Apple wypuściło Vision Pro niecały rok temu. To jego pierwszy sezon wakacyjny. Jednak istnieje już wyraźna ogólna narracja, iż urządzenie zawiodło. Jednakże Tim Cook ostatnio i wielokrotnie użył trzech kluczowych słów, aby bronić wyników sprzedażowych Vision Pro.
„Produkt dla początkujących”
Tim Cook wie, iż wszyscy oczekują, iż nowe produkty Apple będą biły rekordy sprzedaży. Ale umieszcza Vision Pro w innej kategorii.
W dwóch ostatnich wywiadach Cook powiedział, iż Vision Pro to „produkt dla początkujących‘.
Tak to nazwał już w październiku Do Dziennik Wall Street:
„Przy cenie 3500 dolarów nie jest to produkt masowy” – mówi Cook. „W tej chwili jest to produkt wcześnie wdrażany. Ludzie, którzy już dziś chcą mieć technologię jutra — właśnie dla nich jest ona przeznaczona. Na szczęście na tym obozie jest wystarczająco dużo ludzi, iż jest to ekscytujące”.
Pojawiły się te same kwestie do dyskusji dzisiejsza nowość PRZEWODOWY wywiad:
„To produkt dla początkujących, dla ludzi, którzy już dziś chcą technologii jutra. Ci ludzie to kupują, a ekosystem kwitnie. Ostatecznym testem dla nas jest ekosystem.”
Nazwij to spinem, jeżeli chcesz, ale myślę, iż ta definicja „wczesnego użytkownika” jest pomocna w zrozumieniu, co Apple robi z Vision Pro.
Apple próbuje czegoś, co rzadko się zdarza
Apple próbuje z Vision Pro czegoś, czego już nigdy nie uda się zrobić.
W początkach nikt nie spodziewał się, iż produkty Apple rozpalą świat. W wielu przypadkach zakup produktu Apple oznaczał zapłacenie premii za coś, co może nie być w pełni zoptymalizowane dla mas.
W zasadzie tym właśnie jest dzisiaj Vision Pro. Spróbuj jednak znaleźć inny „produkt dla początkujących” gdziekolwiek indziej w najnowszej historii Apple.
Apple znacznie różni się w tej chwili od tego, co było jeszcze dziesięć lat temu, a na pewno jeszcze wcześniej. W większości przypadków szalony sukces firmy był czymś dobrym, ale wiąże się to również z wyjątkowymi oczekiwaniami wobec każdego nowego produktu, a Vision Pro stał się ostatnio tego ofiarą.
Zobowiązanie się do produktów Vision na dłuższą metę
VR i AR zawsze wymagały zbudowania ekosystemu, a twórcy mogli wykazać się tylko taką dobrą wolą ARKit bez prawdziwego produktu.
Dzięki Vision Pro Apple może budować publicznie, pracując nad silniejszym ekosystemem i ostatecznie lżejszym, bardziej przyjaznym dla użytkownika i oszczędnym produktem.
Jeszcze tam nie jesteśmy, ale to jest w porządku.
Jeśli każdy nowy produkt Apple musi natychmiast stać się hitem, presja ta może sparaliżować kreatywność firmy. jeżeli jednak Apple wypuści kilka pierwszych produktów, które będą towarzyszyły jego sztandarowym hitom (np. iPhone), może to być zwycięstwo dla nas wszystkich.
Co sądzisz o opisie „wczesnego naśladowcy” Tima Cooka? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze prezenty świąteczne dla urządzeń Apple
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.