UOKiK vs mPay i Revolut. Zwroty i rekompensaty dla Polaków

21 godzin temu

Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał dwie ważne decyzje w sprawach kwestionowanych praktyk znanych przedsiębiorców. UOKiK zobowiązał mPay oraz Revolut Bank UAB i dokonania zwrot i rekompensat w związku z nieprawidłowymi formami informowania polskich konsumentów o zmianach opłat w ich umowach. Zakwestionowano też dokonywanie zmian umów bez klauzuli modyfikacyjnej.

Zwroty i rekompensaty od mPay i Revolut w związku z decyzją UOKiK

Prezes UOKiK poinformował o uprawdopodobnieniu stosowania praktyk mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów przez dostawcę płatności mPay oraz Revolut Bank UAB. Chodzi o fakt nie dostarczania przez obu przedsiębiorców informacji o proponowanych zmianach warunków umów za usługi płatnicze na trwałym nośniku. W umowach z konsumentami brakowało także klauzul modyfikacyjnych pozwalających na takie zmiany. Uprawnieni konsumenci mogą liczyć na zwrot i rekompensaty od mPay i Revolut.

W przypadku mPay zakwestionowano informacje o zmianie umowy o usługę płatniczą Portmonetki. O wyższych opłatach informowano klientów wwiadomości mailowej zawierającej odnośnik do strony internetowej. Jak podaje UOKiK, spółka nie przekazywała konsumentom prawidłowo listy informacji wymaganej zgodnie art. 27 ustawy o usługach płatniczych, ponieważ wyłącznie udostępniała ją na swojej stronie internetowej. Podobną praktykę zakwestionowano w przypadku Revolut Bank UAB w odniesieniu do zmian regulaminów i nowych opłat.

Czy przysługuje Ci rekompensata?

W świetle decyzji Prezesa UOKiK mPay oraz Revolut Bank UAB muszą zwrócić uprawnionym konsumentom kwoty nadpłacone w wyniku podwyżek i innych nowych obciążeń. Zwroty te zostaną przesłane automatycznie. W przypadku klientów już nieaktywnych, osoby te muszą wystąpić o zwrot samodzielnie. Zwroty i rekompensaty na mocy decyzji UOKiK od mPay i Revolut dostaną Polacy, którzy nie otrzymali informacji na trwałym nośniku.

UOKiK przypomina, iż trwały nośnik, (przeważnie papier, ale też np. karta pamięci, pendrive, plik pdf) spełnia poniższe trzy kryteria:

  • brak możliwości dokonywania zmian,
  • bezpośrednia dostępność do treści we właściwym czasie (nawet po rozwiązaniu umowy),
  • bezproblemowe odtworzenie treści w niezmienionej postaci.

W ramach rekompensaty udzielone zostaną także czasowe udogodnienia w postaci planu subskrypcyjnego GOLD (mPay) oraz bezpłatnego podwyższenia obecnego planu lub zasilenia konta równowartością miesięcznej opłaty abonamentowej i dodatkowym cashbackiem za zakupy (Revolut).

Czipy NVIDIA nie dla Polski. USA nakłada restrykcje

Źródło: UOKiK 1, 2

bankowośćmpaypolskaRevolutuokik
Idź do oryginalnego materiału