TikTok otrzyma kanały nadawcze. Instagram ma się czego bać?

8 godzin temu

Wszystko wskazuje na to, iż TikTok już niedługo wzbogaci się o bardzo przydatną funkcjonalność. Mowa o odpowiedniku kanałów nadawczych – bez wątpienia kojarzą je użytkownicy platformy Instagram. Znane osoby lub firmy otrzymają dodatkowy kanał komunikacji ze swoją społecznością. Szybciej poinformują chociażby o nowych filmach, promocjach czy specjalnych wydarzeniach. w tej chwili realizowane są testy aktualizacji, dostęp do niej zyskują losowi konsumenci. Kiedy nastąpi powszechny debiut?

TikTok będzie miał swoją wersję kanałów nadawczych

Trzeba przyznać, iż tytułowa aplikacja regularnie wzbogaca się o przydatne rozwiązania. Na początku bieżącego miesiąca wdrożono chociażby Zarządzanie tematami, czyli funkcję zwiększającą kontrolę nad działaniem algorytmu. Bez problemu można sprawić, by filmy o danej tematyce wyświetlały się znacznie częściej niż inne. Można w ten sposób ograniczyć bezmyślne przesuwanie palcem w celu poszukiwania klipów faktycznie wpisujących się w nasze preferencje lub zainteresowania.

  • Sprawdź także: Kontroluj to, co oglądasz. TikTok ma nową funkcję, którą pokochasz

Wielkimi krokami zbliża się debiut kolejnego rozwiązania. Nosi ono nazwę Bulletin Boards i w tej chwili znajduje się w fazie testów. Firmy, wydawcy oraz twórcy internetowi otrzymają specjalną przestrzeń do prowadzenia publicznej komunikacji ze swoimi odbiorcami. Mowa tak naprawdę o jednostronnym czacie, koncepcji stosunkowo popularnej wśród współczesnych platform społecznościowych. Prym wiedzie tutaj oczywiście Meta, trudno więc nie dostrzec oczywistej inspiracji.

TikTok (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych

Łudząco podobną funkcję wprowadził dwa lata temu Instagram – kanały nadawcze okazały się niemałym sukcesem. Niedługo później coś takiego zaimplementował WhatsApp, teraz najwyraźniej przyszedł czas na kolejną usługę. Osoby korzystające z Bulletin Boards będą mogli publikować nie tylko komunikaty tekstowe. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wstawiać zdjęcia, filmy czy udostępniać zewnętrzne linki (brakuje tylko opcji organizowania ankiet). Odbiorcy otrzymają natomiast ograniczoną możliwość interakcji, użyją wyłącznie emotikon do reakcji na publikowaną zawartość.

Źródło zdjęcia: TechCrunch

Nowość odniesie oczekiwany sukces?

Cel testowanego rozwiązania jest banalnie prosty. Mowa o zbliżeniu do siebie twórców internetowych i ich odbiorców. Bezpośredni kontakt zwykle przynosi lepsze rezultaty niż udostępnienie tradycyjnego wpisu lub przypomnienie o nowym filmie za pośrednictwem Story. Zawartość występująca w formie czatu powinna zainteresować więcej osób i poskutkować zwiększeniem liczby interakcji lub świadomości o np. prowadzonych akcjach czy konkursach. Brzmi naprawdę ciekawie.

TikTok najwyraźniej chce zmotywować influencerów i firmy do tego, by zminimalizowały swój udział u konkurencji. Czy tak się faktycznie stanie? Trudno to w tej chwili oceniać, choć oczywiście jest na to szansa – chińska platforma cieszy się ogromnym zainteresowaniem i prawdopodobnie w najbliższym czasie ten stan rzeczy nie ulegnie zmianie.

  • Przeczytaj również: Awatary AI zastąpią tiktokowych influencerów. Zadowoleni?

Co sądzicie o implementacji kanałów nadawczych do aplikacji TikTok? Myślicie, iż twórcy i ich odbiorcy będą aktywnie korzystać z funkcji?

Źródło: TechCrunch / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@zulfugarkarimov)

social mediaTikTok
Idź do oryginalnego materiału