Thomson: powrót legendy i nowa era mobilnej rozrywki – relacja z premiery w Operze Wiedeńskiej

18 godzin temu

W czwartek 24 kwietnia w Operze Wiedeńskiej odbyła się prezentacja marki Thomson, która podsumowała ostatnie miesiące intensywnego rozwoju i zapowiedziała nową linię przenośnych urządzeń. Wydarzenie otworzył CEO firmy, Khaled Debs. Wśród prelegentów znaleźli się także Sthepane Cotte, dyrektor ds. innowacji odpowiedzialny za rozwój nowych technologii i produktów, oraz Palina Ivancha, rzeczniczka prasowa i menedżerka ds. komunikacji marki.

Od pioniera do innowatora – krótka historia marki

Thomson to marka z ponad 130-letnią tradycją, która od początku swojego istnienia stawiała na innowacje w świecie elektroniki użytkowej. Już w latach 30. XX wieku firma wprowadziła na rynek pierwsze radioodbiorniki TSF, a niedługo później – telewizory. W 1967 roku pojawił się z kolei kolorowy model AmpliColor, a lata 90. przyniosły europejską premierę odtwarzacza DVD i pierwszego odtwarzacza plików MP3. Thomson był także jednym z pionierów w dziedzinie komputerów osobistych, automatyki domowej i telewizorów 4K.

Kamienie milowe marki Thomson w pigułce.

Po latach burzliwych zmian i przejęć marka powróciła na rynek w 2023 roku, prezentując nowoczesne telewizory QLED i OLED. w tej chwili firma zapowiada kolejną rewolucję: przezroczyste ekrany Lucid OLED oraz mobilne rozwiązania z serii Thomson Go.

Thomson Lucid OLED TV 55″

Thomson Lucid OLED TV 55″

Osiemnaście miesięcy dynamicznego rozwoju

W pierwszej części wydarzenia Khaled Debs zaznaczył, iż ostatnie półtora roku przyniosło marce niezwykle dynamiczny rozwój i skuteczny powrót na rynek. Firma rozpoczęła swoją ekspansję od Francji w 2023 roku, a następnie rozszerzyła działalność na całą Europę. W najbliższej przyszłości Thomson planuje wejście na rynki afrykańskie i bliskowschodnie. W minionym okresie marka przywróciła swoją obecność w ponad 40 krajach, a jej produkty są w tej chwili dostępne w 150 państwach na świecie. W Europie Thomson gwałtownie zdobył znaczące udziały na rynku telewizorów, osiągając czołowe pozycje sprzedażowe między innymi we Francji, Austrii i Norwegii.

CEO marki Thomson, Khaled Debs.

Debs wyraźnie zaznaczył, iż sukces firmy to nie tylko kwestia innowacji technologicznych, ale przede wszystkim efekt pracy zespołowej i lokalnego podejścia do klientów. Jak podkreślił:

„Osiągnięcia biznesowe to zawsze osiągnięcia zespołowe.”

Filozofia sukcesu: zespół, innowacja, bliskość z klientem

W swoich wystąpieniach przedstawiciele marki Thomson podkreślali, iż najważniejszą wartością firmy są ludzie:

„Naszym największym atutem jest nasz zespół – to 75 osób pracujących razem nad rozwojem wielu projektów.”

Prelegenci zwracali uwagę także na znaczenie dialogu z użytkownikami – to właśnie ich opinie i sugestie pozwalają marce rozwijać się i dopasowywać produkty do realnych potrzeb. Misją Thomsona jest tworzenie nowoczesnych, dostępnych cenowo produktów, które są przyjazne społecznie i ekologicznie. Firma regularnie pyta swoich klientów o zdanie, by jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania.

„Naszą misją jest tworzenie produktów, które są użyteczne, które zbliżają ludzi. Chodzi o wspólne przeżywanie, wspólne emocje. Ostatecznie nie chodzi tylko o to, co widzisz, ale o dzielenie się chwilą.” – powiedział CEO Thomsona, Khaled Debs

Nowa kolekcja Thomson Go to mobilne wyświetlacze Go TV oraz Go Plus, a także dwa projektory i nowa przystawka Go 150.

Nowoczesność, prostota i ekologia

Thomson stawia na prostotę, wysoką jakość i nowoczesny design. Nowe telewizory marki wyposażone są w energooszczędne panele klasy A+, technologie Dolby Vision i Dolby Atmos, a także w intuicyjny system Google TV z opcją sterowania głosowego i personalizacją profili. Co ważne – wszystkie urządzenia powstają w Europie i są objęte 3-letnią gwarancją producenta.

Firma przykłada dużą wagę także do ekologii – korzysta z materiałów pochodzących z recyklingu, stale rozwija opakowania ograniczając użycie plastiku, a fabryki zasilane są energią odnawialną. Telewizory dostępne są w różnych wariantach kolorystycznych (m.in. w bieli), co pozwala dopasować je do każdego wnętrza. choćby najmniejsze modele cechuje atrakcyjny wygląd i wygoda obsługi, a praktyczne rozwiązania, takie jak regulacja kąta nachylenia ekranu czy podświetlany pilot z dedykowanymi przyciskami do popularnych aplikacji, podnoszą komfort użytkowania.

Thomson QLED Pro Google TV występujący w wersjach od 43 do 100 cali.

W ofercie znajdziemy zarówno proste modele 24-calowe, jak i zaawansowane telewizory 4K w wariantach do 100 cali (jak powyższy QLED Pro), odpowiadające na potrzeby różnych grup użytkowników – od osób starszych, przez rodziny, aż po graczy.

Kluczowe grupy użytkowników i potencjał edukacyjny

Seria GO, w premierze której uczestniczyliśmy, została zaprojektowana z myślą o użytkownikach ceniących mobilność i elastyczność. Skierowana jest do rodzin pragnących przemieszczać sprzęt między pokojami, osób aktywnych szukających rozrywki w przestrzeniach zewnętrznych jak taras czy ogród, oraz podróżujących często zmieniających lokalizację. Urządzenia charakteryzują się niewielką wagą, wbudowaną baterią pozwalającą na pracę do 4 godzin oraz łatwością transportu. Wydaje się, iż przenośne wyświetlacze Thomsona znajdą zastosowanie nie tylko w sferze rozrywkowej, ale także w obszarach edukacji i służbie zdrowia – mogą wszak posłużyć jako narzędzia do prezentacji czy wsparcia pacjentów i personelu medycznego.

W zależności od modelu, wyświetlacz może działać w poziomie (Go TV) lub w poziomie i pionie (Go Meet i Go Plus).

Smart TV dla wszystkich – kooperacja z TiVo

Podczas wydarzenia prelegenci omówili także pokrótce ewolucję telewizorów Smart TV, które zrewolucjonizowały sposób korzystania z treści dzięki dostępowi do tysięcy filmów, gier i muzyki. Zwrócono uwagę, iż choć Smart TV oferują ogromne możliwości, to bywają skomplikowane dla (zwłaszcza starszego) użytkownika. W odpowiedzi na ten problem, w 2024 roku Thomson wprowadził uproszczoną serię telewizorów wyposażonych w minimalistyczny pilot, a w tej chwili pracuje nad kolejnymi innowacjami, które mają połączyć łatwość użytkowania z zaawansowaną funkcjonalnością.

Thomson Simple Remote to maksymalnie uproszczony pilot do Smart TV.

Wspomniano także o współpracy z marką TiVo, która zapewnić ma jeszcze łatwiejsze odkrywanie treści i bardziej przyjazny interfejs. Jest to mianowicie system, który agreguje treści z różnych źródeł w jednym miejscu, oferuje szybkie wyszukiwanie – również dzięki cytatów z filmów czy seriali – oraz personalizowane rekomendacje na podstawie preferencji użytkownika. Nowe modele marki Thomson z systemem TiVo pojawią się w drugiej połowie 2025 roku w rozmiarach od 24 do 65 cali i będą dostępne w różnych wersjach – od HD po 4K.

Thomson Ultra HD SMART TV pracujący na systemie TiVo.

Go Collection – mobilna rewolucja w rozrywce

Największym zainteresowaniem cieszyła się jednak prezentacja wspomnianej już, nowej linii urządzeń mobilnych Thomson Go Collection. To propozycja dla tych, którzy chcą korzystać z rozrywki nie tylko w salonie, ale również w ogrodzie, na tarasie czy podczas spotkań ze znajomymi.

  • Thomson Go TV to 32-calowy mobilny telewizor z wbudowanym akumulatorem, kółkami oraz możliwością regulacji wysokości i kąta nachylenia. niedługo oferta zostanie rozszerzona o mniejsze modele oraz zaawansowane wersje z wyświetlaczem 4K UHD i funkcją obrotu ekranu.

Thomson Go TV to obraz w rozdzielczości HD, wbudowany dekoder DVBT2, system Google TV, Dolby Audio oraz łączność WiFI + BT. Model Go Plus to z kolei rozdzielczość 4K, dotykowy ekran i możliwość użytkowania w pionie. Natomiast model Go Meet to także wbudowany w urządzenie subwoofer.

  • W kolekcji znalazły się również dwa mobilne projektory zasilane akumulatorowo, umożliwiające wyświetlanie materiałów wideo zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu. Dzięki technologii Google Cast użytkownik może przesyłać treści ze telefona lub laptopa bezpośrednio na ekran telewizora lub projektora.

Thomson Portable Smart Projector VEGA – obraz do 100″, jasność do 350 lumenów, rozdzielczość Full HD i do 120 min. pracy w trybie Eco.

Thomson Smart Laser Projector SIRIUS – rzutowany obraz do 100″, jasność do 600 lumenów, rozdzielczość Full HD i do 90 min. pracy w trybie Eco.

  • Thomson Cast 150 to kompaktowa przystawka, która zamienia dowolny ekran z portem HDMI w centrum smart rozrywki – wystarczy ją podłączyć do wspomnianego gniazda, połączyć z Wi-Fi i korzystać z ulubionych aplikacji, także podczas podróży.

Thomson Cast 150 pracuje na Androidzie 12, oferuje Dolby Vision i Dolby Atmos, rozdzielczość 4K, czterordzeniowy procesor Cortex-A35, 2 GB pamięci RAM, Bluetooth 5.0 oraz dwuzakresowe WiFi.

„Go Collection to nie tylko produkty – to nowy sposób życia, nowa definicja wolności. Go Collection daje swobodę, jest łatwe w obsłudze i mobilne.” – Thomson.

A co z odbiorcą biznesowym?

Obecnie Thomson skupia się głównie na rynku konsumenckim, oferując rozwiązania dostosowane do potrzeb domowych użytkowników i rodzin. Chociaż nie ma wyraźnych sygnałów o strategii skierowanej bezpośrednio do odbiorców biznesowych, mobilne wyświetlacze i przystawki mogą znaleźć zastosowanie również w środowiskach edukacyjnych, placówkach medycznych czy biurach – wszędzie tam, gdzie liczy się elastyczność, mobilność i szybki dostęp do treści. Jednak główny przekaz marki pozostaje skoncentrowany na użytkowniku indywidualnym i domowym.

Subwoofer w modelu Thomson Go Meet umieszczono w zakończeniu wysięgnika.

Premiera w Operze Wiedeńskiej pokazała, iż Thomson nie tylko wrócił do gry, ale w krótkim czasie stał się jednym z liderów rynku. jeżeli marka utrzyma tempo rozwoju i będzie elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku, ma szansę nie tylko odzyskać dawną pozycję, ale także stać się jednym z liderów nowoczesnej elektroniki użytkowej w Europie i na świecie. Najnowsza linia urządzeń Thomson Go Collection to dowód, iż przyszłość telewizji i multimediów to wolność, prostota i dostępność – zawsze i wszędzie. Mobilność tych rozwiązań otwiera także nowe możliwości dla edukacji i służby zdrowia, pokazując, iż technologia może wspierać nie tylko rozrywkę, ale i codzienne życie na wielu płaszczyznach.

Nowe urządzenia marki to także monitory oraz mini-telewizory jak seria Thomson Camping Edition.

Idź do oryginalnego materiału