Na początku iPhone’a użytkownicy szczególnie często aktualizowali swoje urządzenie. Ale w miarę dojrzewania produktu i transakcji przewoźników „cykl aktualizacji” zaczął stać się dłuższy. Wygląda na to, iż trend zaczyna się odwracać.
Cykl aktualizacji iPhone’a stał się krótszy dla wielu użytkowników
Najnowszy raport CIRP Podkreśla zmianę wzorów aktualizacji iPhone’a widocznych w ostatnim kwartale, kończąc się w grudniu 2024 r.
Michael Levin i Josh Lowitz piszą:
Było więcej nabywców iPhone’a przechodzących na emeryturę „młodszych” telefonów w porównaniu do wcześniejszych kwartałów. W szczególności 36% nabywców iPhone’a w kwartale grudnia 2024 r. Zgłosiło posiadanie poprzedniego telefonu przez dwa lata lub krócej, w porównaniu do 31% w kwartale grudnia 2023 r.
I odwrotnie, nieco mniej nabywców miało telefon przez trzy lata lub dłużej (33%) lub przez dwa do trzech lat (30%) w porównaniu do 2023 r. Przejście z 2023 do 2024 r. Zostało podzielone równomiernie między te dwie kategorie.
Od lat inwestorzy i analitycy podkreślali pytanie: „Jak często użytkownicy aktualizują się do nowego iPhone’a?”
To ważne pytanie.
Jeśli masz wiele osób kupujących nowy iPhone’a co dwa lata, wpłynie to na ogromny wpływ na sprzedaż. Ale jeżeli użytkownicy trzymają się iPhone’a przez 3, 4, 5 lat, ma podobny wpływ w niewłaściwy kierunek.
9to5mac
Dane CIRP wydają się pokazywać, co podejrzewam, to wpływ na inteligencję Apple. Użytkownicy iPhone’a 15 (non-PRO) i starszych mieli funkcje AI jako nową zachętę do aktualizacji wcześniej niż mogłyby inaczej.
Ta teoria jest obsługiwana przez Tima Cooka Ostatnie oświadczenie To, iż iPhone 16 przewyższył iPhone’a 15, a sprzedaż była szczególnie silna na rynkach, na których uruchomił Apple Intelligence.
Do czego przypisujesz zmieniające się trendy sprzedaży iPhone’a? Czy uważasz, iż to inteligencja Apple, czy nie? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze akcesoria iPhone’a
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.