Tune wraca do korzeni MTB – nowa piasta Micro BOOST

magazynbike.pl 1 dzień temu

Tune od zawsze miało górskie korzenie. Już w latach 80. i 90., kiedy kolarze pchali ciężkie, sztywne rowery przez Szwarcwald, marka budowała swoją reputację, tworząc komponenty lżejsze i szybsze. To dzięki nim zawodnicy tacy jak Markus Klausmann czy Sabine Spitz stawali na podium Pucharu Świata i Igrzysk Olimpijskich.

Tune oficjalnie wraca do sedna MTB, prezentując zupełnie nową generację piast – Micro. To powrót do filozofii lekkich, mocnych i serwisowalnych części, produkowanych manualnie w Niemczech, gotowych zarówno na szybkie rundy XC, jak zjazdy enduro.

Nowa piasta Micro – lekka, mocna, gotowa na E-MTB

Micro została zaprojektowana od podstaw w Buggingen, z myślą o nowoczesnym MTB i rosnących wymaganiach kolarzy. W ofercie znajdziemy dwie rodziny piast – Nano i Micro – każda przeznaczona do innego stylu jazdy:

  • Nano – straight-pull, ultralekka platforma dla XC i graveli, gdzie liczy się każdy gram i każdy wat.
  • Micro – klasyczny J-bend, stworzony do enduro, E-MTB i agresywnej jazdy trailowej, gdzie priorytetem jest wytrzymałość i niezawodność.

Obie konstrukcje łączy ta sama DNA marki: szybkie zazębianie, zaawansowane uszczelnienia, płynne łożyska i niepodrabialna jakość Tune.

Kluczowe rozwiązania w Micro Boost

  • Wzmocnione korpusy piast dla większej sztywności i trwałości
  • Nowy system bębenka z błyskawicznym zazębianiem (138 POE, 6 zapadek)
  • Hartowane zapadki ze stali narzędziowej – długowieczna praca pod obciążeniem
  • Utwardzane i anodowane osie z precyzyjnie ustawionym luzem osiowym (bez podkładek, prostszy serwis)
  • Pełna gotowość pod E-MTB – dodatkowe uszczelnienia chroniące przed błotem i wodą (wersja Micro Boost)
  • Ręczna obróbka, montaż i testy w Niemczech
  • 10-letnia gwarancja (z wyłączeniem części eksploatacyjnych), a w przypadku łożysk XD-15 – dożywotnia

Specyfikacja Micro Boost

  • Rozmiar: 110 / 148 mm
  • Otwory na szprychy: 28 / 32 (przód i tył)
  • Kołnierze: J-Bend
  • Mocowanie tarczy: 6 śrub
  • Łożyska: Enduro ABEC-5 lub XD-15
  • Końcówki osi: alu, 15 mm / 12 mm
  • Kompatybilność: Hyperglide, MicroSpline, XD/XDR, N3W
  • Waga zestawu: 367 g (+/- 3%)
  • Kolory: czarny, czerwony, srebrny
  • Materiał: korpus – aluminium wysokiej jakości, oś – aluminium anodowane, zapadki i pierścień – stal narzędziowa

Testowane w najtrudniejszych warunkach

Aby potwierdzić wytrzymałość nowej platformy, Tune oddało swoje piasty w ręce francuskiego freeridera Valentina Anouilh. Jego jazda – od technicznych alpejskich zjazdów, przez freeride’owe linie, po hopy w bike parku – stanowiła idealny poligon testowy. To właśnie jego feedback pomógł dopracować finalny produkt, który dziś Tune oficjalnie pokazuje światu.

Info: tune.de/en_US/

Tekst: Grzegorz Radziwonowski na podstawie informacji prasowej TUNE

Zdjęcia: Tune

Idź do oryginalnego materiału