Tego się nie da zepsuć. Czyli dlaczego i tak kupisz iPhone’a 16?

mobiletrends.pl 2 miesięcy temu

Od czerwca podgrzewana jest informacyjna zupa na temat iPhone’ów 16, czyli najnowszych telefonów Apple. Na tydzień przed premierą iPhone 16 informatorzy przeganiają się w dodawaniu przypraw do Apple’owego wywaru: raz słodzą, potem dodają pieprzu, żeby ostatecznie zgotować nam mdłą pomidorową z wczoraj. Wiemy już o większych wyświetlaczach, mniejszych cenach, innych kolorach i tych samych funkcjach. Ale dlaczego dziś mówimy, iż Apple robi to samo od 4-ech lat, a w dzień premiery 9 września i tak kupimy iPhone 16? Wyjaśnię prosto.

Źródło: apple.com

Co nowego i co starego w iPhone’ach 16?

Subtelne innowacje – tak w uproszczeniu można podsumować nowości, jakie pojawią się w iPhone 16, iPhone 16 Pro i Max oraz Plus. jeżeli liczyłeś na to, iż Apple dostarczy niesamowitych przedpremierowych emocji dawkując innowacje w nowych telefonach to miałeś rację – ta marka buduje napięcie, jak żadna inna, robiąc niewiele.

Genialne!

Co nowego w iPhone 16?

  • Nowy układ aparatów – pionowy zamiast kwadratowej wyspy
  • Apple AI
  • 8 GB pamięci
  • Procesor Apple A18
  • Przyciski: przycisk akcji zamiast suwaka oraz
    przycisk aparatu
  • Kolory

Co starego?

  • Ekrany – wyświetlacze o marnych 60 Hz
  • Aluminiowa obudowa sprzed roku
  • Port USB-C
  • Wersje pamięci
  • Cena bez zmian??

Cena przez cały czas pozostaje tajemnym składnikiem tej potrawy. Mimo iż cena iPhone’a 16 jest dokładnie taka sama jak w minionym roku iPhone’a 15, to wartość dolara spadła, więc można by spodziewać się niższych cen w Polsce. Trzymamy za to kciuki, jednak raczej z niewielką nadzieją. Mało prawdopodobnym, ale bardzo ciekawym zjawiskiem byłaby niższa cena iPhone 16 niż iPhone 15.

Co nowego w iPhone 16 Pro?

  • Nowe większe ekrany 6,3 cala zamiast 6,1
  • Wi-Fi 7
  • Większy akumulator (w iPhone 16 Pro Max mniejszy niż w 15 Pro Max)
  • Procesor Apple A18 Pro
  • Nowych 5 przycisków
  • Kolory

Co starego?

  • Tytanowa obudowa sprzed roku
  • Pamięć RAM
  • Port USB-C
  • Wersje pamięci
  • Cena

W ramach ciekawostki dodam, iż w iPhone 16 Pro Max planowany jest również większy wyświetlacz niż w zeszłorocznym modelu: z 6,7 do 6,9 cala. W obydwu przypadkach wynika to ze zmniejszenia ramki ekranu, zatem gabaryty iPhone 16 Pro prawdopodobnie znacząco się nie zmienią.

Czy to oznacza, iż stare etui z iPhone’a 15 będzie pasowało na iPhone’a 16?

Oczywiście, iż nie. Znaczące zmiany w układzie aparatów oraz dodanie nowego przycisku i zamiana suwaka na przycisk akcji, sprawiają, iż stary case możesz wyrzucić do kosza. Etui iPhone 16 musisz kupić nowe, z żadnego innego modelu telefonu to akcesorium nie będzie pasowało na iPhone 16.

Ale czy to właśnie „subtelne innowacje” sprawiają, iż zdecydujesz się na zakup nowego iPhone’a ponownie? pozostało coś.

Psychologia premiery: Jak Apple buduje napięcie

Strategia marketingowa Apple od lat opiera się na budowaniu ogromnego napięcia przed premierą nowych produktów. Apple jest mistrzem w tworzeniu „FOMO” (Fear of Missing Out) i atmosfery podkreślającej, iż każdy nowy model to coś, czego absolutnie nie możesz przegapić. Precyzyjnie zaplanowane przecieki, starannie dawkowane informacje i tajemniczość wokół nowych funkcji tworzą iluzję, iż każda generacja iPhone’a jest niezbędna do pełni Twojego szczęścia.

Myślisz, iż kupujesz telefon?

Apple sprzedaje nie tylko produkt, ale też obietnicę bycia częścią wyjątkowej społeczności, w której posiadanie najnowszego modelu staje się synonimem statusu i nowoczesności.

Umiejętne budowanie oczekiwań i emocji sprawia, iż my, konsumenci, ustawiamy się w kolejce po nowego iPhone’a, żeby mieć go jak najszybciej, czekamy godzinami przed sklepami, by wydawać na niego więcej, niż chcielibyśmy przyznać. To zjawisko nie jest przypadkowe – Apple doskonale wie, jak wpłynąć na nasze pragnienia i wykorzystać nasze słabości. W końcu nie kupujemy tylko telefonu, ale i pewną ideę, obietnicę bycia na czasie, bycia częścią „wyjątkowego” świata Apple.

Tak żyjemy – w świecie, gdzie technologia miesza się z emocjami.

I tak go kupisz – ewenement iPhone’a 16

Kolejne, co zniechęca do zmiany iPhone’a na Android to dane.

Ekosystem Apple to starannie zaprojektowany zestaw urządzeń, usług i funkcji, które są tak zintegrowane, iż tworzą „więzienie luksusu”. Wchodzimy raz i się wygodnie rozsiadamy na dłużej, dlaczego? Handoff, Continuity, AirDrop, iCloud, Find My, Apple Music, Apple TV, Apple Arcade – wszystkie te funkcje na początku ułatwiają pracę na wielu urządzeniach bez żadnych ograniczeń. I jeżeli nigdy z nich nie zrezygnujesz – to w porządku – jednak, gdy postanowisz się przesiąść będziesz musiał się napracować.

Również dlatego wielu użytkowników pozostaje lojalnymi klientami marki, rok po roku wybierając nowe produkty Apple.

Każdy chce czuć się wyjątkowym.

Produkty Apple są często postrzegane jako symbole statusu, co sprawia, iż chcemy być częścią tej ekskluzywnej grupy. Ekosystem Apple wspiera to poczucie przynależności, oferuje nam unikalne funkcje i doświadczenia dostępne tylko dla nas: wyjątkowych posiadaczy produktów Apple.

Dlaczego Ty kupisz iPhone 16?

Bo możesz.

Kupisz go również dlatego, iż jest nowy i jeszcze nieodkryty, dlatego, iż nie można przegapić premiery iPhone’a 16. Bo chcesz na własnej skórze przekonać się, jak działają najnowsze funkcje. I czy Wi-Fi 7 jest lepsze niż Wi-Fi 6. I czy nowy układ aparatów rzeczywiście będzie pozytywnie wpływał na nagrywane filmy?

Również dlatego, iż wspólnie ze znajomymi będziesz mógł narzekać, iż „ta bateria wcale nie trzyma dłużej” i dyskutować nad najlepszą apka do optymalizacji jej działania.

Ja go kupię dokładnie z tych samych powodów.

Idź do oryginalnego materiału