Dwa największe inwestycje Apple na przyszłość to Apple Intelligence i Vision Pro. Pierwsza nie została jeszcze wypuszczona na rynek, a druga spotkała się z mieszanym przyjęciem. Ale w niedawny wywiad z WSJdyrektor generalny Tim Cook podzielił się zaskakującymi definicjami tego, jak postrzega „sukces” obu produktów.
Vision Pro „dziś prawdopodobnie odniósł sukces”
Omawiając Vision Pro, Cook nazwał go „dzisiejszym prawdopodobnie sukcesem” – ale nie w takim stopniu, jakiego można by się spodziewać.
Cook nie twierdził, iż sprzedaż urządzenia jest świetna. Zamiast tego umiejętnie uniknął pytania, mówiąc: „Zawsze chciałbym sprzedawać wszystkiego więcej, ponieważ ostatecznie chcemy, aby nasze produkty trafiły w ręce jak największej liczby osób. I oczywiście chciałbym sprzedawać więcej.”
Nie wspomniał też o zadowoleniu klientów, z czego jest powszechnie znany.
Zamiast tego Cook przyznał, iż Vision Pro będzie coraz lepszy, ale zdefiniował swój sukces w ten sposób:
„Z biegiem czasu wszystko staje się coraz lepsze i także będzie stawało się coraz lepsze” – mówi Cook. „Myślę, iż z punktu widzenia budowania ekosystemu jest to prawdopodobnie sukces dzisiaj”.
To interesujący cytat Cooka, ponieważ w dużym stopniu przekreśla on sukces Vision Pro.
Zamiast być oceniany na podstawie standardów normalnego produktu, Vision Pro odnosi „sukces”, ponieważ buduje ekosystem. Zabranie Apple i jego użytkowników w przyszłość obliczeń przestrzennych, która pewnego dnia będzie wielką rzeczą.
Apple Intelligence jest „najlepsze dla klienta”
Jeśli chodzi o Apple Intelligence, Cook podobnie mówił o sukcesie w wyjątkowy sposób.
W innym miejscu artykułu mówi się, iż Cook to zrobił powtórzył to zdanie„Nie pierwszy, ale najlepszy” często swojemu rozmówcy. Jednak w przypadku szczegółowego omówienia Apple Intelligence choćby użycie przez Cooka słowa „najlepsze” nie jest do końca zgodne z oczekiwaniami.
„Nie byliśmy pierwszymi, którzy zajęli się wywiadem” – mówi. „Ale zrobiliśmy to w sposób, który naszym zdaniem jest najlepszy dla klienta”.
Czy zauważyłeś kwalifikator?
Cook przyznaje, iż Apple nie jest pierwszym producentem sztucznej inteligencji. Jednak pomimo mantry „Nie pierwszy, ale najlepszy”, nie twierdzi też, iż Apple Intelligence będzie „najlepszy” – przynajmniej jeszcze nie.
Zamiast tego Apple koncentruje się na dostarczaniu sztucznej inteligencji „najlepszej dla klienta”. Co jest bardzo widoczne w Apple Intelligence motto: „Sztuczna inteligencja dla nas wszystkich”.
Zdaniem Cooka sukces Apple Intelligence – na razie – nie polega na byciu najlepszym pod względem technicznym, a bardziej na stworzeniu najlepszego produktu, który wzbogaci życie użytkowników.
Co jest bardzo zgodne z etosem Apple. W przeszłości firma mniej zajmowała się tworzeniem abstrakcyjnych nowych technologii, a bardziej skupiała się na tworzeniu konkretnych produktów spełniających określone potrzeby.
Podsumowanie: Nowa definicja sukcesu
Być może możesz przypisać cytaty Cooka po prostu pozytywnemu nastawieniu. To dla niego sposób na stwierdzenie, iż Apple wygrywa dzięki swoim najnowszym produktom.
Ale być może może to być również sposób, w jaki firma naprawdę postrzega Vision Pro i Apple Intelligence. Obie są inwestycjami w przyszłość, których prawdziwy „sukces” w tradycyjnym znaczeniu tego słowa nadejdzie dopiero później.
Co sądzisz o definicji sukcesu Cooka? Daj nam znać w komentarzach.
Moje ulubione akcesoria do iPhone’a, iPada i nie tylko
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.