#TechMix VOL. 367 (przegląd tygodnia)

1 tydzień temu

Jest kolejny piątek, a to już tradycyjnie na moim blogu dzień przeglądu tygodnia i podsumowanie rynku mobilnych technologii. Całość w dość subiektywnym zestawieniu, ale z uwzględnieniem najciekawszych premier, czy zapowiedzi. Kilkanaście sekcji z przekierowaniami do tematycznych przeglądów ze środka tygodnia. (Nie)mały recap tygodnia dotyczący przenośnej i ubieralnej elektroniki, Internetu Rzeczy, smart domu oraz nowych rozwiązań. Pomiędzy nimi listy ciekawostek, statystyk i najważniejszych nowości. Nie śledziliście rynku? Poniżej pakiet informacji, które mogły wam umknąć.

Zobacz też poprzedni #TechMix vol. 366 – Growl (foto joingrowl.com)

#TechMix vol. 367 to pięćdziesiąty tydzień 2024 roku, a w nim m.in.:

  • 10 lat Alexy – śledziłem jej „karierę” od początku
  • rozpocząłem testy składanego Honor Magic V3
  • debiutuje iOS 18.2 z kolejnym Apple Intelligence
  • jak mocno wzrósł rynek wearables w Q3 2024?
  • Apple ogłosiło zwycięzców App Store Awards 2024

Zapraszam na podsumowanie tygodnia! Przegląd ciekawszych wieści ze świata technologii z okresu 7-13.12.2024 roku, ale i poprzednich przeglądów (wiele z nich mimo upływu czasu jest wciąż aktualnych).


0. Co na prezent pod choinkę?

Harley Quinn stacja na gamepad lub telefon

Podpunkt zero, bo w grudniu zawsze dodatkowo krótki, przedświąteczny poradnik prezentowy. Od kilku lat publikuję listę potencjalnych prezentów z obszaru elektroniki, w której się na blogu poruszam. Wiem jak trudny bywa czasem wybór, a w segmencie gadżetów też sporo propozycji. Może w jakiś sposób moje zestawienie ułatwi Wam zakupy. W tym roku poradnik wzbogaciłem o inteligentne pierścienie. To jeszcze stosunkowo unikatowe i niszowe gadżety, więc mogą zrobić pod choinką wrażenie. Trudniej je nabyć, bo chyba tylko Galaxy Ring jest dostępny w brandowych sklepach koreańskiej marki (i zdaje się, iż trzeba na niego poczekać, więc warto wcześniej wziąć to pod uwagę, no i znać rozmiar palca obdarowywanej osoby!).

Sprawdź: krótki poradnik zakupowy (prezent pod choinkę)


1. #PstryknięteFonem

Przegląd jak zwykle rozpocznę od mobilnej fotografii. Moja foto-sekcja rozwinęła się już dość poważnie, a iż amatorsko lubię sobie „popstrykać” to i trochę zdjęć pokazujących potencjał współczesnych telefonów. Staram się w każdym tygodniu publikować co ciekawsze prace. Część trafia na

, część na X (dawniej Twitter). Nie zawsze udaje się ustrzelić coś efektownego, wiec w zamian linkuję do ogólnej galerii na IG. Zapraszam też do sprawdzania cotygodniowego, regularnego cyklu dot. mobilnej fotografii (w każdą środę):

Sprawdź ostatni cotygodniowy przegląd mobilnej fotografii #156

TECNO z nowościami (mobilna fotografia)

Jeśli uważnie śledzicie moje fotograficzne przeglądy, to zauważyliście pewnie, iż producenci telefonów zaczęli mocniej eksperymentować z konstrukcjami peryskopowych teleobiektywów. Pryzmaty są układane inaczej, a często mają też inny kształt. Wszystko po to, by poprawić efekty ostrości, zbliżenia, ale też lepiej rozmieścić moduł wewnątrz telefonu. Wśród marek, które szukają zmian jest też TECNO (ostatnie aktywniejsze w temacie mobilnych innowacji). W trakcie Future Lens 2024 (Chiny) producent przedstawił swoje trzy najnowsze rozwiązania związane z mobilną fotografią. Mają zadebiutować w 2025 roku we flagowych Androidach marki. TECNO proponuje: algorytmy Image Matrix, ostrzenie EVS Dynamic Shot oraz teleobiektyw Tap Any Zoom z dwoma pryzmatami. Więcej w przeglądzie mobilnej fotografii, do której przekierowuję wyżej.


2. Symulatory VR DropTower i VR Skyship (projekt tygodnia)

Świat poznaje VR już od lat, ale do mainstreamu mu jeszcze daleko. Segment technologii wykorzystujących wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość przyspieszył, ale wysokie koszty i wyzwania miniaturyzacji nieco spowalniają to tempo. Gogle, ale i akcesoria to spory wydatek. Cieszy jednak, iż z generacji na generację headsety robią się bardziej niezależne, bardziej kompaktowe i z większym wsparciem aplikacji. Nie próżnują też producenci peryferiów, które podnoszą imersję w cyfrowym środowisku. Dawałem już przykład bieżni, rękawic, dodatkowych kontrolerów, czy symulacji efektów zmysłowych. Rozwiązanie od FuninVR to coś znacznie wykraczające ponad standardy.

Kosztujący kilka tysięcy dolarów VR DropTower i VR Skyship to 360-stopniowe maszyny do symulowania ruchu w przestrzeni (nie tylko przy pomocy 6DoF dostępnych w samych goglach). W 2025 roku do oferty firmy wejdą dwa z droższych symulatorów VR dostępnych na rynku. Różnicą między jednostkami jest udźwig. Ten pierwszy (za 7000$) utrzyma jedną, a drugi (za 9000$) aż dwie osoby. Urządzenia skierowano bardziej do parków rozrywki i salonów gier, niż do domów. Jak się pewnie domyślacie, poziom ewentualnych trudności w opanowaniu efektów „choroby lokomocyjnej” w obu tych przypadkach drastycznie wzrasta (a niektórzy nie radzą sobie choćby VR w samych tylko goglach). Stacje oferują rotacje 360°, więc… powodzenia.


Kącik liczb tygodnia:

  • 367 – to już takie z kolei podsumowanie tygodnia z serii TechMix na moim blogu.
  • 2019 – już tyle dni nie działa mi Surface Pro 3 (ponad pięć i pół roku)
  • 1033x – równo takim z kolei wpisem na moim blogu jest TechMix z tego tygodnia
  • 330 (z 6799) satelitów SpaceX może funkcjonować w ramach Starlink Direct to Cell, czyli komunikacji bezpośredniej z kompatybilnymi telefonami (z komunikacją 10Mbps)
  • 2 – tyle dodatkowych lat wsparcia aktualizacjami Androida wsparto Pixele 6, 7 i Fold (łącznie 5 lat update’ów)
  • 2017 – już od tego roku opracowywano Apple Intelligence | przekazuje Time Cook (jakoś nie chce mi się wierzyć skoro było tyle problemów z jego wdrożeniem oraz znaczne opóźnienie względem konkurencji)
  • 2 nm – takie litografii procesory wejdą do produkcji w fabrykach TSMC w 2025 roku (ruszyła już próbna produkcja)
  • 6.7 mln – aż takim zainteresowaniem cieszy się w Chinach seria Huawei Mate 70 (aż na tyle sztuk złożono rezerwacje, które nie są jednak równe zamówieniom przedsprzedażowym) | podał He Gang
  • 3% – o tyle urósł segment smart zgarków i smartbandów w Q3 2024 | wg Canalys
  • 52.9 mln – tyle sztuk urządzeń wearables (zegarków/smartbandów) sprzedano w Q2 2024 | jw
  • 7% (10.4 mln) – największe wzrosty w Q3 odnotowały smartbandy | jw

The global wearable band market grew 3% year on year in Q3 2024, reaching 52.9 million units shipped.

Read more: href="https://twitter.com/hashtag/wearable?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#wearable #smartwatch #band #apple #xiaomi #huawei #samsung #noise #fitbit pic.twitter.com/adlehNpWya

— Canalys (@Canalys) December 11, 2024

  • 100% – Huawei przekazuje, iż seria Mate 70 jest w całości produkowana Made in China
  • 2 mm – aż o tyle smuklejszy ma być iPhone 17 Slim (ok. 6.25 mm). Najsmuklejszy modelem w historii Apple jest dotąd iPhone 16 o grubości 6.9 mm. | wg Marka Gurmana
  • 7000 mAh – aż takiej pojemości baterie mają zaoferować kolejne generacje Redmi i OnePlus w 2025 (już bardzo dobrze wyglądają ich aktualne akumulatory z pojemnością po ok. 6000 mAh) | przecieki z rynku
  • 7000 mAh – taką baterię otrzymał nowy Realme Neo7 (Chiny)
  • 48/12 mpx – takie aparaty (przód/tył) ma otrzymać Apple iPhone SE 4 z ekranem OLED
  • 270 mln – na tylu urządzeniach pracuje już system Google TV
  • 2026 – w tym roku Apple ma wprowadzić do iPadów Mini ekrany OLED
  • 80% – Google umożliwia zablokowanie ładowania baterii Pixeli do 80% ich pojemności, by wydłużyć żywotność akumulatorów w swoich telefonach. Pojawiła się też opcja pomijania ładowania przez baterię przy użyciu telefonu w trakcie ładowania (tzw. bypass sprawdza się przy graniu na przewodzie)

3. Clone Alpha – robot z syntetycznymi mięśniami (gadżet tygodnia)

Ostatni rok zaowocował w projekty humanoidalnych robotów. O niektórych choćby na blogu wspominałem. Jest coraz więcej firm, które zajmują się tematem robotyzacji na poważniejszą skalę (chociażby Optimusy od Elona Muska), ale też tych mniejszych, które wdrażają różnego rodzaju innowacje. Już kilka z takich propozycji potrafi poruszać się w sposób zwinniejszy, rozumieć i analizować otoczenie, a także wykonywać konkretne zadania. Polska firma Clone Robotics pokazała naprawdę bardzo interesujący projekt własnego robota. Clone Alpha to model z syntetycznymi mięśniami. Z zaawansowaną strukturą szkieletu oraz poszczególnych organów, które imitują ludzką postać. Humanoid naśladuje zatem ludzki odpowiednik. Technologie Myofiber (sztuczne mięśnie) debiutowały już w 2021 roku.

Jak widać na załączonym video, Clone Alpha już w tej fazie potrafi wykonać sporo ruchów, m.in. z uwzględnieniem „systemu nerwowego” (70 czujników do informacji zwrotnych, 320 sensorów nacisku do monitorowania pracy mięśni oraz kamerki do analizy głębi przy kontakcie). W przyszłych generacjach, gdzie elementy uda się zminiaturyzować, zoptymalizować i zintegrować z „mózgiem”, który będzie sterować robotem, całość może wierniej przypominać ludzkie odruchy. Całość działa w tej chwili na GPU od NVIDIA (Jetson Thor) z modelem Cybernet od Clone Robotics. Na ten moment humanoid dysponuje głównie torsem. Nie pokazano pełnowymiarowej sylwetki.


4. iOS 18.2 i iPadOS 18.2 z kolejnym Apple Intelligence (aplikacja tygodnia)

iOS 18.2 i iPadOS 18.2 dotarły na rynek, a wraz z nimi nowe funkcje Apple Intelligence, które zapowiadano już na czerwcowym WWDC. Niestety, wciąż dostępne wyłącznie regionalnie, ale można z nich skorzystać po zmianie lokalizacji w systemie operacyjnym. Rozwiązania AI miały trafić do iOS 18 wraz z premierą nowych modeli urządzeń, ale wymagały dopracowania. Stąd update’y w formie etapowych, późniejszych pakietów. Na rynkach, gdzie oferowany jest pełen dostęp do Sztucznej Inteligencji pojawiła się integracja z ChatGPT. Mowa o USA, Australii, Kanadzie, Nowej Zelandii, RPA oraz UK (i tylko w języku angielskim).

Apple Intelligence w iOS 18.2 i iPadOS 18.2 wymaga też kompatybilnych, mocniejszych modeli iPhone’ów i iPadów. W przypadku telefonów są to iPhone’y 15 Pro i cała rodzina iPhone’ów 16. Użytkownicy tych urządzeń znajdą na pokładzie narzędzie Image Playground, czyli generatorów obrazów, który działa też w Wiadomościach. Prompty działają tu zarówno przy tworzeniu obrazów od podstaw, jak i z bazą w postaci naszych plików z galerii zdjęć. Oczywiście bez opcji tworzenia ludzkich postaci (jak to ma miejsce w pozostałych generatorach).

Drugą nowością jest też Genmoji do personalizowania emoji, czyli ich przeróbki pod sytuacyjne rozmowy. AI wygeneruje kilka różnych opcji, z których można wybrać najtrafniejszą. Można tu choćby wybrać twarz ze zdjęcia jako plik „wsadowy” do budowania emotki. Asysta ChatGPT pojawi się też w ramach asystentki Siri oraz Writing Tools. Wszystko na zasadach już znanych u konkurencji, czyli wsparcia w tworzeniu, edycji i planowaniu materiałów. Wciąż będą limity i kolejki dot. promptów w ramach serwerów OpenAI. Oprócz tego obraz systemy z numerkiem 18.2 zyskały trochę dodatkowych funkcji, które są dostępne bardziej globalnie. Tu już nie będę się na ich temat rozpisywał. Musicie sprawdzić je lokalnie (zależnie od kraju, w którym przebywacie).


Kącik ciekawszych premier i zapowiedzi:

W tej sekcji szybki rzut oka na najważniejsze debiuty, ale i zapowiedzi nadchodzących premier. Tym najlepszym poświęcam trochę więcej miejsca w podpunktach, a wybranym choćby oddzielne artykuły.

  • Lava Blaze Duo to drugi telefon z podwójnym ekranem tej marki (obok modułu fotograficznego zmieszczono panelik 1.58″, czyli nieco mniejszy od 1.74″ w pierwszym z modeli) – debiut w Indiach
  • zegarek Huawei Watch GT 5 Christmas Edition (specjalna wersja świąteczna)
  • Realme Neo7 z Dimensity 9300+, baterią 7000 mAh i certyfikacją IP69 (Chiny)
  • iOS 18.2 i iPadOS 18.2 z nowymi rozwiązaniami Apple Intelligence (regionalnie)
  • system watchOS 11.2 dla zegarków Apple Watch
  • składany Huawei Mate X6 globalnie – na razie z EMUI 15 (zamiast HarmonyOS NEXT)
  • smartfony ze średniej półki z serii Huawei nova 13 (globalnie)
  • ZAPOWIEDŹ: Realme 14 Pro z AI Ultra Clarity 2.0 zadebiutuje w styczniu
  • ZAPOWIEDŹ: 16 grudnia premiera serii Honor GT (Chiny)

5. Składany Honor Magic V3 (testy tygodnia)

Mam nowy telefon na testach. Znów od Honor. Tym razem skupię się na aspektach fotograficznych składanego modelu. Ocenię oczywiście ogólny potencjał nowego flagowca chińskiej marki, ale spróbuję położyć większy nacisk na rozwiązania związane z nietypową konstrukcją telefonu. To nie pierwszy „składak” w moich rękach, ale nigdy nie koncentrowałem się na ocenie dodatkowych funkcji fotograficznych giętkiego formatu. Za kilka tygodni przedstawię „raport” z tych możliwości. Do czasu pełnej publikacji będą wrzucał tu ciekawostki na temat modelu Honor Magic V3. Już w lipcu miałem okazję zapoznać się z nim w trakcie polskiej prezentacji urządzenia, ale dysponowanie jednostką i opcja sprawdzenia całości we własnych warunkach to szansa na znacznie większy feedback. Jak zwykle wyjdę też na kilka sesji. Stay tuned!

Zestaw fotograficzny w składanym Honor Magic V3:

  • 50 mpx z f/1.6, (sensor wide, 1/1.56″) z PDAF i OIS
  • 50 mpx z f/3.0, (teleobiektyw z optycznym 3.5x, 1/2.51″) z PDAF i OIS
  • 40 mpx z f/2.2 (ultrawide 112˚) z AF
  • selfie w ekranie wewnętrznym: 20 mpx z f/2.2 (wide 90˚)
  • selfie w ekranie wewnętrznym: 20 mpx z f/2.2 (wide 90˚)

Czytaj więcej: parametry Honor Magic V3, sprawdź też ostatni przegląd: smartfony tygodnia #152


6. Huawei Watch GT 5 Christmas Edition (wearable tygodnia)

Huawei Watch GT 5 Christmas Edition (foto: Huawei).

Huawei przygotował swoje najnowsze smartwatche w świątecznym wydaniu. Do Europy (w tym Polski) trafiły specjalne edycje zegarków Huawei Watch GT5. Christmas Edition to przede wszystkim zmiany estetyczne związane z paskami oraz motywami tarczek. Świąteczne paski w dwóch odmianach (jedna do wyboru) są dodawane do zestawu z wearable w formie prezentu. Limitowana seria jest dostępna wyłącznie do 23 grudnia. Do wyboru są obie wielkości koperty, czyli 41 (czerwony pasek) i 46 mm (zielony pasek). Cennik startuje od 1149 zł. W niemieckim sklepie widzę jeszcze promocje zegarków ze słuchawkami Freebuds 5i jako prezent (w tym rozszerzeniem Huawei Care do trzech lat), a także tańsze Huawei Watch Fit 3 z dodatkowymi paskami. U nas takiej oferty nie widzę… Brawo Huawei! Heh

Sprawdź też ostatni przegląd: wearables tygodnia #143


Kącik ciekawostek tygodnia:

A tutaj zbiór ważnych, acz „telegraficznych” komunikatów ze świata nowych technologii. Co w trawie piszczy? Co się dzieje na rynku? Co interesującego nadciąga na rynek? Co nas w najbliższym czasie czeka? Informacje z branży.

  • Starlink wyniósł na orbitę kolejne satelity (13 sztuk) w ramach pierwszego serwisu do komunikacji satelitarnej w telefonach bez potrzeby użytkowania dodatkowych modułów pośrednich. Jeszcze w tym roku uruchomiony zostanie w USA pakiet łączności w ramach sieci T-Mobile oraz Starlink Direct to Cell
  • Apple ogłosiło zwycięzców App Store Awards 2024, czyli najlepszych aplikacji na urządzenia swojego ekosystemu. Apką roku na iPhone’y zostało Kino, aplikacją na iPady – Moises. Z kolei programem na Apple Watche wybrano Lumy. Goglom Vision Pro wyróżniono imersyjne „What If…?” od Disneya.
  • Google chce ułatwić wgrywanie tarczek na smartwatche jednym przyciskiem w sklepiku Play Store | przekazuje serwis Android Authority (instalacja motywów na Wear OS ma być szybsza i łatwiejsza)
  • Gemini 2.0 to nowa generacja AI od Google z wieloma agentami, którzy mają specjalizować się w orientacji na konkretne cele (mogą podpowiadać choćby w ramach gier). Multimodalny model łączy różne elementy wprowadzania danych (m.in. pytania połączone z kierowaniem kamerki w stronę obiektu)

  • OnePlus opracowuje mniejszy model telefona ze Snapdragonem 8 Elite (wzorem vivo)
  • gogle Apple Vision Pro mogę niedługo współpracować z kontrolerami PlayStation VR2 | wg Marka Gurmana
  • X zaoferuje generator obrazu Aurora (Grok) bezpośrednio z poziomu swojej platformy
  • seria Galaxy S25 ma oferować bezprzewodowe ładowanie w standardzie Qi2 (jako nowe iPhone’y) | wg Ice Universe
  • Apple patentuje własny mechanizm zawiasu dla składanych urządzeń | odkryto w urzędach patentowych
  • w Norwegii zadebiutowały płatności zbliżeniowe w ramach alternatywnego dla Apple Pay systemu (to debiut tego rozwiązania po nowych regulacjach Komisji Europejskiej)
  • Xiaomi ma plany na lepszą integrację swoich urządzeń z urządzeniami Apple (jeszcze nie do końca wiadomo w jaki sposób chce w lepszy sposób integrować oprogramowanie i zegarki we współpracy z iOS)
  • gogle Meta Quest mogą już funkcjonować jako monitor dla urządzeń z Windows

7. Alexa kończy 10 lat (smart home tygodnia)

W listopadzie Alexa skończyła dziesięć lat. Śledzę jej rozwój od pierwszego Echo jaki Amazon wprowadził na rynek. Asystentka głosowa przeszła przez tę dekadę sporo zmian, ale największe dopiero przed nią. Przygotowałem podsumowanie ostatnich dziesięciu lat rozwoju Alexy. Przyjrzałem się też potencjalnym poprawkom, które czekają ją w 2025 roku. Tryb „Alexa, Let’s Chat” miał zadebiutować na dziesięciolecie istnienia wirtualnego pomocnika, ale wdrażanie generatywnych usprawnień w ramach wyższej inteligencji asystentki okazał się większym wyzwaniem.

  • przeczytaj: ewolucja Alexy (jak przez dekadę zmieniała się asystentka Amazona)
  • sprawdź też ostatni przegląd: smart home tygodnia #133


8. Timelie na iOS i Androida (gaming tygodnia):

Kolejna lubiana gra z większych platform dotrze na te mobilne. W 2020 roku swój debiut miał interesujący tytuł indie od Urnique Studio. Timelie to gra logiczna, której mechanikę sprawdzą teraz posiadacze mobilnych urządzeń z systemami iOS oraz Android. Studio ogłosiło, iż przeniesienie rozgrywki na mniejsze ekranie dokona się w przyszłym roku. W teorii najwcześniej to już za kilka tygodni, ale dojdzie do tego raczej nieco później niż w styczniu 2025. Twórcy nie ogłosili jeszcze konkretnych planów. W grze kierujemy młodą bohaterką, której zadaniem jest ucieczka z futurystycznego laboratorium, w którym czyhają strażnicy w formie robotów. Gracz dysponuje możliwością manipulowania czasem. To właśnie ta moc pozwoli lepiej poznać poziomy, by uniknąć wrogów i pozwolić przedrzeć się przez niebezpieczne środowisko. Wymaga to sprytu i planowania, co wraz z postępem jest oczywiście coraz trudniejsze.

Sprawdź też ostatni przegląd: mobilne granie #179


9. Drop – skaner posiłków (crowdfunding tygodnia):

Monitorowanie spalanych kalorii jest prostsze od tych przyjmowanych. Na rynku jest znacznie więcej trackerów ruchu, niż gadżetów do analizy metabolizmu. Ta druga grupa ma przedstawicieli, ale jest to dział bardzo niszowy i z unikatowymi, rzadkimi i trudnymi do nabycia gadżetami. W crowdfundingu znalazłem nowy, który dzięki AI może na rynku coś zmienić. Drop to ubieralna kamerka do śledzenia przyjmowanych posiłków. Analizuje spożywaną żywność i automatycznie loguje do rejestru potencjalne kalorie. Mówimy zatem o trackerze diety z aplikacją, w której pojawią się podobne do innych aplikacji śledzących kalorie dzienniczki, ale z systemem logowania danych we współpracy z algorytmami Sztucznej Inteligencji i widzenia komputerowego.

Wbudowana w niewielki modulik kamerka 4K rozpoznaje jedzenie i chmurowo przetwarza obraz, by zapisać w apce przyjęte podczas posiłku kalorie. Baza danych serwisu ma możliwie precyzyjnie zapisywać odczyty, a wśród nich oferować informacje o składnikach odżywczych. Jest to zatem również rodzaj przewodnika po zdrowym odżywianiu (takiego wirtualnego „trenera”, a raczej asystenta lub „dietetyka”). W aplikacji premium funkcji ma być oczywiście więcej, np. wpływ makro. Gadżet wyceniono na 199$, a dojdzie pewnie jeszcze koszt subskrypcji. Projekt jest planowany do realizacji dopiero w czwartym kwartale 2025 roku.

  • Znalezione na Kickstarterze
  • Sprawdź też ostatni przegląd: najlepszy crowdfunding tygodnia vol. 140

10. Szukam dobrych produktów

Każdy z Was liczy na pewno znaleźć na moim blogu porady i sugestie odnośnie wyboru najlepszego sprzętu, aplikacji lub serwisu/usługi. Staram się przedstawiać najciekawsze propozycje w różnych porównaniach i zestawieniach. Zawężać listy do najciekawszych zestawień i wskazywać cechy wyróżniające lub je psujące. Piszę na blogu o wadach i zaletach mnóstwa urządzeń. Nie zawsze jestem jednak w stanie śledzić potencjał każdego z segmentów branży nowych technologii. Ja też czasem potrzebuję rady.

Szukam informacji na temat mniej znanych kategorii i bazuję przy researchu na wiedzy innych użytkowników/blogerów/influencerów. Wpadłem na pomysł, by o zdanie zapytać też Was – czytelników. Też jesteście klientami wielu różnorodnych gadżetów. Stworzyłem listę swoich najbliższych zakupów, przy których potrzebuję porady i zdania. Może akurat pomożecie mi z wyborem najlepszego modelu? Planuję ten materiał utrzymywać przy życiu przez sukcesywną aktualizację o kolejne urządzenia.

Czytaj więcej: tych produktów poszukuję


11. GeForce Now w pakiecie Ultimate (testy tygodnia)

Czas na długo zapowiadany test usług GeForce Now w pakiecie Ultimate. Moje gamingowe przeglądy w sekcji streamingowej już od wielu miesięcy uwzględniają coczwartkowe aktualizacje katalogu GeForce Now. Czas na ocenę usługi NVIDIA. Od jakiegoś czasu grałem w chmurze na kilku różnych urządzeniach.

Przyjrzałem się możliwościom i jakości gry w ramach cloud gamingu. Sprawdziłem zabawę mobilnie, na ekranie telewizora, ale też samego komputera. GFN oceniałem z perspektywy zwolennika strumieniowania gier. Wciąż widzę w nim ogromny potencjał. Jak w moich oczach wypadł GeForce Now Ultimate? Przygotowałem spory artykuł na temat platformy. Kilka uwag, dostrzeżone zalety, ale też kilka spraw, które twórcy powinni w najbliższym czasie rozwiązać, by nie podzielić losów Google Stadia.

Czytaj więcej o: Mój test serwisu GeForce Now (Ultimate)


O czymś w TechMix’sie zapomniałem? Wrzucajcie w komentarzach lub hashtagu #TechMix co interesującego w zeszłym tygodniu mogłem pominąć. Za tydzień kolejny TechMix! Już gromadzę info!

Idź do oryginalnego materiału