#TechMix VOL. 366 (przegląd tygodnia)

2 tygodni temu

Jest kolejny piątek, a to już tradycyjnie na moim blogu dzień przeglądu tygodnia i podsumowanie rynku mobilnych technologii. Całość w dość subiektywnym zestawieniu, ale z uwzględnieniem najciekawszych premier, czy zapowiedzi. Kilkanaście sekcji z przekierowaniami do tematycznych przeglądów ze środka tygodnia. (Nie)mały recap tygodnia dotyczący przenośnej i ubieralnej elektroniki, Internetu Rzeczy, smart domu oraz nowych rozwiązań. Pomiędzy nimi listy ciekawostek, statystyk i najważniejszych nowości. Nie śledziliście rynku? Poniżej pakiet informacji, które mogły wam umknąć.

Zobacz też poprzedni #TechMix vol. 365 – SonarPen 2 (foto: Kickstarter)

#TechMix vol. 366 to czterdziesty dziewiąty tydzień 2024 roku, a w nim m.in.:

  • przygotowałem przegląd handheldów na 2025 rok
  • w Chinach zadebiutowała seria telefonów Honor 300
  • Samsung zapowiada konferencję na CES 2025
  • Oppo Find X8 Ultra i vivo X200 Ultra tylko w Chinach
  • Xiaomi 15 w Chinach z największym zainteresowaniem
  • marka OnePlus kończy jedenaście lat

Zapraszam na podsumowanie tygodnia! Przegląd ciekawszych wieści ze świata technologii z okresu 30.11-6.12.2024 roku, ale i poprzednich przeglądów (wiele z nich mimo upływu czasu jest wciąż aktualnych).


0. Co na prezent pod choinkę?

Harley Quinn stacja na gamepad lub telefon

Podpunkt zero, bo w grudniu zawsze dodatkowo krótki, przedświąteczny poradnik prezentowy. Od kilku lat publikuję listę potencjalnych prezentów z obszaru elektroniki, w której się na blogu poruszam. Wiem jak trudny bywa czasem wybór, a w segmencie gadżetów też sporo propozycji. Może w jakiś sposób moje zestawienie ułatwi Wam zakupy. W tym roku poradnik wzbogaciłem o inteligentne pierścienie. To jeszcze stosunkowo unikatowe i niszowe gadżety, więc mogą zrobić pod choinką wrażenie. Trudniej je nabyć, bo chyba tylko Galaxy Ring jest dostępny w brandowych sklepach koreańskiej marki (i zdaje się, iż trzeba na niego poczekać, więc warto wcześniej wziąć to pod uwagę, no i znać rozmiar palca obdarowywanej osoby!).

Sprawdź: krótki poradnik zakupowy (prezent pod choinkę)


1. #PstryknięteFonem

Przegląd jak zwykle rozpocznę od mobilnej fotografii. Moja foto-sekcja rozwinęła się już dość poważnie, a iż amatorsko lubię sobie „popstrykać” to i trochę zdjęć pokazujących potencjał współczesnych telefonów. Staram się w każdym tygodniu publikować co ciekawsze prace. Część trafia na

, część na X (dawniej Twitter). Nie zawsze udaje się ustrzelić coś efektownego, wiec w zamian linkuję do ogólnej galerii na IG. Zapraszam też do sprawdzania cotygodniowego, regularnego cyklu dot. mobilnej fotografii (w każdą środę):

Sprawdź ostatni cotygodniowy przegląd mobilnej fotografii #155

Camera App dla Xperii (mobilna fotografia)

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych Xperii marka Sony odświeżyła też aplikację aparatu dla swoich Androidów. Przede wszystkim uporządkowano zasoby i włączono wszystkie programy związane z mobilna fotografią do jednego programu. Wszystko po to, by wygodniej było użytkować oferowane funkcje. Camera App już od kilku miesięcy ma przeorganizowany dostęp do wielu opcji. Wzbogacono też tryb Pro, czym japoński producent chwali się w stosunkowo świeżym poradniku. Tutorial ma prawie dziesięć minut i przedstawia, czym dysponuje aplikacja aparatu. Materiał podzielono na sekcję związaną ze zdjęcia, video, ale też dział związany z kontrolą Pro i trybem tele makro. Filmik kierowany jest głównie do użytkowników Xperii, ale przy okazji promuje potencjał fotograficzny telefonów Sony.


2. Brick My World (projekt tygodnia)

Klocki LEGO bawią każdego. Stąd pewnie seria adults, którą skierowano z myślą o dorosłych. Z klocków duńskiej marki można zbudować prawie wszystko, co widać zarówno po ofercie producenta, ale i lubianych przez odwiedzających wystaw. Jakiś czas temu zastanawiałem się, czy twórcy zestawów do składania korzystają z jakiegoś specjalistycznego narzędzia, które pozwala zmieniać realne obiekty w instrukcje do składania odpowiedników przy pomocy popularnych klocuszków. Aplikacja Brick My World udowadnia, iż prawdopodobnie takie rozwiązania w działach konstruktorskich LEGO funkcjonują. Program na telefony z iOS i Androidem pozwoli na zeskanowanie lubionego obiektu w celu jego rekonstrukcji przy pomocy LEGO.

Jeśli lubicie LEGO i koniecznie chcielibyście budować repliki różnych obiektów (czy to na półkę, czy jako unikatowy prezent) to zainteresuje was crowdfundingowa kampania na Kickstarterze, gdzie autorzy rozwiązania zbierają fundusze na jego realizację. Brick My World to aplikacja na telefony wykorzystująca technologie Rzeczywistości Rozszerzonej przez kamerkę mobilnego urządzenia. Zbiera model przez frameworki ARCore (Android) lub ARKit (iOS), by przygotować nam dokumentację PDF z instrukcją składania oraz wyliczeniami niezbędnych elementów. Te trzeba oczywiście kupić, ale od dawna jest to możliwe. Kto wie, może kiedyś z wydrukiem 3D? Najlepiej bawić się klockami w sposób kreatywny i tworzyć własne konstrukcje, ale ta konkretna aplikacja ma inne zadanie. Bardzo pomysłowo wykorzystuje współcześnie dostępne rozwiązania: AR, AI oraz kieszonkowe komputery w postaci telefonów.

Kampania projektu na Kickstarterze radzi sobie bardzo dobrze. Aplikację wyceniono tam ze zniżką na 89$ (finalnie 199$). Planowane są regularne jej aktualizacje, m.in. o bardziej skomplikowane elementy LEGO. Realizację przewidziano na luty 2025 roku.


Kącik liczb tygodnia:

  • 366 – to już takie z kolei podsumowanie tygodnia z serii TechMix na moim blogu.
  • 2012 – już tyle dni nie działa mi Surface Pro 3 (ponad pięć i pół roku)
  • 10327 – równo takim z kolei wpisem na moim blogu jest TechMix z tego tygodnia
  • 100 dB – aż takie (rekordowe) tłumienie oferują słuchawki Huawei FreeBuds Pro 4
  • 29.11 odbył się międzynarodowy (już) Black Friday – festiwal promocji
  • 2.12 odbył się cyfrowy/wirtualny odpowiednik, czyli Cyber Monday (promocje online)
  • 2 932 124 – tyle punktów zdobył lider listopadowego rankingu wydajności AnTuTu – Asus ROG Phone 9 Pro
  • 4.2025 – w tym miesiącu może zadebiutować podkręcony Snapdragon 8s Elite
  • 1 mld $ – prawie takiej wielkości pozew w UK zgłosiło 13 tys. developerów aplikacji wobec marki Apple
  • 11 – tyle lat kończy chińska marka OnePlus

A decade of innovation plus one. The best is yet to come #A11EyesAhead

— OnePlus (@oneplus) December 2, 2024

  • 12 – w tylu krajach dostępne są już gogle Apple Vision Pro (17 grudnia dołącza Tajwan)
  • 1.3 mln – takim zainteresowaniem cieszy się już Xiaomi 15 (oferowane na rynku chińskim). | wynika z aktywacji kart na terenie Państwa Środka w trzecim tygodniu listopada (drugie miejsce 600 000-700 000 sztuk, trzecie ok. 250 000)
  • 2026 – dopiero w tym roku Samsung wprowadzi na rynek podwójnie składanego Galaxy (w 2025 poświęci uwagę aktualnie oferowanym odmianom Foldów i Flipów) | wg Ross Younga z DSCC
  • 1 mld $ – takiej inwestycji oczekuje od Apple na swoim rynku Rząd Indonezji (uruchomiono ok. 100 mln)
  • Q3 2025 – w tym okresie może zadebiutować HomePod z ekranem (zaraz po WWDC 2025) | wg Kuo
  • H2 2025 – w tym okresie (druga połowa roku) zadebiutują kolejne iPady Pro (już ósmej generacji) z nowym układem M5 (pokrywa się to z planem wydawniczym dla tych tabletów – co ok. 18 miesięcy) | wg Kuo
  • 648 mAh – aż tak pojemną baterię otrzyma zegarek OnePlus 3 z Wear OS (druga generacja oferowała 500 mAh, czyli o prawie 30% mniej) | wg certyfikacji FCC (smartwatch zadebiutuje pewnie w styczniu)

3. Rynek handheldów w 2025 roku (przegląd tygodnia)

Cuberpunk 2077 w streamingu przy wykorzystaniu kontrolera Xbox.

Już dwa lata temu przygotowałem na blogu dość obszerny przegląd maszynek do mobilnego grania. Dawałem głównie przykłady, ale już wtedy udawało się grupować sporo z proponowanych handheldów. Rok 2025 rok zapowiada się pod względem rozwoju mobile gamingu bardzo atrakcyjnie. Widać zwiększone zainteresowanie, wyższą konkurencję, a także konkretne efekty w branży przenośnych gadżetów. Odświeżyłem materiał i przygotowałem zestawienie najciekawszych konsol na przyszły rok. Tym razem jednak podzieliłem wszystko na konkretne działy, no i odświeżyłem listę propozycji. Od kilku lat przyglądam się ewolucji tego segmentu. Producenci wciąż eksperymentują z rozwiązaniami, ale oferta powoli się krystalizuje. Jeszcze nie jestem pewien, w którą stronę podążą główne trendy, ale zauważyć można kilka konkretnych ścieżek. Wszystkie oferują mobilną grę, ale na swój indywidualny sposób. Mam też wrażenie, iż kolejne dwanaście miesięcy znów podkręci statystyki.

Czytaj więcej: rynek handheldów w 2025 roku (przegląd urządzeń)


4. Okulary Xreal One Series AR (gadżet tygodnia)

Xreal (do niedawna Nreal) ma nowe smart okulary. Producent przedstawia projekt One Series w ramach kampanii „AR for All”. Sugeruje to rozwiązania przystępne konsumencko, a więc na bardziej masową skalę. Najnowsze wearable ma łączyć się z niemal każdym urządzeniem przez port USB-C, by przenieść treści lub zaoferować tzw. „spatial computing” w zakresie 3DoF (trzy stopnie swobody). Do tego z dźwiękiem od Bose. AR dla wszystkich nie musi oznaczać niskiej ceny, a właśnie szeroką kompatybilność, pozwalającą na uruchamianie contentu z niemal dowolnego urządzenia. Okulary mają być zatem głównie wyświetlaczem z opcjami interaktywnej obsługi, natomiast software ma być domeną zewnętrznych urządzeń. Czy to telefona, czy konsoli typu Steam Deck, czy laptopa.

Wcześniejsza generacja okualrów AR od Xreal wymagała modułu Xreal Beam lub Beam Pro, co podnosiło koszty zestawu. One Series posiada customowy chip X1 na pokładzie, ale służy od głównie do obsługi sensorów i analizy ruchu w przestrzeni (tylko obrót głowy, bo to nie zestaw 6DoF, gdzie wyczuwane jest też przemieszczanie w 3D. Ekran ma 120Hz i tylko 3 ms opóźnienia, więc będzie efektownie i efektywnie. Xreal proponuje po 1080p na okko i specjalną optykę z zakresem 50 stopni pola widzenia, a więc sporo więcej od tego co w zeszłorocznych Xreal Air 2. W odmianie One Pro mamy choćby więcej, bo 57 stopni, a to dzięki „płaskiemu” pryzmatowi. Cenę One określono na 549€, a One Pro na 649€.


Kącik ciekawszych premier i zapowiedzi:

W tej sekcji szybki rzut oka na najważniejsze debiuty, ale i zapowiedzi nadchodzących premier. Tym najlepszym poświęcam trochę więcej miejsca w podpunktach, a wybranym choćby oddzielne artykuły.

  • seria telefonów Honor 300, 300 Pro i 300 Ultra (Chiny)
  • gamingowy Red Magic 10 Pro z 24 GB RAM (globalnie)
  • zegarki Galaxy Watch4 i Watch6 otrzymują update do One UI Watch 6
  • aplikacja Tesli na Apple Watche (odpowiednik telefonowej) – zegarek kluczem do pojazdu
  • PRZECIEK: certyfikacje potwierdzają styczniową premierę serii Galaxy S25 od Samsunga
  • PRZECIEK: w styczniu w trakcie Galaxy Unpacked (dla Galaxy S25) marka Samsung może przedstawić nowe okulary AR. Z podobnym wyprzedzeniem jak ostatni Galaxy Ring, który zadebiutował kilka miesięcy później
  • PRZECIEK: już niedługo międzynarodowa prezentacja serii Oppo Reno13
  • PRZECIEK: 29 stycznia 2025 możliwa premiera Oppo Find X8 Ultra (niestety raczej wyłącznie na rynek chiński) | wg informacji podawanych przez Digital Chat Station
  • PRZECIEK: niedługo międzynarodowa dostępność tabletu Xiaomi Pad 7
  • ZAPOWIEDŹ: OnePlus 13 zadebiutuje globalnie w styczniu 2025 roku
  • ZAPOWIEDŹ: 12 grudnia w Dubaju globalna prezentacja składanego Huawei Mate X6
  • ZAPOWIEDŹ: 12 grudnia globalnie zadebiutuje też seria Huawei nova 13

Introducing the #HUAWEInova13, where a Dynamic Plaid Texture Design elegantly merges bold, tech-inspired sophistication with a contemporary flair. #HuaweiLaunch #FashionForward #SuperSelfieSuperPattern pic.twitter.com/Rvxegr3TU7

— Huawei Mobile (@HuaweiMobile) December 4, 2024


5. Seria Honor 300 (smartfon tygodnia)

Honor 300 Pro z Portrait Master (foto: Honor na Weibo).

Choć marka Honor dopiero co przedstawiła (w Chinach) flagową serią Androidów, to w zanadrzu miała jeszcze kolejną. Już nie high-endową, ale w obrębie średniej klasy bardzo atrakcyjną. Modele linii Honor 300 zrobiły na mnie większe wrażenie od poprzedniej generacji. Może dlatego, iż do duetu dołączył jeszcze wariant Ultra z peryskopowym teleobiektywem. Trio nowych telefonów prezentuje się bardzo dobrze. Możliwe, iż to zasług rezygnacji z nieudanej (IMO) stylistycznie „wyspy” z sensorami. Już nie jest jajowata. przez cały czas jednak z tym co najlepsze, czyli trybem Portrait Master, co zresztą wyraźnie podkreślono na module z aparatami. Wszystkie modele będą oferowały funkcje portretowe z rozwiązaniami Harcourt Portrait (paryskiego studia fotograficznego). Prawdopodobnie z najlepszymi efektami właśnie w wariancie Ultra, gdzie większy ekwiwalent ogniskowej da ciekawsze efekty zabawą głębi. W specyfikacjach urządzeń wrażenie robią też ekrany OLED 120Hz ze szczytową jasnością 4000 nitów, interesujące konfiguracje pamięci i bardzo atrakcyjne wzornictwo obudowy. Mam nadzieję, iż Honor 300 Ultra nie ominie naszego rynku.

Sprawdź też ostatni przegląd: smartfony tygodnia #151


6. Fitbit wykrywa zmiany choroby dwubiegunowej (wearable tygodnia)

Fitbit Inspire 2 (foto: Fitbit).

Od samych początków istnienia elektroniki noszonej, zauważam też jej niecodzienny potencjał, który wymaga jednak badawczego odkrywania (a adekwatnie wytrenowania). Wearables na nadgarstek potrafią zebrać w ciągu doby mnóstwo cennych informacji. Większość z nich „przepada”, bo trackery skupiają się głównie na celach fitness. Coraz częściej dzięki nowym algorytmom wzbogacają ofertę odczytów o markery powiązane ze stanem zdrowia. Szczególnie wiele potrafią dziś bardziej zaawansowane smartwatche. Okazuje się, iż proste trackery aktywności wcale nie muszą być pod tym względem gorsze. Kluczowa jest umiejętność wydobywania informacji w gąszczu pozornego „szumu”.

Oto przykład potwierdzający taki przypadek. Badania na Brigham and Women’s Hospital (BWH) w Bostonie pokazują, iż choćby bardziej budżetowy Fitbit Inspire może przekazać atrakcyjne odczyty. Grupie naukowców udało się w sposób precyzyjny przewidywać zmiany nastroju powodowane dwubiegunowością. Algorytmy uczenia maszynowego z wykorzystaniem czujników Fitbit są w stanie wskazywać ważne dla zdrowia (psychicznego) momenty i lepiej na nie reagować. Nie chcę się w ten temat zagłębiać zbyt mocno, bo nie czuję się wystarczająco kompetentny odnośnie wiedzy związanej z tym przypadkiem. Chciałem jednak pokazać, iż wearables mogą z wyprzedzeniem sygnalizować symptomy, które da się wykryć klinicznie. Więcej w temacie poczytacie na Acta Psychiatrica Scandinavica.

Sprawdź też ostatni przegląd: wearables tygodnia #142


Kącik ciekawostek tygodnia:

A tutaj zbiór ważnych, acz „telegraficznych” komunikatów ze świata nowych technologii. Co w trawie piszczy? Co się dzieje na rynku? Co interesującego nadciąga na rynek? Co nas w najbliższym czasie czeka? Informacje z branży.

  • w Redmi K80 Pro zadebiutował Bluetooth 6.0 (został przedstawiony światu przez Bluetooth SIG ledwie w sierpniu)
  • po sieci krążą już schematy Lenovo Legion Go (tańszej PC-konsolki nowej generacji)
  • uruchomiono Apple Music Replay (czyli możliwość przeglądu naszego tegorocznego gustu muzycznego)
  • jest też Spotify Wrapped 2024 (w tym roku z uwzględnieniem audiobooków)
  • Google Maps uruchomiło w końcu raporty z Waze w systemie Android Auto
  • Nothing przygotował Snake’a w widgecie Androida (można pograć bez wchodzenia w aplikację)

Snake just got a reboot.
Head to Google Playstore to get involved. pic.twitter.com/9MVKM1yKBc

— Nothing (@nothing) December 4, 2024

  • Oppo Find X8 Ultra i vivo X200 Ultra nie będą oferowane poza Chinami | wg Yogesh Brar
  • GenCast AI od DeepMind (Google) zaczyna skutecznie przewidywać prognozy pogody!
  • PlayStation VR2 otrzyma wsparcie sterowania/obsługi gestami. Rozwiązania zademonstrowano w trakcie SIGGRAPH Asia 2024 (system pozwoli na jeszcze większą kompatybilność z tytułami dla headsetu)
  • Samsung zwiastuje motyw przewodni swojej konferencji na styczniowych targach CES w Las Vegas. „AI for All: Everyday, Everywhere” sugeruje mocny nacisk na kolejne narzędzia i funkcje Sztucznej Inteligencji. Prezentacja odbędzie się 6 stycznia 2025 roku.

7. Growl – trener AI z Unreal Engine (smart home tygodnia)

Growl (foto joingrowl.com)

Smart dom to nie tylko moduły w inteligentnej sieci, ale też rozwiązania, które dzięki nowym technologiom podnoszą różnego rodzaju możliwości. W ostatnim czasie pod tym względem zyskuje też wyposażenie domowych siłowni. Projekt, na który natrafiłem przypadkiem w sieci, pokazuje, jak wiele usprawnień może zyskać worek treningowy. Startup Growl przedstawia zaawansowanego trenera aktywności, który śledzi ruchy, rzuca na worek sylwetkę trenera i przeciwnika, no i pozwala się wyszaleć. Znaczy… poćwiczyć.

Sprzęt jest montowany do ściany, a na jego szczycie znalazł się specjalny projektor. Część odbierająca ciosy została naszpikowana czujnikami, więc całość śledzi intensywność i siłę/moc uderzeń. Czy dodałem już, iż we wszystkim uczestniczą jeszcze algorytmy AI oraz silnik Unreal Engine? Sprzęt monitoruje ruchy w 3D, więc potrafi ocenić naszą technikę, style oraz postępy w treningu. Oczywiście ze wskazówkami odnośnie poprawek i błędów. Interaktywny trener w naszym domu? To wygląda ciekawie! Zamówienia na Growl będzie można składać dopiero w kwietniu 2025 roku. Nie znam ceny maszyny, ale subskrypcja przypomina koszty miesięczne siłowni ze wsparciem realnego trenera – 150-190$ miesięcznie.

Sprawdź też ostatni przegląd: smart home tygodnia #132


8. Final Fantasy XIV Mobile (gaming tygodnia):

Kolejna część Final Fantasy zmierza na mobilne platformy. Seria popularnego MMORPG ma już na iOS i Androida swoich przedstawicieli. Można też sprawdzić klasyki w postaci emulacji lub uruchomienia w streamingu (jeśli gdzieś są dostępne). Natywny dostęp jest jednak najpewniejszym sposobem dotarcia do fanów, którzy chcieliby pograć na swoich telefonach/tabletach w ulubione tytuły. Tym razem Square Enix ogłosiło wydanie Final Fantasy XIV. Propozycji znanej z PC i konsol.

Czternasta część ma trafić na systemy iOS i Androida w przyszłym roku, ale nie sprecyzowano kiedy dokładnie. Nie będzie wymagała abonamentu (jak odpowiednik). Będzie do pobrania za darmo, ale z wewnętrznymi mikropłatnościami, więc twórcy na pewno na grze zarobią. Z uwagi na charakterystykę telefonów i tabletów Final Fantasy XIV Mobile nie będzie bezpośrednim portem gry. Będzie jednak starała się ją możliwie wiernie odwzorować. Wydawca już zapowiedział, iż FF XIV na start otrzyma update A Realm Reborn, a z czasem będzie otrzymywał kolejne DLC. Przypomnę, iż ta odsłona serii Final Fantasy debiutowała w 2013 roku, a więc ponad dekadę temu.

Sprawdź też ostatni przegląd: mobilne granie #178


9. Darwin MX Pro (crowdfunding tygodnia):

BeaverLab to firma, którą już z crowdfundingu kojarzę. Głównie z inteligentny teleskopów, ale w ofercie producenta są też mikroskopy. Widać, iż specjalizacja to obszar przyrządów optycznych. Na Kickstarterze znalazłem kolejną propozycję z tego drugiego działu. Darwin MX Pro to smart mikroskop z dotykowym wyświetlaczem przypominającym mały tablet. Dzięki niemu można interaktywnie kontrolować obraz w powiększeniu. Ma to być niezłej klasy urządzenie za rozsądniejsze (szczególnie w fazie crowdfundingu) pieniądze.

Wspomniany już ekran o przekątnej 9 cali ma aż 24-bitową głębię kolorów i zastępuje okular, czyli jest wygodniejszy do obserwacji „mikrokosmosu”. Oczywiście ze sporym zakresem różnych zbliżeń do choćby 0.01 mikrona. Optyka ma odpowiednie korekcje pozwalające na poprawniejsze wyświetlanie tak małych obiektów. Wśród zasobów są choćby specjalne opcje oświetlenia, które nie wpływają na strukturę obserwowanych ciał. Darwin MX Pro ma też kilka rozwiązań do automatycznych pomiarów i kalibracji ustawień. Ciekawie wygląda tryb zmian kolorów w calach analizy głębi, czy wizualizacji przez kontrast. Sprzęt pozwala też na streamowanie obrazu na inne wyświetlacze (od telefona, aż po TV).

  • Cena w crowdfundingu: od 249$ (-50% finalnej ceny)
  • Premiera: styczeń 2025
  • Wyróżnienie za: bogaty zestaw funkcji i smart możliwości
  • Znalezione na: Kickstarterze

Sprawdź też ostatni przegląd: najlepszy crowdfunding tygodnia vol. 140


10. Szukam dobrych produktów

Każdy z Was liczy na pewno znaleźć na moim blogu porady i sugestie odnośnie wyboru najlepszego sprzętu, aplikacji lub serwisu/usługi. Staram się przedstawiać najciekawsze propozycje w różnych porównaniach i zestawieniach. Zawężać listy do najciekawszych zestawień i wskazywać cechy wyróżniające lub je psujące. Piszę na blogu o wadach i zaletach mnóstwa urządzeń. Nie zawsze jestem jednak w stanie śledzić potencjał każdego z segmentów branży nowych technologii. Ja też czasem potrzebuję rady.

Szukam informacji na temat mniej znanych kategorii i bazuję przy researchu na wiedzy innych użytkowników/blogerów/influencerów. Wpadłem na pomysł, by o zdanie zapytać też Was – czytelników. Też jesteście klientami wielu różnorodnych gadżetów. Stworzyłem listę swoich najbliższych zakupów, przy których potrzebuję porady i zdania. Może akurat pomożecie mi z wyborem najlepszego modelu? Planuję ten materiał utrzymywać przy życiu przez sukcesywną aktualizację o kolejne urządzenia.

Czytaj więcej: tych produktów poszukuję


11. GeForce Now w pakiecie Ultimate (testy tygodnia)

Czas na długo zapowiadany test usług GeForce Now w pakiecie Ultimate. Moje gamingowe przeglądy w sekcji streamingowej już od wielu miesięcy uwzględniają coczwartkowe aktualizacje katalogu GeForce Now. Czas na ocenę usługi NVIDIA. Od jakiegoś czasu grałem w chmurze na kilku różnych urządzeniach.

Przyjrzałem się możliwościom i jakości gry w ramach cloud gamingu. Sprawdziłem zabawę mobilnie, na ekranie telewizora, ale też samego komputera. GFN oceniałem z perspektywy zwolennika strumieniowania gier. Wciąż widzę w nim ogromny potencjał. Jak w moich oczach wypadł GeForce Now Ultimate? Przygotowałem spory artykuł na temat platformy. Kilka uwag, dostrzeżone zalety, ale też kilka spraw, które twórcy powinni w najbliższym czasie rozwiązać, by nie podzielić losów Google Stadia.

Czytaj więcej o: Mój test serwisu GeForce Now (Ultimate)


O czymś w TechMix’sie zapomniałem? Wrzucajcie w komentarzach lub hashtagu #TechMix co interesującego w zeszłym tygodniu mogłem pominąć. Za tydzień kolejny TechMix! Już gromadzę info!

Idź do oryginalnego materiału