wsparcie dla Zoom, Microsoft Teams i innych.
  • Apple współpracuje z Unity, abyśmy mieli natywne gry dla Vision Pro. Unity apps będą pracowały obok innych aplikacji, np. natywnych Apple.

  • Optic ID to Face ID dla Vision Pro – odblokowuje headset dzięki naszej źrenicy. Mission Impossible.
  • Cena zaczyna się od 3499 USD.

Chcę to.

Idź do oryginalnego materiału