Thrustmaster ogłosił nowość podstawa kierownicy dzięki temu opracowana przez firmę technologia napędu bezpośredniego jest po raz pierwszy dostępna na konsolach. Wprowadza także nową konstrukcję silnika elektrycznego – już stosowaną w wysokiej klasy hybrydowych samochodach sportowych, takich jak Ferrari SF90 — do świata wyścigów symulacyjnych, poprawiając realizm, jednocześnie zmniejszając sprzęt.
Thrustmaster T598 można już dziś zamówić w przedsprzedaży za 499,99 dolarów (w tym zestaw pedałów wyścigowych) i będzie dostępny od 19 października. Chociaż jest kompatybilny zarówno z komputerami PC, jak i konsolami, można go używać wyłącznie z PlayStation 4 i 5.
Entuzjaści często preferują podstawy kół do symulacji wyścigów z napędem bezpośrednim, ponieważ kierownica jest połączona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym, zamiast używać przekładni lub pasów, co wytwarza większy moment obrotowy, co zapewnia kierowcy bardziej przekonujące efekty sprzężenia zwrotnego.
Rozstawy kół wykorzystujące układ napędu bezpośredniego opierają się zwykle na silnikach o strumieniu promieniowym, ale mają one pewne wady. Ich konstrukcja jest zwykle większa, aby pomóc rozproszyć nadmiar generowanego ciepła, a ponieważ wał kierownicy obraca się prostopadle do pola magnetycznego silnika, czasami powstają momenty oporu. Może to wywołać uczucie zwane „zębaniem”, polegające na odczuwaniu drgań kierownicy podczas jej obracania.
Kierownicę dołączoną do modelu T598 można łatwo wymienić.Zdjęcie: Thrustmaster
Symulacje wyścigowe będą kompensować szarpanie dzięki algorytmów, które zapobiegają wpływowi gwałtownych ruchów na pojazd w grze, ale model T598 firmy Thrustmaster rozwiązuje problem, wykorzystując zamiast tego silnik o strumieniu osiowym (pierwotnie zademonstrowany przez Michaela Faradaya już w 1821 r.) o innej konstrukcji, w której pole magnetyczne przebiega równolegle do ruchu wału kierownicy. Thrustmaster twierdzi, iż zastosowana w nim technologia Direct Axial Drive niemal eliminuje powstawanie zębów, a nowy rozstaw osi zapewnia stały moment obrotowy wynoszący pięć niutonometrów, co zwiększa efekt sprzężenia zwrotnego siły i szybkość reakcji.
Podstawa koła T598 jest wyposażona w cztery przyciski i mały ekran umożliwiający dostosowywanie ustawień oraz zapisywanie lub ładowanie profili użytkowników. W połączeniu z dołączoną kierownicą o przekątnej 11,8 cala, wyposażoną w magnetyczne łopatki zmiany biegów i dodatkowe przyciski, ale bez wyświetlacza, ekran umieszczony u podstawy osi może wyświetlać szczegóły gry, takie jak prędkość czy pozycja zawodnika.
Nowy rozstaw osi jest również wyposażony w zestaw pedałów Raceline firmy Thrustmaster LTE (Long Term Evolution), które korzystają z opatentowanych przez firmę magnetycznych czujników z efektem Halla, zapewniających większą dokładność i trwałość. Twardość pedałów można również regulować, wymieniając na inny zestaw dołączonych sprężyn, które zwiększają napięcie.