W polskich salonach Skody najbardziej budżetowe modele cieszą się wyjątkowo mocnymi rabatami. Mimo niskich cen, nie brakuje im dobrego wyposażenia. Przykładem tego jest Skoda Scala, którą przeceniono o 8 tys. zł. W cenie od 80 700 zł staje się poważniejszym kandydatem do rozważenia niż wiele SUV-ów.
Skoda Scala to samochód kompaktowy (segment C), który jest sukcesor modelu Rapid. Jest kompromisem między Fabią a Octavią, który jednak nie jest hitem sprzedaży. Klienci indywidualni raczej sięgają po Kamiqa, ale Scala ma nienajgorsze wzięcie we flotach. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, iż gdyby nie Scala, to Octavii łatwiej byłoby rywalizować z Toyotą Corollą o miano bestsellera rynku.
Tanio i niebiednie
Jednak determinacja Skody na wyprzedaniu roczników 2024 sprawia, iż Scala jest dziś dostępna w bardzo przystępnych pieniądzach. Zamiast katalogowych 88 700 zł, ceną wyjściową za golasa jest 80 700 zł. Oferta dotyczy oczywiście modeli dostępnych na stanach dealerskich. jeżeli znajdziemy u któregoś owego golasa to rozczarowani nie będziemy. Oczywiście podstawowy silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM z 5-biegową skrzynią nie jest niczym wybitnym, ale świetnie nadaje się do instalacji LPG.
W najtańszej wersji wyposażenie Essence należy docenić 16-calowe felgi aluminiowe i reflektory Full LED. Z tyłu także uświadczymy LED-ów, co już sprawia, iż mimo ceny auto nie wygląda biednie. Biedy nie czuć też po rzuceniu okiem do środka. Dwa 8-calowe ekrany (cyfrowe wskaźniki + dotykowy infotainment 8,25″) potwierdzają, iż mamy do czynienia ze współczesną konstrukcją. W podstawie oczywiście klima jest manualna, ale za to sporo automatyzacji mają już systemy asystujące. Bez dopłaty mamy chociażby asystenta pasa ruchu czy kontrolę odstępu z funkcją hamowania awaryjnego).
Lepsze wyposażenie Skody Scala w lepszych cenach
Przy rabatach w wysokości 8 tys. zł poprawnie wygląda też cena na wariant z silnikiem 1.0 TSI 115 KM i 6-biegowym manualem. Poniżej ceny katalogowej podstawowej wersji jest teraz też wyższa wersja wyposażenia Selection. Wariant z 95-konną jednostką kosztuje bowiem od 87 600 zł, a poniżej 100 tys. zł zapłacimy za lepiej wyposażoną wersję 115-konną (92 050 zł). Opcja Selecion (m.in. bezprzewodowe parowanie telefona, dwustrefowa klima automatyczna, światła przeciwmgielne LED) umożliwia też wybór automatycznej skrzyni DSG do 115-konnego silnika (98 800 zł) oraz wybór wersji z jednostką 1.5 TSI 150 KM w cenach od 100 500 zł (6-biegowy manual) i 105 250 zł (7-stopniowy automat).
Atrakcyjnie cenowo wygląda też topowa wersja wyposażenia Monte Carlo, zwłaszcza dla wariantu 1.0 TSI 115 KM z 6-biegowym manualem. Za tę opcję zapłacimy 107 950 zł, a w standardzie dostaniemy 17-calowe alufelgi, reflektory Full LED Matrix, doświetlanie zakrętów czy dynamiczne kierunkowskazy z tyłu. Robotę w tej wersji robi też dach panoramiczny, system bezkluczykowy, pełny pakiet czujników parkowania z kamerą cofania i oświetlenie kabiny ambiente. Ceny wszystkich wersji na wyprzedaży rocznika 2024 można sprawdzić w tym cenniku.