TikTok otworzy w Polsce własny sklep. Start nastąpi już niedługo?

15 godzin temu

TikTok planuje uruchomić w naszym kraju kolejną usługę. Mowa o platformie e-commerce wbudowanej bezpośrednio w główną aplikację mobilną. Narzędzie noszące nazwę Shop pozwoli twórcom sprzedawać najróżniejsze produkty podczas prowadzonych transmisji na żywo. Wejście na polski rynek może namieszać – popularność tytułowej platformy bowiem dynamicznie rośnie i nic nie wskazuje, iż dojdzie do zmiany tego stanu rzeczy.

TikTok Shop zadebiutuje w Polsce – co to w ogóle jest?

Usługa regularnie wprowadza dodatkowe funkcjonalności. Nie tak dawno informowaliśmy Was o implementacji usprawnień, które powinny pomóc użytkownikom w… zasypianiu. Mowa o specjalnych ćwiczeniach medytacyjnych – początkowo trafiły wyłącznie do nieletnich internautów, teraz może skorzystać z nich każda chętna osoba. Testowaliście już?

  • Sprawdź także: TikTok pomoże w zaśnięciu. Medytacyjne funkcje już są

Jak udało się ustalić redakcji portalu XYZ, już w pierwszej połowie przyszłego roku dojdzie do wprowadzenia TikTok Shop na terenie naszego kraju. w tej chwili sklep występuje wyłącznie na niektórych rynkach, gdzie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Narzędzie jest zintegrowane z główną aplikacją i umożliwia sprzedaż/zakup produktów podczas zwykłych filmików lub transmisji na żywo. Jak to dokładnie działa?

TikTok (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych

Zapewne natknęliście się na live’y, gdzie różni ludzie promują swoje produkty. w tej chwili takie materiały trafiają zwykle do konkretnych grup odbiorców – twórcy mogą jednak wyłącznie o przedmiotach opowiadać, sprzedaż odbywa się poprzez inne kanały. To spore ograniczenie, więc nic dziwnego, iż tzw. live commerce wciąż stanowi w Polsce niszę. Debiut narzędzia w postaci TikTok Shop może poskutkować zmianą obowiązujących trendów.

Twórcy będą mogli kupować produkty w czasie rzeczywistym podczas prowadzonej właśnie transmisji na żywo. Jak możecie zobaczyć poniżej, podczas live’u makijażowego wyświetlane będą odnośniki do sklepu, gdzie nabędziemy dany np. tusz do rzęs czy pomadkę.

TikTok Shop w praktyce / Źródło zdjęcia: ByteDance

Dojdzie do rozkręcenia segmentu live commerce?

Temat live commerce nie jest w Polsce zbyt popularny i TikTok prawdopodobnie zdaje sobie z tego sprawę. Wykorzystanie potencjału sprzedażowego drzemiącego w różnego rodzaju transmisjach może zatem okazać się strzałem w dziesiątkę. Platformę prawdopodobnie opanują live’y, gdzie przy okazji rozmów z ulubionym twórcą będzie można kupić jego ubrania lub inne gadżety. Czas pokaże co z tego wyjdzie.

Obecnie nie znamy zbyt wielu szczegółów, pozostaje zatem spoglądanie na działanie rozwiązania poza polskimi granicami. TikTok Shop rozkochał w sobie zarówno amerykańskich, jak i azjatyckich konsumentów. Ludzie uwielbiają bliski kontakt z ludzkim sprzedawcą – sprzedażowe transmisje na żywo robią więc furorę w stosunkowo naturalny sposób. jeżeli faktycznie usługa trafi na nasz rynek, to pozostaje jeszcze kwestia zmotywowania znanych marek i sklepów do inwestycji w ten segment.

  • Przeczytaj również: Mouth taping – niebezpieczny trend z TikToka. Lekarze ostrzegają przed ryzykiem

Pozostaje zatem uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości i czekać na oficjalną zapowiedź TikTok Shop – myślicie, iż polscy konsumenci rzucą się na tego typu produkt? Warto też zaznaczyć, iż w tej chwili mamy do czynienia wyłącznie z nieoficjalnymi doniesieniami.

Źródło: XYZ / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@solenfeyissa)

polskaTikTok
Idź do oryginalnego materiału